AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #1 Skrevet 1. august 2016 Jeg leier et rom i kollektiv. Det bor 4 andre i leiligheten som leier hvert sitt rom. Det jeg synes er ekkelt er at huseieren låser seg inn i leiligheten hele tiden. Siden det kun er soverommet jeg leier. Dette synes jeg er utrolig krenkende og ekkelt. Huseier inspiserer fellesarealene og kommer uten å si ifra på forhånd. I tillegg pusser utleieren opp og og bråker i timesvis. Men det er bare fellesarealene som gang, bad, kjøkken, stue. Vi betaler full husleie og har ikke fått beskjed om oppussing eller ''inspeksjoner''. Jeg er ofte alene hjemme også når det skjer så de andre merker ikke like mye til det. Er det lov å holde på slik? Føler jeg bor på et strengt internat med en husmor som skal ha kontroll over livene våres. Det dukker alltid opp kommentarer og spørsmål og prosjekt. Er det litt rotere på kjøkkenet så blir det kommentert. Kommentarer om at vi må lufte 1 time hver dag og trekke for gardinene, tørke badet godt når vi har dusjet. Det blir også snoket i postkassen. Plutselig skrur huseieren nye knotter på alle kjøkkenskapene og styrer på. Uten å gi beskjed. Jeg blir helt gal av å bo her men kan ikke si opp leieavtalen. Hva kan jeg gjøre? Er dette lov? Jeg føler at dette er lite verdig. Anonymkode: 0a2a2...16a
finnbjarne Skrevet 1. august 2016 #2 Skrevet 1. august 2016 Herregud, for en type! Det hørtes veldig ubehagelig ut, og jeg tviler på at det egentlig er lov. Jeg hadde fått helt noia av å bli overvåket i eget hjem. Hva sier de andre som bor i kollektivet til dette?
Gjest Blondie65 Skrevet 1. august 2016 #3 Skrevet 1. august 2016 Nei, det er ikke lov. En husvert kan varsle at de kommer dato den dd.mm.åååå og da skal de ringe på og kan kun låse seg inn hvis ingen er hjemme. De må ha sjelelig grunn - f.eks at de skal slippe inn en håndverker eller gjøre arbeid. Lufting og tørke etter dusj kan en nedfelle i husordensregler og man trenger ikke oppføre seg som internat bestyrer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå