Gå til innhold

Aldersforskjell mellom mange hunder.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fire hunder på 5 år og 3 år og 2,5 år og 1 år. Jeg skal få meg en ny valp. Oppdretteren skal ha ett kull i 2017, og ett kull 2018. Jeg synes det er så lenge å vente helt til 2018 men samtidig så er det kanskje lurt sånn at ikke alle blir gamle samtidig?. Og at de fire jeg har nå kanskje roer seg litt mere ned pga. Alderen og de er tett i alder. Hva hadde dere gjort? Blir ikke flere enn fem hunder her, men har lyst på en appoklatt til. Vet bare ikke om jeg klarer å vente i to år til da jeg har lyst på en nå fortest mulig. Er ikke løpetid ennå så antar at det blir i 2017. Ikke lett dette her altså. Hvordan få tiden til å gå litt fortere? 

Anonymkode: 40fdb...081

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Yngste er ikke 1 år men 1,5 år. Gikk litt fort her. Så yngste blir nærmere to år hvis evt. Valpen kommer.

Skrevet

Det kan ofte være lurt å vente med valp til de yngste begynner å bli voksne og mer etablerte, dvs at de begynner å fungere med gode vaner i hjemmet og ikke har for mange "ungdomsnykker" og uvaner som de kan lære fra seg til valpene. 

• Liker 2
Skrevet

Kommer jo litt an på. Det Tabris sier stemmer jo så klart. Men for min del kan de ikke være for spredt i alder heller. Da blir eldste "for gammel" før yngste er "gammel nok" til enkelte aktiviteter jeg vil gjøre med hundene. For  min del handler det da om å kjøre et hundespann, og jeg drømmer om å kjøre et par litt lengre turer i løpet av sesongen som gjør at jeg bør ha 8 hunder, og de yngste kan ikke være yngre enn 24 mnd.  Jeg har 9 hunder per i dag, men i litt feil aldre til at jeg kan kjøre slik. Eldste er 8 og yngste er 1 år.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er det lurt å vente da?

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde dere gjort?

Skrevet

Det er umulig å svare på det for min del. Det kommer an på så mange ting, ikke minst hvordan de yngste er. Hvor modne er de? Har de noen uvaner eller "nykker" som man ikke har klart å jobbe bort enda? Vil man klare å jobbe dem bort til valpen kommer?  Sånne ting.

(Jeg regner med du selv har kontroll på at du har mulighet for å gi fem hunder alt det hver av dem trenger, så det skal jeg ikke gå inn på).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...