Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare lyst til å lufte en liten bekymring. Jeg skal ta et årstudie i psykologi fra høsten. Og så er det det at jeg føler at jeg har blitt så dårlig i engelsk, bruker det sjeldent, og leser helst på norsk. Jeg kan se filmer uten tekst, men velger helst med engelsk undertekst (hvis det ikke er norsk). Jeg har skaffet meg en app, stor engelsk ordbok. Det er flaut. 

Er det noen her med erfaring fra å ikke ha brukt engelsk på lenge, til å hoppe rett i det og lese faglitteratur?

Hilsen en litt nervøs dame 

Anonymkode: eef86...d63

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du forbereder deg litt med å se filmer uten norsk tekst, lese noen engelske bøker/ blader, så blir kanskje overgangen litt lettere.

Anonymkode: da3ca...978

AnonymBruker
Skrevet

Det er lurt å gjøre som du, å skaffe en skikkelig ordbok. Det tar litt tid å komme inn i fagterminologien og en ordbok hjelper. 

Du vil sikkert oppdage at det er mange medstudenter som også har samme appen. 

Kos deg med studiene

Anonymkode: 38a2f...c1e

Gjest Raindrops
Skrevet

Det er iallefall ikke noe å være flau over. Akademisk engelsk kan være usannsynlig knotete, og det er ikke gitt at forfatterne av tekstene er flinke til å formidle bare fordi de har fått teksten publisert. Ordbok er bra, og det er i stor grad også en vanesak å lese på et annet språk.

Selv synes jeg faktisk tekster på svensk er mer slitsomt, og kjenner flere studenter som et enige med meg der :P 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for fine og sympatiske svar :). Litt nerver er jo sunt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter i samme båt , må skaffe meg en fin ordbok...

Anonymkode: 623e6...953

AnonymBruker
Skrevet

Det er ordnett sin app jeg har kjøpt. Tror den kostet et par hundre kroner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...