Gjest Dragoste Skrevet 1. august 2016 #1 Skrevet 1. august 2016 Hei! Jeg hadde mensen den 12.06, og så hadde jeg mensen 09.07, altså 27 dager imellom. Det er de to siste menstrasjonene jeg har hatt siden jeg tok ut p-staven i mai. Mens jeg hadde staven i armen hadde jeg ingen mens. Og før staven aner jeg ikke hvordan mensen min var, jeg fulgte egentlig ikke med. Så bør jeg ta i utgangspunkt i at syklusen min varer i 27 dager? For da var eggløsningen min den 22.06. Jeg tenkte ikke over dette, og bare plusset på 14, og satset på at eggløsningen min var den 23.06.. Hva tror dere? Bør jeg regne meg selv som 9 dpo eller 10 dpo?
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #2 Skrevet 1. august 2016 Jeg ville regnet med 27 dagers syklus og heller justert etterhvert dersom det varierer. Hvor lenge mens varer spiller også inn. Følg med på utflod o.l. for å finne ut EL. Den endrer deg rett før EL. Anonymkode: 9c1df...a97
Selise Skrevet 2. august 2016 #3 Skrevet 2. august 2016 Hei. Jeg vil anbefale deg å laste ned en sånn sykluskalender på tlf, hvis du har muligheten til det. Jeg sluttet på pillen litt før jul, og den hjelper med med å holde litt styr i alle fall. Er litt kluss siden jeg er uregelmessig, men da har du en litt mer oversikt og blir lettere å regne ut. Tar jo fort 3-6 mnd før kroppen stabiliserer seg med syklus, om ikke lenger. Det varierer fra person til person Har selv bestilt EL-tester nå for å finne ut av når el er, så får se hvordan det går. Hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå