AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #21 Skrevet 2. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Første punkt er å forstå hva forsikringen(e) din dekker og ikke dekker. Er ikke forsikringen tilpasset ditt behov har du feil forsikring. Så lenge du ikke trenger å benytte forsikringen er det penger ut av vinduet. Selv har jeg hatt stor nytte av forskjellige typer forsikringer ved flere tilfeller. Har heller ikke hatt noen problemer med de forskjellige selskapene jeg opp gjennom tiden har benyttet. Anonymkode: e3034...fe8 For f.eks uføreforsikring, får man ikke hva den dekker og ikke. Så da er det bare å betale dyrt hvert år, og håpe man får utbetalt hvis man blir ufør gjennom NAV. Anonymkode: acc8a...5c0
debattanten Skrevet 2. august 2016 #22 Skrevet 2. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For f.eks uføreforsikring, får man ikke hva den dekker og ikke. Så da er det bare å betale dyrt hvert år, og håpe man får utbetalt hvis man blir ufør gjennom NAV. Anonymkode: acc8a...5c0 Har du uføreforsikring og blir ufør får du selvfølgelig det om tilfellet er dekket. Det vanligste kravet er 50% ufør eller mer. Hvor mye som utbetales er avhengig av selskapet og hva slags avtale du har tegnet. Billig uføreforsikring er f.eks dårligere enn billig uføreforsikring
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #23 Skrevet 2. august 2016 Det er alltid moro å lese om hvor kynisk, sleipe osv vi som jobber i forsikringsbransjen er. Det stemmer så lite overens med hvordan jeg, som faktisk sitter dag inn og dag ut med saksbehandlere, oppfatter virkeligheten. En prøver så godt en kan i de fleste tilfeller å dekke utgifter og skader, men om det ikke er dekket i vilkårene - så er det ikke alltid så mye man kan gjøre. Vi går titt og ofte utenfor vilkårene også. MEN ingenting er skrevet med liten skrift, her må man faktisk sitte seg ned og lese før man sier ja til avtalen og begynner å betale. Og til de som spør om forsikring er penger ut av vinduet? Si det til de som har fått flere hundretusener av meg de siste månedene. Anonymkode: 18158...08e 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #24 Skrevet 3. august 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er alltid moro å lese om hvor kynisk, sleipe osv vi som jobber i forsikringsbransjen er. Det stemmer så lite overens med hvordan jeg, som faktisk sitter dag inn og dag ut med saksbehandlere, oppfatter virkeligheten. En prøver så godt en kan i de fleste tilfeller å dekke utgifter og skader, men om det ikke er dekket i vilkårene - så er det ikke alltid så mye man kan gjøre. Vi går titt og ofte utenfor vilkårene også. MEN ingenting er skrevet med liten skrift, her må man faktisk sitte seg ned og lese før man sier ja til avtalen og begynner å betale. Og til de som spør om forsikring er penger ut av vinduet? Si det til de som har fått flere hundretusener av meg de siste månedene. Anonymkode: 18158...08e Det er forskjell på forsikringsselskap. Jeg arbeidet for noen år siden med noen som var rammet av en naturkatastrofe der flere familier ble rammet og måtte ha dekning for diverse fra sin forsikring. Dette var en naturkatastrofe med dødsfall og godt dekket av nasjonale medier. Likevel hadde en familie store problemer med sitt forsikringsselskap som skulle ha ekstra dokumentasjon for at detmvirkelig hadde skjedd og at familien virkelig var blitt husløse. Vi ba forsikringsagenten vennligst begynne å se nyheter og forklarte at det var fire forsikringsselskap involvert og at det sikkert ville interessere både pressen, TV2 hjelper deg og slle våre venner og bekjente hvilket forsikringsselskap som oppførte seg som idioter. Det endte den diskusjonen og de rammede slapp mer spørsmål om dokumentasjon. De insinuerte mer eller mindre at vi og denne familien samarbeidet om forsikringssvindel. Anonymkode: 3d8e7...b6e 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #25 Skrevet 3. august 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: For f.eks uføreforsikring, får man ikke hva den dekker og ikke. Så da er det bare å betale dyrt hvert år, og håpe man får utbetalt hvis man blir ufør gjennom NAV. Anonymkode: acc8a...5c0 Dette tror jeg ikke noe på. Alle forsikringer skal ha skriftlige vilkår som forteller hva forsikringen dekker. Har aldri vært borti noen forsikringer uten skriftlige vilkår. Anonymkode: e3034...fe8 4
