Gå til innhold

Hva tenker dere om et hotell som svarer frekt/arrogant på negative anmeldelser på TripAdvisor?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i gang med planleggingen av årets "jentetur" til en storby i Europa og driver å kikker på hoteller.  Den ene venninnen min har fått anbefalt et hotell av et vennepar.  Det har super beliggenhet, ser veldig lekkert ut på nettsiden og prisnivået er det ingenting å si på.  

I kveld gikk jeg inn på TripAdvisor for å se hva slags anmeldelser de har fått og jevnt over får de positive anmeldelser (stort sett fire og fem "bobler"), men noen negative er det.  Noen av dem er latterlige (som at det er skråtak i rommene i toppetasjen, noe som kommer tydelig frem på bildene på hjemmesiden til hotellet), mens andre virker som berettigede klager.  Det jeg reagerer på er tonen hotellet svarer de misfornøyde gjestene i.  Den er veldig spydig og arrogant, overhodet ikke ydmyk.  Type: "Ser du er vant til å bo på hotell XXX. Håper du velger det neste gang, siden det tydeligvis er den standarden du ønsker." eller "Du har tydeligvis ikke skjønt konseptet vårt og håper du velger et annet hotell neste gang du er i byen." eller "Du var ikke i USA hvor alt er åpent døgnet rundt, så at vår ansatte ikke kunne anbefale en blomsterbutikk var ikke så rart nå klokka var ni på kvelden.  Alt er stengt da.  Foreslår at du holder deg hjemme om du ikke kan takle at ting er annerledes i utlandet."

Det gjør at jeg til tross for at vi har fått hotellet anbefalt fra noen som har hatt en positiv opplevelse og at majoriteten av anmeldelsene er av det positive slaget blir skeptisk.  Hva tenker dere? 

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig useriøst! Jeg ville valgt et annet sted. 

Jeg ga en gang et hotell så dårlig kritikk at hotels.com ikke ville publisere anmeldelsen! Det var trusler og drug dealing i gangene om natta, veldig koselig med to små unger... MEN hotellet svarte likevel høflig og profesjonelt. 

Anonymkode: 1c025...835

  • Liker 11
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig useriøst! Jeg ville valgt et annet sted. 

Jeg ga en gang et hotell så dårlig kritikk at hotels.com ikke ville publisere anmeldelsen! Det var trusler og drug dealing i gangene om natta, veldig koselig med to små unger... MEN hotellet svarte likevel høflig og profesjonelt. 

Anonymkode: 1c025...835

Er jo sånn det burde være, at hotellet svarer profesjonelt og høflig uansett.  Jeg tenker at hotellet faktisk hadde kommet bedre ut av det ved å la kritikken stå ubesvart enn de gjør ved å svare som de gjør.   

  • Liker 5
Gjest Bluebird1992
Skrevet

Jeg ville ha unngått det. Slike uttalelser sier mye om managementet og kundebehandling generelt på hotellet, og dette lover ikke godt. Styr unna!

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Christiane_W skrev:

Er jo sånn det burde være, at hotellet svarer profesjonelt og høflig uansett.  Jeg tenker at hotellet faktisk hadde kommet bedre ut av det ved å la kritikken stå ubesvart enn de gjør ved å svare som de gjør.   

Enig, vet med erfaring 1 gang, hvor da eiere prøvde å skikkelig svarmale meg, ved å skrive bla tilbakemelding og en enkel anmeldse (som jeg fikk slettet da det ikke omhandlet hostellet men en person) ikke stol den norske jenta,XXX, vi tror hun er psykisk syk, og hun stjal øl og mat fra andre gjester og bla bla,. var ekstra morsomt da de nevnte øl og kaffe, jeg ikke drikker øl og kaffe.

Ta å google det, og fin tegn på hva som er falske anmeldser, dette hostellet har haugvis av anmeldser som har tegn på dette, sikkert skrevet av frivilige som jobber der osv, som får en gratis tur eller noe. Alle anmelser er skrevet nesten helt idendiske :)

https://no.tripadvisor.com/Hotel_Review-g1087551-d1885205-Reviews-Lake_View_Hostel-Guatape_Antioquia_Department.html

Anonymkode: 09497...e06

  • Liker 4
Skrevet

:hoho: 

Ser på det som en bra ting, svarene var jo ikke så ille, sikkert gjester fra helvete. 

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Evilposelos skrev:

:hoho: 

Ser på det som en bra ting, svarene var jo ikke så ille, sikkert gjester fra helvete. 

 

Hadde vært enig, hvis det bare hadde vært en eller to slike svar, men ikke når det er flere.

Men du er det ikke greit å sitere den du "snakker", jeg svarer men jeg er ikke sikker på om det er mitt innlegg svaret ditt er til...

Anonymkode: 09497...e06

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Hadde vært enig, hvis det bare hadde vært en eller to slike svar, men ikke når det er flere.

Men du er det ikke greit å sitere den du "snakker", jeg svarer men jeg er ikke sikker på om det er mitt innlegg svaret ditt er til...

Anonymkode: 09497...e06

Ts sitt.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Evilposelos skrev:

Ts sitt.

Som sagt, litt vanskelig vite når du ikke sitere, og det er flere innlegg..

Jeg trodde det var til mitt innlegg.

Anonymkode: 09497...e06

Skrevet
21 minutter siden, Evilposelos skrev:

:hoho: 

Ser på det som en bra ting, svarene var jo ikke så ille, sikkert gjester fra helvete. 

Jeg kom bare med tre eksempler, men det er sånn hotellet konsekvent svarer de som kommer gir negativ kritikk.  Og som jeg skrev i hovedinnlegget var det noen anmeldelser som var helt latterlige og kritikken virket absolutt ikke berettiget.  At man bestiller et rom i toppetasjen hvor det kommer tydelig frem på bildene på hjemmesiden at det er skråtak og deretter skriver en negativ omtale på TripAdvisor pga at det var skråtak på rommet er jo bare tåpelig.  Og da har jeg en viss forståelse for at hotellet svarer i en småfrekk tone, selv om det er uprofesjonelt.

"Du var ikke i USA hvor alt er åpent døgnet rundt, så at vår ansatte ikke kunne anbefale en blomsterbutikk var ikke så rart nå klokka var ni på kvelden.  Alt er stengt da.  Foreslår at du holder deg hjemme om du ikke kan takle at ting er annerledes i utlandet."  Gjesten som fikk dette svaret klaget på at resepsjonisten manglet lokalkunnskap og var lite serviceinnstilt da de ba om hjelp til å finne en god blomsterbutikk som var åpen da de på kort varsel var blitt bedt til bursdagsmiddag med noen venner som også var på besøk i byen og de ville ha med seg en hilsen.  En sak har jo alltid to sider og det er godt mulig at kunden var frekk og urimelig, men et svar a la dette hadde tatt seg bedre ut: "Vi beklager at du opplevde vår ansatte som lite serviceinnstilt og uten lokalkunnskap, men det er dessverre ingen blomsterbutikker i området som holder åpent så sent på kvelden, så derfor kunne hun ikke hjelpe dere."

  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Christiane_W skrev:

Jeg kom bare med tre eksempler, men det er sånn hotellet konsekvent svarer de som kommer gir negativ kritikk.  Og som jeg skrev i hovedinnlegget var det noen anmeldelser som var helt latterlige og kritikken virket absolutt ikke berettiget.  At man bestiller et rom i toppetasjen hvor det kommer tydelig frem på bildene på hjemmesiden at det er skråtak og deretter skriver en negativ omtale på TripAdvisor pga at det var skråtak på rommet er jo bare tåpelig.  Og da har jeg en viss forståelse for at hotellet svarer i en småfrekk tone, selv om det er uprofesjonelt.

"Du var ikke i USA hvor alt er åpent døgnet rundt, så at vår ansatte ikke kunne anbefale en blomsterbutikk var ikke så rart nå klokka var ni på kvelden.  Alt er stengt da.  Foreslår at du holder deg hjemme om du ikke kan takle at ting er annerledes i utlandet."  Gjesten som fikk dette svaret klaget på at resepsjonisten manglet lokalkunnskap og var lite serviceinnstilt da de ba om hjelp til å finne en god blomsterbutikk som var åpen da de på kort varsel var blitt bedt til bursdagsmiddag med noen venner som også var på besøk i byen og de ville ha med seg en hilsen.  En sak har jo alltid to sider og det er godt mulig at kunden var frekk og urimelig, men et svar a la dette hadde tatt seg bedre ut: "Vi beklager at du opplevde vår ansatte som lite serviceinnstilt og uten lokalkunnskap, men det er dessverre ingen blomsterbutikker i området som holder åpent så sent på kvelden, så derfor kunne hun ikke hjelpe dere."

I dette tilfellet bryr jeg meg ikke om at en sak har to sider, det er ekstremt uprofesjonelt å svare slikt og sier mye om ledelsen og de ansatte.

Anonymkode: 09497...e06

  • Liker 9
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt, litt vanskelig vite når du ikke sitere, og det er flere innlegg..

Jeg trodde det var til mitt innlegg.

Anonymkode: 09497...e06

De fleste vet at om man ikke siterer, er det til ts. Du kommer til å se mange som ikke siterer det første innlegget til ts.

  • Liker 7
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dette tilfellet bryr jeg meg ikke om at en sak har to sider, det er ekstremt uprofesjonelt å svare slikt og sier mye om ledelsen og de ansatte.

Anonymkode: 09497...e06

Litt uprofesjonelt å si dårlig anmeldelse på grunn av en blomsterbutikk også da, du må jo innrømme det? Jeg hadde iallefall ikke gitt kritikk om noen i resepsjonen ikke kunne gi meg svar på noe som var utenfor deres kontroll,  noe som har hendt. 

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Evilposelos skrev:

De fleste vet at om man ikke siterer, er det til ts. Du kommer til å se mange som ikke siterer det første innlegget til ts.

Ja,jeg har sett andre har gjort det, men de aller fleste siterer, jeg har gitt beksjed til ett par brukere som har nå begynt å gjøre det, og du pleide å gjøre det før, så hvis du har lyst til å bevise at ingen bestemme over deg eller hvilken barnslig grunn det er, istendenfor ta  i mot råd, ett råd som faktisk gir mening,så er det opptil deg.

De fleste som ikke sitere,skriver såpass forståelsefult at det er vanskelig å blande det med hva andre brukere og hva som står hi, ytters sjeldent jeg opplever å misforstå, men nå er det jo slik at enkleste faktisk leser tråden når de svarer ;)

Uansett det er ikke så big deal for meg. Og jeg gidder ikke å være med på å diskutere enn slik fillesak.

Anonymkode: 09497...e06

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja,jeg har sett andre har gjort det, men de aller fleste siterer, jeg har gitt beksjed til ett par brukere som har nå begynt å gjøre det, og du pleide å gjøre det før, så hvis du har lyst til å bevise at ingen bestemme over deg eller hvilken barnslig grunn det er, istendenfor ta  i mot råd, ett råd som faktisk gir mening,så er det opptil deg.

De fleste som ikke sitere,skriver såpass forståelsefult at det er vanskelig å blande det med hva andre brukere og hva som står hi, ytters sjeldent jeg opplever å misforstå, men nå er det jo slik at enkleste faktisk leser tråden når de svarer ;)

Uansett det er ikke så big deal for meg. Og jeg gidder ikke å være med på å diskutere enn slik fillesak.

Anonymkode: 09497...e06

Det virker som det er en veldig big deal for deg. 

Anonymkode: 65b59...f86

  • Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som det er en veldig big deal for deg. 

Anonymkode: 65b59...f86

Nope, jeg bare synes det er merkelig å ta opp igjen 10 timer senere,  istendenfor for å overse og heller svare/kommentere på det andre :)

Anonymkode: 09497...e06

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja,jeg har sett andre har gjort det, men de aller fleste siterer, jeg har gitt beksjed til ett par brukere som har nå begynt å gjøre det, og du pleide å gjøre det før, så hvis du har lyst til å bevise at ingen bestemme over deg eller hvilken barnslig grunn det er, istendenfor ta  i mot råd, ett råd som faktisk gir mening,så er det opptil deg.

De fleste som ikke sitere,skriver såpass forståelsefult at det er vanskelig å blande det med hva andre brukere og hva som står hi, ytters sjeldent jeg opplever å misforstå, men nå er det jo slik at enkleste faktisk leser tråden når de svarer ;)

Uansett det er ikke så big deal for meg. Og jeg gidder ikke å være med på å diskutere enn slik fillesak.

Anonymkode: 09497...e06

Neinei det er ingen barnslige grunner, det er i hovedsak fordi Ts i mange tråder skriver milelangt og av hensyn til de på mobil har det vært sånn at man ikke siterer det. Nå var ikke dette milelangt da, men det har vært sånn i alle år jeg har vært her, en forståelse for at om man ikke siterer, er det til hovedinnlegget. Bare en vane mange har lagt seg. :) 

  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nope, jeg bare synes det er merkelig å ta opp igjen 10 timer senere,  istendenfor for å overse og heller svare/kommentere på det andre :)

Anonymkode: 09497...e06

Ok ;) 

Anonymkode: 65b59...f86

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på hotell selv. Ser ut som de som svarer på disse typer anmeldelser svarer slik vi i resepsjonen egentlig har lyst å svare når folk kommer med tåpelige klager :fnise: Det er virkelig noen som er så ille at man faktisk ikke ønsker å ha de boende igjen. Det er rett og slett ikke verdt bryet.

Når det er sagt så er det klart man forholder seg profesjonell og serviceinnstilt likevel. Hva med å se på helheten, evt hvordan de svarer på reelle klager? 

Anonymkode: b933f...147

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Evilposelos skrev:

Litt uprofesjonelt å si dårlig anmeldelse på grunn av en blomsterbutikk også da, du må jo innrømme det? Jeg hadde iallefall ikke gitt kritikk om noen i resepsjonen ikke kunne gi meg svar på noe som var utenfor deres kontroll,  noe som har hendt. 

Det var på grunn av manglende lokalkunnskap og lite service. Det er å kunne forvente av en resepsjonist. Det er ikke forventet at en resepsjonist kan alt, men på alle hoteller jeg har vært på der det har vært god serviceinstilling har resepsjonistene strukket seg litt ekstra for å prøve å besvare spørsmålene til beboerne. Dette særlig på spørsmål om hvor butikker/severdigheter ligger. Det er ikke noe de må gjøre, men det får jammen meg beboerne tilbake igjen. 

Anonymkode: a8932...d24

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...