Gå til innhold

Ego, eller jeg som overdriver?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vår sønn hadde bursdag i går, men vi feiret med familie og venner på fredag. Jeg fikset alt til festen, mens samboeren min hjalp til å rydde litt etterpå. Vi ble enige om at vi skulle vente med bursdagsgaven til selve bursdagen hans, og vi skulle derfor kjøpe den på lørdag. For to uker siden sa jeg at mannen kunne bestemme hvilken av to mulige gaver vi skulle kjøpe. Han sa den ene, en sklie. Ok, sa jeg. Den får vi tak i i den butikken og koster det og det. Så kom lørdagen, og da sier han plutselig at vi ikke kan kjøpe den, for han har ikke plass i bilen, får ikke tak i henger på så kort varsel og i tillegg ble det for mye styr da sklia mest sannsynlig må flyttes i løpet av noen uker (den er stor og tung). Javel, sa jeg  og spurte så om vi da skulle velge den andre gaven (et skrivebord fra ikea). Ja, det var han enig i. Så spurte han hvor mye det kostet, og han syntes da det var litt mye penger. Jeg sa det ikke gjorde noe, jeg hadde lagt av penger. Mens vi spiser middag på lørdag, sier jeg til mannen: "drar du ut etter leggetid og fikser gaven da?" "Hva jeg? Nei, jeg gidder ikke å bruke hele kvelden på det. Jeg skal møte noen karer etterpå, jeg."

Jeg har ikke førerkort, og sitter nå alene hjemme mens mannen er ute og møter noen karer. Barnet vårt har bursdag i morgen, men får ingen gave av foreldrene sine fordi far ikke gadd å bruke kvelden på å kjøpe en til han...

Anonymkode: daf2c...0ae

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Derfor fikser man ting selv, da vet man at det blir gjort :)

Anonymkode: 4cecc...855

Skrevet

Ja han er egoistisk. Men på den annen side har dere hatt månedsvis på å ordne gaven. Dårlig planlagt å vente til ett par dager før. Og dårlig kommunikasjon mellom dere at du får vite rett før at han skal ut å treffe venner.

avhenger jo litt av alderen til barnet. Si hva han skal få og at dere skal hente den i morgen

Skrevet

Litt dårlig planlagt fra begges side.. Men ja,  absolutt egoistisk. 

Hvorfor ikke ta sønnen med å kjøpe pult!? Så får han være med å bestemme. Kombiner det med en tur på kafé med kake eller is feks :)

Syntes ellers at en sklie høres langt kjekkere ut enn et skrivebord.. Som barn er jeg ikke i ett sekund tvil om hva jeg hadde likt å få.. 

• Liker 9
Gjest Snuppi
Skrevet
3 minutter siden, Lill3My skrev:

Hvorfor ikke ta sønnen med å kjøpe pult!? Så får han være med å bestemme. Kombiner det med en tur på kafé med kake eller is feks :)

Syntes ellers at en sklie høres langt kjekkere ut enn et skrivebord.. Som barn er jeg ikke i ett sekund tvil om hva jeg hadde likt å få.. 

God ide. Hva med å ta gutten med?

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Lill3My skrev:

Du er lur, du! :) Det skal jeg selvfølgelig gjøre! Takk for supert forslag. 

Når det kommer til skrivebordet, så er dette noe han selv har sagt at han ønsker seg. Det er en med små hyller og skuffer, sånn at han kan ha alle bilene sine på utstilling 😁

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er lur, du! :) Det skal jeg selvfølgelig gjøre! Takk for supert forslag. 

Når det kommer til skrivebordet, så er dette noe han selv har sagt at han ønsker seg. Det er en med små hyller og skuffer, sånn at han kan ha alle bilene sine på utstilling 😁

Aaah dere er heldige som har en gutt som VIL ha skrivebord. Jeg var så sinnssykt uvillig til alt som ville få meg til å gjøre lekser (eller risikere å sitte i ro med penn og papir) at jeg lå langflat på magen på IKEA og nektet å bli med hjem dersom pulten skulle inn i vårt hus...  :-p

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Lill3My skrev:

Aaah dere er heldige som har en gutt som VIL ha skrivebord. Jeg var så sinnssykt uvillig til alt som ville få meg til å gjøre lekser (eller risikere å sitte i ro med penn og papir) at jeg lå langflat på magen på IKEA og nektet å bli med hjem dersom pulten skulle inn i vårt hus...  :-p

Hahahahaha! 😂😂😂

Skrevet (endret)

Høres ut som ei god plan å ta gutten med til Ikea sånn at han kan velge skrivepulten sin selv, også kombinere det med en bursdagsmiddag på kafeen! Og gjerne en softis etterpå:)

Sier det samme som en annen her, så bra at han ønsker seg skrivepult, og at han får det han ønsker seg mest! Jeg hadde garantert gått for sklia tror jeg i hans alder!

Glemmer aldri da jeg var 5 år og bestemor sa at jeg skulle få velge bursdagsgave selv; piano eller lekestue. Jeg valgte selvfølgelig lekestue! Men mamma og pappa overkjørte meg og det ble piano. Med medfølgende pianotimer. Gud så jeg hatet livet og foreldrene mine da. Kunne hatt ei lekestue i hagen liksom!

(men i etterkant så var det greit med det pianoet og pianotimene, det er jo litt kjekt å faktisk kunne spille piano..)

Edit;

Jeg har full forståelse forresten for at du er sur og oppgitt over mannen din. Hadde jeg vært også. Å legge så liten innsats i barnets bursdag er lavmål. Og gjett om han ville fått hørt det hadde det vært min mann. Tror jeg ville vært så barnslig at jeg hadde tatt en mor og barn-tur til Ikea så kunne mannen bare fått sitte der å tenkt over hva han prioriterte feil. 

Endret av skruf
Skrevet

Dere burde ha planlagt bedre, men ja han var veldig ego syns jeg. Men som andre har foreslått; lag en greie av at han kan velge skrivebord selv, gå på kafe etc, ta bilder, gjør en fin dag ut av det, sikkert bare kult for ham at han får bestemme selv hvilket skrivebord han vil ha.  

AnonymBruker
Skrevet

Han er en idiot. Dere burde ikke ha planlagt bedre, far vet han skulle kjøpe gaven. Da kjøper han gaven før han møter kompisene sine. Det er faktisk ikke verre. Synes det er skremmende at barnets bursdag betyr så lite for far. En gang i året.

Anonymkode: b4507...18d

• Liker 4
Skrevet

Superego... Har han ingen interesse av å glede sin egen sønn??

Skrevet

Gi ungen et gavekort på skrivebord xD

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er en idiot. Dere burde ikke ha planlagt bedre, far vet han skulle kjøpe gaven. Da kjøper han gaven før han møter kompisene sine. Det er faktisk ikke verre. Synes det er skremmende at barnets bursdag betyr så lite for far. En gang i året.

Anonymkode: b4507...18d

Dette. Er pinlig å lese om hvor lite han gidder å legge opp dagen for sønnen sin.

Anonymkode: bd30a...ed6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...