debattanten Skrevet 3. august 2016 #26 Skrevet 3. august 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette tror jeg ikke noe på. Alle forsikringer skal ha skriftlige vilkår som forteller hva forsikringen dekker. Har aldri vært borti noen forsikringer uten skriftlige vilkår. Anonymkode: e3034...fe8 Jeg tror deg. Ville vært merkelig om ikke da det er lovpålagt å vise dette til kunde og hva som skal stå i forsikringsbeviset, vilkårene osv er regulert i norsk lov. Da særlig forsikringsavtaleloven som regulerer avtaler mellom selskap og kunde/forsikringstaker.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #27 Skrevet 3. august 2016 Selvsagt er uførevilkårene alltid vedlagt forsikringsavtalen. Det er bare å ringe forsikringsselskapet og få det oversendt. Anonymkode: 18158...08e 1
2shy Skrevet 3. august 2016 #28 Skrevet 3. august 2016 Jeg har hatt god nytte av mine forsikringer. Reiseforsikring ga meg gratis sykehusopphold i utlandet, uføreforsikring gjorde at jeg fikk en bedre økonomisk hverdag da jeg ble ufør. Det er helt sikkert vilkår som kunder ikke er klar over, så det er jo viktig at man faktisk vet hva forsikringen dekker. Men det er ikke til å stikke under en stol at forsikringsselskap prøver å vri seg unna, og satser på at folk ikke orker å anke avgjørelser. Forsikringer er ihvertfall ikke borkastet, det er tvert i mot viktig å være forsikret.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #29 Skrevet 3. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt er uførevilkårene alltid vedlagt forsikringsavtalen. Det er bare å ringe forsikringsselskapet og få det oversendt. Anonymkode: 18158...08e Jeg har spurt etter det, og forsikrings-behandleren stilte seg uforstående til spørsmålet, så jeg sa videre at f.eks bilforsikringen har jo sine vilkår på hva den dekker og ikke dekker, men da svarte hun at slikt var det ikke på uføreforsikring og insinuerte at da kunne en klage på bestemte smerter til legen (som er dekket i forsikringen) og få uføreforsikring utbetalt. Jeg tenkte at det var kanskje litt logisk.... Nå har jeg noe som heter fortsettelsesforsikring, d.v.s at etter avsluttet arbeidsforhold fikk jeg tilbud fra forsikringsselskapet å fortsette på den forsikringen arbeidsgiveren hadde hatt på meg. Jeg takket ja til uføreforsikringen Anonymkode: acc8a...5c0
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #30 Skrevet 3. august 2016 Jeg er veldig glad jeg har forsikret familien, dyrene og tingene våre. Når kattene ble syke dekket Agria 50 000, da scooteren ble stjålet var det uproblematisk å få tilbake penger fra if og så videre. Anonymkode: a97db...334 1
stan Skrevet 3. august 2016 #31 Skrevet 3. august 2016 Den 1.8.2016 at 21.36, AnonymBruker skrev: Jeg la merke til en sak der et foreldrepar hadde tegnet barneforsikring men da barnet fikk brannskade så gjaldt ikke denne forsikringen likevel. På vestlandet har utallige nå tegnet forsikring i bank i tillfelle de blir arbeidsledige, men det viste seg at de fikk ikke dette likevel når de ble oppsagt "fordi de burde ha skjønt eller visst" at det kom til å skje. Var det ikke dette de betalte dyrt og hellig for? hva er vitsen med forsikringer da hvis det sitter advokater av de beste i forsikringsselskapet for hver ting du forsikrer deg og tyner sakene og passer på at det skal mye til for at du får erstatning når du har sittet og betalt i dyre dommer for dette? Anonymkode: 3de0a...9a8 Forsikring lønner seg aldri. Det er jo en selvfølge, hvordan skulle ellers forsikringsselskapet tjene penger? Hvis man har råd, bør man heller være sitt eget forsikringsselskap. På store ting, som hus og eiendom, kjøper jeg forsikring. Men på småting, som mobiltelefon og PCer, så dekker jeg skader utenom garantien selv. Noe eksakt regnskap har jeg ikke, men tror det lønner seg ganske bra. Ikke minst er det en stor fordel å slippe å vente på en avgjørelse. Slik som før ferien sluttet en mobil å virke, dagen før vi skulle reise. To timer senere var en ny mobil operativ, noe vi er helt avhengig av på reisen. 1
debattanten Skrevet 3. august 2016 #32 Skrevet 3. august 2016 Enig der. Store ting er lurt, men vil gjerne legge til at jeg selv syns at egen og familiens helse er blandt disse. Så helseforsikringer og evt uføre er veldig smart. Er man en familie er livsforsikring utrolig viktig.
Ruccula Skrevet 3. august 2016 #33 Skrevet 3. august 2016 I fjor ble halve huset mitt totaltsladd av flom. Alt ble dekket uten å mukke. 800 000 kom herligheten på. Vi har fått super service. Alt er myyye finere enn før! Og da bikkja fikk enr ryggskade som krever dyre ubdersøkelser og rehabilitering resten av livet så betaler de uten spørsmål år etter år. Så jeg er meeeget glad at vi harforsikringene i orden!
Jolene Skrevet 3. august 2016 #34 Skrevet 3. august 2016 Ja, forsikringer lønner seg. Var i en bilulykke for noen år siden, da var jeg veldig glad for reiseforsikringen! Der fikset de alt for meg, og var utrolig hjelpsomme med veien videre. Ville ikke turt å ikke ha forsikring.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #35 Skrevet 3. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har spurt etter det, og forsikrings-behandleren stilte seg uforstående til spørsmålet, så jeg sa videre at f.eks bilforsikringen har jo sine vilkår på hva den dekker og ikke dekker, men da svarte hun at slikt var det ikke på uføreforsikring og insinuerte at da kunne en klage på bestemte smerter til legen (som er dekket i forsikringen) og få uføreforsikring utbetalt. Jeg tenkte at det var kanskje litt logisk.... Nå har jeg noe som heter fortsettelsesforsikring, d.v.s at etter avsluttet arbeidsforhold fikk jeg tilbud fra forsikringsselskapet å fortsette på den forsikringen arbeidsgiveren hadde hatt på meg. Jeg takket ja til uføreforsikringen Anonymkode: acc8a...5c0 Så rart! Ja, fortsettelsesforsikring er helt vanlig og veldig lurt! Da slipper du karenstid mellom gammel og ny forsikring, der har dessverre noen gått på en smell. Det som gjør uføreforsikringen litt unik i forhold til de andre, er jo at det bygger på helseerklæringen du ga inn da du tegnet den, og hvorvidt symptomene dine stammer fra før dette/i samsvar med dette/osv. Men de burde definitivt informert deg litt mer rundt det. Anonymkode: 18158...08e
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #36 Skrevet 3. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har spurt etter det, og forsikrings-behandleren stilte seg uforstående til spørsmålet, så jeg sa videre at f.eks bilforsikringen har jo sine vilkår på hva den dekker og ikke dekker, men da svarte hun at slikt var det ikke på uføreforsikring og insinuerte at da kunne en klage på bestemte smerter til legen (som er dekket i forsikringen) og få uføreforsikring utbetalt. Jeg tenkte at det var kanskje litt logisk.... Nå har jeg noe som heter fortsettelsesforsikring, d.v.s at etter avsluttet arbeidsforhold fikk jeg tilbud fra forsikringsselskapet å fortsette på den forsikringen arbeidsgiveren hadde hatt på meg. Jeg takket ja til uføreforsikringen Anonymkode: acc8a...5c0 Det der tviler jeg sterkt på, og denne "insinueringen" har du nok mistolket veldig feil. Hvilket selskap var dette? Det finnes ikke noe spesifikke/navngitte sykdommer eller skader/plager som blir oppramset under "dekker ikke" slik som på bilforsikringen, da det i uføreforsikringen er individuelt utifra helse og helsehistorikk på tegningstidspunkt. Så lenge du blir erklært varig ufør i ethvert yrke minimum 50% (i de fleste selskap) så får du utbetaling så lenge det ikke er de eventuelle sykdommene/plagene du hadde før eller som oppstod i karenstiden. Dette står i forsikringsdokumentene dine, det er bare ikke like mange ark som på bilforsikringen din. Anonymkode: ff978...5c3 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #37 Skrevet 3. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det der tviler jeg sterkt på, og denne "insinueringen" har du nok mistolket veldig feil. Hvilket selskap var dette? Det finnes ikke noe spesifikke/navngitte sykdommer eller skader/plager som blir oppramset under "dekker ikke" slik som på bilforsikringen, da det i uføreforsikringen er individuelt utifra helse og helsehistorikk på tegningstidspunkt. Så lenge du blir erklært varig ufør i ethvert yrke minimum 50% (i de fleste selskap) så får du utbetaling så lenge det ikke er de eventuelle sykdommene/plagene du hadde før eller som oppstod i karenstiden. Dette står i forsikringsdokumentene dine, det er bare ikke like mange ark som på bilforsikringen din. Anonymkode: ff978...5c3 Jeg har ingen dokumenter, kun får faktura for 12 mnd forsikring hver mai måned. De kunne ikke dele beløpet opp i mnd fakturering, systemet tillot ikke dette. Dette er Gjensidige Pensjonsforsikring. Men for all del, jeg skal logge meg inn å se om jeg finner noe mer. Dette er alt info jeg har, som jeg ble sendt på mail: De dekningene som er på fortsettelsesforsikringen er:Innskuddsfritak:Innskuddsfritak har en dekning på kr 17880. Dette er det årlige beløpet Gjensidige vil fortsette å spare på deg hvis du skulle bli sykmeldt i mer enn 12 måneder og får innvilget erstatning. Kapitalen som skal brukes til alderspensjon vil altså tilføres øke med kr 17880 årlig.Uførepensjon:Uførepensjon vil komme til utbetaling ved 12 måneder sykdom og innvilget erstatning. Dekningsummen din er på 74964. Det vil si at du får 74 965 kr årlig utbetalt hvis du skulle bli ufør.NB! Beløpene gjelder om du er 100 % syk (arbeidsufør). Ved lavere uføregrad, justeres beløpene tilsvarende.Utbetalt uførepensjon er skattepliktig, mens innskuddsfritaket er skattefritt fram til det utbetales til deg som en del av alderspensjonen.Pisen på denne forsikringen vil være: 20 463,- Anonymkode: acc8a...5c0
debattanten Skrevet 3. august 2016 #38 Skrevet 3. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen dokumenter, kun får faktura for 12 mnd forsikring hver mai måned. De kunne ikke dele beløpet opp i mnd fakturering, systemet tillot ikke dette. Dette er Gjensidige Pensjonsforsikring. Men for all del, jeg skal logge meg inn å se om jeg finner noe mer. Dette er alt info jeg har, som jeg ble sendt på mail: De dekningene som er på fortsettelsesforsikringen er:Innskuddsfritak:Innskuddsfritak har en dekning på kr 17880. Dette er det årlige beløpet Gjensidige vil fortsette å spare på deg hvis du skulle bli sykmeldt i mer enn 12 måneder og får innvilget erstatning. Kapitalen som skal brukes til alderspensjon vil altså tilføres øke med kr 17880 årlig.Uførepensjon:Uførepensjon vil komme til utbetaling ved 12 måneder sykdom og innvilget erstatning. Dekningsummen din er på 74964. Det vil si at du får 74 965 kr årlig utbetalt hvis du skulle bli ufør.NB! Beløpene gjelder om du er 100 % syk (arbeidsufør). Ved lavere uføregrad, justeres beløpene tilsvarende.Utbetalt uførepensjon er skattepliktig, mens innskuddsfritaket er skattefritt fram til det utbetales til deg som en del av alderspensjonen.Pisen på denne forsikringen vil være: 20 463,- Anonymkode: acc8a...5c0 Er det lov å spørre hvor gammel du er? Syns det hørtes dyrt ut. Jobber med dette daglig selv så er litt interessert, jeg jobber for et annet selskap Gjensidige har jo gradert utbetaling på uførepensjon, verdt å merke seg at det går ann å få bedre dekninger andre plasser. Uten at det nødvendigvis koster mye mer Jeg personlig ville bare hatt en god uførepensjon, helseforsikring og kanskje livsforsikring avhengig av livssituasjon
2shy Skrevet 3. august 2016 #39 Skrevet 3. august 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er alltid moro å lese om hvor kynisk, sleipe osv vi som jobber i forsikringsbransjen er. Det stemmer så lite overens med hvordan jeg, som faktisk sitter dag inn og dag ut med saksbehandlere, oppfatter virkeligheten. En prøver så godt en kan i de fleste tilfeller å dekke utgifter og skader, men om det ikke er dekket i vilkårene - så er det ikke alltid så mye man kan gjøre. Vi går titt og ofte utenfor vilkårene også. MEN ingenting er skrevet med liten skrift, her må man faktisk sitte seg ned og lese før man sier ja til avtalen og begynner å betale. Og til de som spør om forsikring er penger ut av vinduet? Si det til de som har fått flere hundretusener av meg de siste månedene. Anonymkode: 18158...08e Tja, dere var over snittet sleipe da dere nektet å utbetale min uføreforsikring. Selve saksbehandlingen var også utidig.Jeg er heldigvis ressurssterk og tok kampen, og vant. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #40 Skrevet 3. august 2016 14 minutter siden, debattanten skrev: Er det lov å spørre hvor gammel du er? Syns det hørtes dyrt ut. Jobber med dette daglig selv så er litt interessert, jeg jobber for et annet selskap Gjensidige har jo gradert utbetaling på uførepensjon, verdt å merke seg at det går ann å få bedre dekninger andre plasser. Uten at det nødvendigvis koster mye mer Jeg personlig ville bare hatt en god uførepensjon, helseforsikring og kanskje livsforsikring avhengig av livssituasjon Hei, jeg er 47 år. Som sagt er dette en forsettelsesforsikring, Greia er at da trenger man ikke ny egenhelsevurdering, noe som er svært gunstig for meg, da jeg fikk kronisk sykdom 4 år etter bedriften kjøpte denne forsikringen, og selvfølgelig valgte å få den med meg som fortsettelsesforsikring da jeg fikk tilbud om det. Så om det finnes rimeligere forsikringer der ute, så betyr det ikke noe da jeg da må skrive ny egenhelseerklæring, og vil da ikke få dekning for min nyere kroniske sykdom. Men synes allikevel det er interessant med generell informasjon om emnet. Anonymkode: acc8a...5c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå