Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett hjemmeboende "barn" med en autismediagnose (A), og ett "barn"  som har flyttet hjemmefra (B), men som ebor i nærheten.

I dag skulle mannen og A en tur ut, og B bestemte seg for å være med.

I det de satte seg i bilen kommenterte B til A at "du trenger ikke være med, for pappa klarer det på egen hånd".  A følte seg skikkelig avvist og uvelkommen av den kommentaren, gikk ut av bilen, og kom inn til meg med tårer i øynene.

Og hva gjorde mannen?  Jo, han kjørte!

Jeg kastet meg på telefonen, og lurte på hvorfor A ikke fikk lov til å være med likevel.
Da snudde mannen bilen, og kom for å hente ham.

Men det burde da ikke være nødvendig å fortelle to voksne mennesker at slikt ikke er greit?
Burde ikke det være en selvfølge at så lenge A og far hadde en avtale kan ikke B bare avlyse den uten videre, og far kan ikke bare godta at B gjør det?

Anonymkode: 9cf9a...af0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det må vel være mer til historien enn det vel? :)
Er mannen flink til å dra på tur med B alene selv etter B flyttet hjemmefra?

Jeg vet mannen min synes det er veldig hyggelig å finne på noe med pappaen sin uten sin autistiske bror, men stort sett så skal autisten alltid være med på alt. :)
Vi tar ofte med oss autisten på div turer vi skal på også da, så han blir jo ikke ekskludert på noe vis generelt. Ting bare tar ca 3 timer lengre tid enn det ville tatt om vi drar alene.

Anonymkode: e2c37...dfe

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det må vel være mer til historien enn det vel? :)
Er mannen flink til å dra på tur med B alene selv etter B flyttet hjemmefra?

Jeg vet mannen min synes det er veldig hyggelig å finne på noe med pappaen sin uten sin autistiske bror, men stort sett så skal autisten alltid være med på alt. :)
Vi tar ofte med oss autisten på div turer vi skal på også da, så han blir jo ikke ekskludert på noe vis generelt. Ting bare tar ca 3 timer lengre tid enn det ville tatt om vi drar alene.

Anonymkode: e2c37...dfe

Det er ikke mer ved historien.

Far og B har et veldig nært forhold, og gjør ting sammen flere dager i uken.

A foretrekker vanligvis å være hjemme, men hadde avtalt å gjøre dette sammen med far i dag.

Anonymkode: 9cf9a...af0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...