Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #1 Skrevet 10. november 2004 kan vold forsvares ? om det skjer på natta , og man krangler, kan det lettere oppstå vold, kan det da forsvares? Eller er det verre om det skjer på dagtid? hva er egentlig vold? er lugging, holde hardt i armen bakover, sparking på føttene vold? Kan man anmelde slike ting, eller blir det for dumt? er trusler om "grisebanking" av en person alvorlig? eller hva ville dere gjort i en slik situasjon?
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #2 Skrevet 10. november 2004 Svaret er NEI på alle spm. Dette kan ikke forsvares. Føler du deg truet så er det ikke dumt og anmelde. har du noe sted du kan dra? Hvor du føler degt trygg?
Gjest Madam Felle Skrevet 10. november 2004 #3 Skrevet 10. november 2004 Jeg hadde aldri akseptert at min kjære lugget meg, holdt meg hardt i armen eller sparket meg på leggen. Og ja, jeg hadde anmeldt han. Vold kan ikke forsvarer, uansett når på døgnet det er.
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #4 Skrevet 10. november 2004 uff, jeg er så deprimert, så nedverdiget har jeg aldri følt meg i hele mitt liv, og jeg tror jeg knekker sammen snart.. jeg har ikke sagt klart nok i fra, fordi jeg er redd for å miste ham. Føler meg som verdens dummeste som godtar dette. Jeg ser en person som er veldig forandret, og som aldri hadde gjort slike ting. jeg begynner å bli veldig redd om det kan utvikle seg til det verre også. greier ikke å gi ham opp, jeg er for glad i ham til det... bare han kunne forandret seg.. Vi kraangler mye pga. ungen, og vår livssituasjon har blitt verre etter dette. vi krangler f. eks at ungen tar for stor plass i senga, og jeg prøver å lage meg mere plass, men da blir det bråk, og kan bli sparket i magen og ut av senga i full fart, eller lugget, eller sparket på leggene. Jeg forstår at han kan være trøtt når dette skjer, og at han er irritert, og han skal tidlig opp, men ingen trenger å ty til slik vold.
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #5 Skrevet 10. november 2004 jeg tror ikke det blir bedre om vi flytter den lille gutten vår i en annen seng heller, han er bare ikke blid på meg lenger... jeg kan ha mye skyld at jeg har fått han voldelig, så jeg føler meg veldig skyldig for tiden.... kanskje jeg fortjener det, har jeg begynt å tenke, og jeg har sagt til ham at jeg ikke har sagt det til noen enda, og det kan han være glad for, men da sier han at hvis de hadde hørt hans versjon , så hadde de forstått ham... han eier ikke empati heller, han får meg til å føle meg så skyldig.....
Gjest sheismagic Skrevet 10. november 2004 #6 Skrevet 10. november 2004 hvorfor lurer du på om vold kan forsvares???
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #7 Skrevet 10. november 2004 :trøste: Er det en sånn rolle modell du vil at barnet ditt skal ha? Jeg har selv vært i et forhold som var svært voldelig. Jeg dro etter 4 år med bank , etter at datteren min ble født for det var ikke trygt og ha henne der. men det var det som skulle til for at jeg hadde mot nok til å dra- ansvaret for en annen person Jeg var også livreddd for å miste han og jeg elsket han jo- jeg husker at jeg sa - 90 % av tiden er det dårlig men de 10 % hvor alt er bra- gjør opp for alt det vonde. Sånn orker man ikke ha det i lengden- håper du finner styrke og mot til og gjøre noe med situasjonen din. Det tar langt tid og komme til hektene igjen. men i dag 6 år etter sitter jeg emd verdens beste samboer som er som en pappa for datteren min og er 18 uker gravid :-)
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #8 Skrevet 10. november 2004 jeg har en venninne til , og to søstre og en annen venninne som har vært utsatt for vold også, men de mannfolka har jo forandret seg til bedre, og det er det jeg tenker også, kanskje han vil forandre seg til det bedre......... Er alle mannfolk voldelige , begynner jeg å tro, det er i hvertfall mange kvinner som opplever vold i hjemmet. Jeg har mistet troen på snille, omsorgsfulle menn, det tror jeg ikke finnes. Hva skal jeg gjøre da? krisesenteret er jo ikke noe for meg, tenker jeg, han har ikke vært voldelig nok , tenker jeg, jeg har bare såvidt fått to små blåmerker på skinnleggen. hvor kan jeg henvende meg? kan dere svare meg på det,her jeg sitter med tårer i øynene og er veldig lei meg.....
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 10. november 2004 #9 Skrevet 10. november 2004 Jo - krisesenteret er absolutt stedet for deg! Det er ingen terskel for hvor mye vold du må være utsatt for før du kan dra dit. Snakk med dem - de vet og kan. Kom deg dit så fort du kan!!! Du kan ikke leve sånn. Ingen fortjener å utsettes for vold. Det er IKKE din skyld at han slår. Psykisk vold er også vold - og trussler om bank er psykisk vold. igjen: DET ER IKKE DIN SKYLD AT HAN SLÅR Vil du at barnet ditt skal vokse opp i et sånt miljø? Vil du at gutten skal lære at det er greit at menn slår? Vil du at jenta skal lære at man fortjener å bli slått? sender deg en stor klem - ta deg en prat med krisesenteret. Sissi
Gjest Chrizzy Skrevet 10. november 2004 #10 Skrevet 10. november 2004 Nei uff, de der høres fælt ut. Har vært akkurat der å de e fælt! Men tenk nu, plasser dæ utenfor dæ sjøl, de blir lett å svare da, nei de e ikke rikti! Ønske dæ lykke til med å enten sette foten ned, eller gå i fra han! De å prate med nån sånn, stille spørsmål (uansett ka) e ofte oppklarende å støttende. De går ann å ringe mental helses hjelpetelefon, fordi du e deprimert, de e godt å prat med nån muntlig å Så har de åsså foreldretelefonen (hvis du har lyst å f eks spør kor mye de trur ungen blir påvirka av de her), labyrint (forum om psykopati, ka e en psykopat?), landsforeningen for voldsofre (e de det du e når han miste beherskelsen?)osv... Alle nummerene ligg under viktige telefonnummer i katalogen du får være anonym. Bruk dem når du får forvirra tanka. De høres ut som om du har de kjempe vanskeli, at du ikke har latt dæ overtale (din skyld, ikke prat med nån osv) e flott..... Ønske dæ ALT godt, ta vare på dæ å ungen først å fremst :trøste:
Gjest Chrizzy Skrevet 10. november 2004 #11 Skrevet 10. november 2004 Æ brukte de så aktivt en periode at æ fikk lyst å gjør om stemmen til slutt, sånn at de ikke kunne si - De e ho der igjen! Men æ trengte de, å de hjalp mæ veldi
Caramba Skrevet 10. november 2004 #12 Skrevet 10. november 2004 Jeg er ingen ekspert på dette her, men du burde ta kontakt med et krisesenter og få noen å snakke med for råd og veiledning. Dette må du ikke finne deg i, man skal ikke tolerere å bli slått. Dette er vold, og folk forandrer seg ikke. Det er ikke din skyld, det er HAN som slår, og det er det ingen unskyldning for. Et skikkelig mannfolk slår ikke, og terroiserer ikke sin familie. Det er veldig trist hvis barnet ditt skal vokse opp med en voldelig far. Huff, dette ble litt rotete, men jeg får veldig vondt av deg. Håper det løser seg, og at du finner ut av dette her.
Caramba Skrevet 10. november 2004 #13 Skrevet 10. november 2004 Jeg er ingen ekspert på dette her, men du burde ta kontakt med et krisesenter og få noen å snakke med for råd og veiledning. Dette må du ikke finne deg i, man skal ikke tolerere å bli slått. Dette er vold, og folk forandrer seg ikke. Det er ikke din skyld, det er HAN som slår, og det er det ingen unskyldning for. Et skikkelig mannfolk slår ikke, og terroiserer ikke sin familie. Det er veldig trist hvis barnet ditt skal vokse opp med en voldelig far. Huff, dette ble litt rotete, men jeg får veldig vondt av deg. Håper det løser seg, og at du finner ut av dette her.
*AM* Skrevet 10. november 2004 #14 Skrevet 10. november 2004 Jeg var også i et voldelig forhold, det tok meg åtte år og bryte ut. Jeg hadde da en datter på et år sammen med han, og jeg turde heller ikke være der med henne. Det er ingenting som kan forsvare vold, tenk på hva slags syn gutten din får når han blir så stor og opplever dette. Håper du kan klare og bryte ut, dette fortjener du absolutt ikke, jeg tenkte som deg at visst jeg bare er snill så gjør han meg ikke noe. Det er feil tenke gang, og nå 1 1/2 år etter jeg gikk fra han, har jeg det kjempe godt. Jeg gikk til samtale hos familie kontoret en gang i uken og det hjalp. Hjalp meg til å få selvtillit igjen og lære at det ikke var min feil.
MorningStar Skrevet 10. november 2004 #15 Skrevet 10. november 2004 Jeg ville ha grisebanket tilbake før han rakk å reagere også anmeldt ham. Når den som provoserer har gitt sitt første trekk i form av enten slag, spark eller med våpen, får du full rett til å gi tilbake.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 10. november 2004 #16 Skrevet 10. november 2004 kan vold forsvares ? om det skjer på natta , og man krangler, kan det lettere oppstå vold, kan det da forsvares? Eller er det verre om det skjer på dagtid? hva er egentlig vold? er lugging, holde hardt i armen bakover, sparking på føttene vold? Kan man anmelde slike ting, eller blir det for dumt? er trusler om "grisebanking" av en person alvorlig? eller hva ville dere gjort i en slik situasjon? flydd på han...enkelt og greit.
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #17 Skrevet 10. november 2004 flydd på han...enkelt og greit. Vold for å unngå bruk av vold - det var jo også en løsning.
Gjest Melk Skrevet 10. november 2004 #18 Skrevet 10. november 2004 Alt det du her nevner kan anmeldes. Noe av det reknes nok som legemsfornærmelse, men også dette er forbudt. Man kan også anmelde eks spytting, så ting trenger ikke være veldig skadelig for å bli dekket av loven. Politiet skal ta vold i hjemmet alvorlig. Snart kommer krav om at alle politidistrikt skal ha en egen ansvarlig for slike saker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå