AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #1 Del Skrevet 1. august 2016 Hei, dere. Jeg har de siste månedene gått gjennom en tøff periode. Dette i tillegg til at jeg stresser og engster meg for perioden som kommer om få uker. Dette har medført at jeg sliter med å sove (4-5 timer om natten, er jeg heldig 7 timer), konstant tankeflyt, mange bekymringer og det som kanskje rammer meg verst: Forhøyet puls. Vanligvis har jeg hvilepuls på 45-50, mens nå ligger den alltid mellom 60-100 (når jeg hviler). Jeg får aldri slappet ordentlig av, og bekymrer meg og er veldig nervøs. Dette fører igjen til mangel på konsentrasjon og manglende evne til å fokusere, som er viktig at jeg får til nå fremover. Jeg har forsøkt råd som duftlys, rolig musikk, trening osv., men problemet er at jeg aldri får skrudd av tankene, og at hjerterytmen min derfor er høy, som igjen fører til at kroppen er urolig og stresset. Jeg håper derfor på noen andre råd som innebærer medikamenter (helst ikke reseptbelagt), som enten kan fås på apotek eller helsekostbutikker. Tar i mot alle råd! Anonymkode: 9e50e...4c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #2 Del Skrevet 1. august 2016 Valeriana/valeriana forte skal virke på både søvn og som beroligende, men jeg tror jeg ville vurdert å gå til lege å rådføre meg om reseptbelagte legemidler. Anonymkode: cd838...7e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #3 Del Skrevet 1. august 2016 Takk for svar, jeg har veldig lyst til å gå til en lege for å høre hans råd. Men nå i sommer er jeg i hjembyen min, og har dermed ikke tilgang til fastlegen min. Hvordan løser jeg da dette? TS Anonymkode: 9e50e...4c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #4 Del Skrevet 1. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, jeg har veldig lyst til å gå til en lege for å høre hans råd. Men nå i sommer er jeg i hjembyen min, og har dermed ikke tilgang til fastlegen min. Hvordan løser jeg da dette? TS Anonymkode: 9e50e...4c0 Jeg ville bare kontaktet et legekontor og hørt om du kan få time hos dem, og sagt det som det er. At du trenger legetime men dessverre har fastlege i en annen by. Hvis de avviser deg (jeg tror ikke de vil gjøre det) kan du alltids kontakte legevakt å spørre om de har en psykiater du kunne fått time hos? Legevakter har ofte en psykiater tilgjengelig som ikke alltid har så dårlig tid at det må være kjempeakutt for at en skal få time. Fastleger er ikke fullt så flinke på medisiner som går på både søvn og tankekjør, som psykiatere. Anonymkode: cd838...7e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 1. august 2016 #5 Del Skrevet 1. august 2016 Du kan alltids ringe fastlegen og ta opp det du sliter med over telefon. Jeg har gjort det og fikk da sykemelding og time til oppfølging senere når jeg var tilbake fra ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå