Gjest Lilleulv Skrevet 10. november 2004 #1 Skrevet 10. november 2004 øyenskygge skal vel egentlig legges sånn: hvit eller lys øyenskygge helt opp til brynet, så tar man den brune ( i mitt tilfelle) opp til globallinjen? Problemet mitt er at jeg trives ikke med den lyse øyenskyggen fra globallinjen og opp til øyenbrynet. synes det ser dumt ut når jeg er hvit der og brun i resten av ansiktet. så som regel bruker jeg bare min brune øyenskygge akkurat på øyelokket og så mascara. Men jeg har lest at det blir en "flat effekt" av det og at det fremhever mye bedre med den lyse under helt opp... Hva gjør dere? og er det noe annet jeg kan gjøre?
Suzy Skrevet 10. november 2004 #2 Skrevet 10. november 2004 Jeg legger litt lys - ikke skimmer - oppe under øyebrynet - ytterst og litt lyst innerst på øyelokket, så lekker jeg brun ytterst på lokket og kanskje i globelinjen (men sjeldent). Syns det fremhever fint
Gjest Ethereal Skrevet 10. november 2004 #3 Skrevet 10. november 2004 Du kan sminke deg på den måten du beskriver. Jeg ble sminket profesjonelt i forbindelse med moteshowet i forrige uke, og hun brukte kun én farge, og kun på selve lokket (som hun fra før hadde grunnet med foundation og pudder). Fargen hun brukte var prikk lik den mørkeste lillafargen til tampongreklamen på siden her
Gjest Lilleulv Skrevet 10. november 2004 #4 Skrevet 10. november 2004 oki, det var jo bra. Men synes det blir så fint på bildene i blader når de bruker 3 farger... Suzy, hvilke farger bruker du?
Suzy Skrevet 10. november 2004 #5 Skrevet 10. november 2004 Jeg bruker en lys vaniljefarge på de lyseste områdene og mørk sjokoladebrun på de mørkeste - og jeg har lyseblå øyne. Av og til bruker jeg en mørk plommefarge over hele lokket opp til globelinjen og ikke noe mer. Det viktigste er egentlig å bruke pudder under har jeg funnet ut for da ser det bra ut uansett...
Gjest Lilleulv Skrevet 10. november 2004 #6 Skrevet 10. november 2004 Jeg bruker en lys vaniljefarge på de lyseste områdene og mørk sjokoladebrun på de mørkeste - og jeg har lyseblå øyne. Av og til bruker jeg en mørk plommefarge over hele lokket opp til globelinjen og ikke noe mer. Det viktigste er egentlig å bruke pudder under har jeg funnet ut for da ser det bra ut uansett... hm interessant Lys vaniljefarge hørtes ikke så galt ut. Den jeg har er nesten hvit og det fikser jeg ikke. Når du sier pudder, er det da transparent pudder eller sånn kompakt-pudder? Skal prøve å bruke det under en gang, for det har jeg faktisk ikke prøvd...
Suzy Skrevet 10. november 2004 #7 Skrevet 10. november 2004 jeg bruker lyst kompaktpudder - etter dagkremen tar jeg det under øynene og over øynene (bruker ikke make-up krem). Vaniljefarge er mye bedre enn hvit - hvit ser så drastisk ut. Fins mange fine beige, vaniljetoner å få kjøpt. Jeg har forresten pudder fra Revlon og det er veldig bra!
Gjest Nin@ Skrevet 10. november 2004 #8 Skrevet 10. november 2004 Jeg tror problemet ditt er, Lilleulv, at baseskyggen din er for lys i forhold til dine farger. Det er ofte pent med en lys baseskygge opp til brynet, og så en eller flere skygger i mørkere farger, men baseskyggen må jo være i en farge som passer den enkelte. Har du frisk farge i ansiktet skjønner jeg at det kan bli seende litt rart ut med en nesten hvit baseskygge.
Gjest Lilleulv Skrevet 10. november 2004 #9 Skrevet 10. november 2004 Jeg tror problemet ditt er, Lilleulv, at baseskyggen din er for lys i forhold til dine farger. Det er ofte pent med en lys baseskygge opp til brynet, og så en eller flere skygger i mørkere farger, men baseskyggen må jo være i en farge som passer den enkelte. Har du frisk farge i ansiktet skjønner jeg at det kan bli seende litt rart ut med en nesten hvit baseskygge. Jepp jeg tror det stemmer Er nok det som blir galt... Tror jeg skal kjøpe meg en vaniljefarga en!! Hva slags merke har du Suzy? Jeg har ikke kompaktpudder jeg... Eller det nærmeste jeg kommer er total finish-pudderet til kanebo, tror du det kan funke?
Gjest Ethereal Skrevet 10. november 2004 #10 Skrevet 10. november 2004 L'Oreal har en flott vaniljefarget skygge med skimmer; tror den heter Beige Doré.
Gjest Lilleulv Skrevet 10. november 2004 #11 Skrevet 10. november 2004 L'Oreal har en flott vaniljefarget skygge med skimmer; tror den heter Beige Doré. Takk, denne skal jeg sjekke ut!
Suzy Skrevet 10. november 2004 #12 Skrevet 10. november 2004 Husker ikke hva min heter, men jeg tror den er L'Oreal - vet at Revlon har noen fine farger også.
Philosophia Skrevet 10. november 2004 #13 Skrevet 10. november 2004 Det er aldri pent med helt hvit øyenskygge opp til øyenbrynene! Ser jo ut som et spøkelse. Jeg synes øyenskygger skal være naturlige. Forresten har Estee Lauder kjempegode øyenskygger (Pure Color - pakningen ser ut som en isbit).
Dina Skrevet 10. november 2004 #14 Skrevet 10. november 2004 Hvilke merker på øyenskygger sitter best? Ellers; Lilleulv, jeg er akkurat som deg... ender som oftest opp med brun skygge på øyenlokket, og ingen lys farge lenger oppe mot øyenbrynet, selv om jeg syns det er kjempefint på andre...! Gode tips å få for meg også her! Thanks!
Gjest Lilleulv Skrevet 10. november 2004 #15 Skrevet 10. november 2004 Hvilke merker på øyenskygger sitter best? Ellers; Lilleulv, jeg er akkurat som deg... ender som oftest opp med brun skygge på øyenlokket, og ingen lys farge lenger oppe mot øyenbrynet, selv om jeg syns det er kjempefint på andre...! Gode tips å få for meg også her! Thanks! Hva slags øyenskygge har du da? Trenger også å utvide min horisont utover Loreal's color appeal i Brown metallic som jeg snart har brukt i 3 år....
Dina Skrevet 10. november 2004 #16 Skrevet 10. november 2004 Eeh... L`Oreal...! Jeg må altså også utvide horisonten min...
Dina Skrevet 21. november 2004 #20 Skrevet 21. november 2004 Kom på denne tråden jeg...! Hvilket merke skal jeg og Lilleulv prøve da? Ethereal; hva kan du anbefale? Og jeg tar selvfølgelig imot anbefalinger fra dere andre flinke damer også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå