AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #1 Skrevet 1. august 2016 Jeg har ett hjemmeboende "barn" med en autismediagnose (A), og ett "barn" som har flyttet hjemmefra (B), men som ebor i nærheten. I dag skulle mannen og A en tur ut, og B bestemte seg for å være med. I det de satte seg i bilen kommenterte B til A at "du trenger ikke være med, for pappa klarer det på egen hånd". A følte seg skikkelig avvist og uvelkommen av den kommentaren, gikk ut av bilen, og kom inn til meg med tårer i øynene. Og hva gjorde mannen? Jo, han kjørte! Jeg kastet meg på telefonen, og lurte på hvorfor A ikke fikk lov til å være med likevel. Da snudde mannen bilen, og kom for å hente ham. Men det burde da ikke være nødvendig å fortelle to voksne mennesker at slikt ikke er greit? Burde ikke det være en selvfølge at så lenge A og far hadde en avtale kan ikke B bare avlyse den uten videre, og far kan ikke bare godta at B gjør det? Anonymkode: 9cf9a...af0
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #2 Skrevet 1. august 2016 Det må vel være mer til historien enn det vel? Er mannen flink til å dra på tur med B alene selv etter B flyttet hjemmefra? Jeg vet mannen min synes det er veldig hyggelig å finne på noe med pappaen sin uten sin autistiske bror, men stort sett så skal autisten alltid være med på alt. Vi tar ofte med oss autisten på div turer vi skal på også da, så han blir jo ikke ekskludert på noe vis generelt. Ting bare tar ca 3 timer lengre tid enn det ville tatt om vi drar alene. Anonymkode: e2c37...dfe
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #3 Skrevet 1. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det må vel være mer til historien enn det vel? Er mannen flink til å dra på tur med B alene selv etter B flyttet hjemmefra? Jeg vet mannen min synes det er veldig hyggelig å finne på noe med pappaen sin uten sin autistiske bror, men stort sett så skal autisten alltid være med på alt. Vi tar ofte med oss autisten på div turer vi skal på også da, så han blir jo ikke ekskludert på noe vis generelt. Ting bare tar ca 3 timer lengre tid enn det ville tatt om vi drar alene. Anonymkode: e2c37...dfe Det er ikke mer ved historien. Far og B har et veldig nært forhold, og gjør ting sammen flere dager i uken. A foretrekker vanligvis å være hjemme, men hadde avtalt å gjøre dette sammen med far i dag. Anonymkode: 9cf9a...af0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå