AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #1 Skrevet 1. august 2016 Det har stått en i boligen, men den har blitt ødelagt. Kan de kreve en ny? Anonymkode: 32e0e...2be
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #2 Skrevet 1. august 2016 Hva står i kontrakten mellom leieboer og utleier? Den regulerer forholdet mellom utleier og leietaker. Står det ikke noe om hold av utstyr men at gresset skal klippes, så holder normalt sett utleier utstyret. Selv saksen, om gresset må klippes med saks. Anonymkode: 2f586...497
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #3 Skrevet 1. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har stått en i boligen, men den har blitt ødelagt. Kan de kreve en ny? Anonymkode: 32e0e...2be Du må kjøpe ny, fikse den gamle eller tillate at de ikke klipper gresset. Hvis du sier at gressklipping er unødvendig, mens de mener noe annet, får de kjøpe sin egen. Anonymkode: cdf22...46a 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #4 Skrevet 1. august 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må kjøpe ny, fikse den gamle eller tillate at de ikke klipper gresset. Hvis du sier at gressklipping er unødvendig, mens de mener noe annet, får de kjøpe sin egen. Anonymkode: cdf22...46a Vi har aldri fått en gressklipper der vi har leid? Anonymkode: 32e0e...2be
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #5 Skrevet 1. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har aldri fått en gressklipper der vi har leid? Anonymkode: 32e0e...2be De stedene der jeg har leid, og hvor det har vært krav til gressklipper, har det også fulgt med gressklipper. Jeg hadde aldri kjøpt en gressklipper kun for å bruke den et sted jeg leier heller, da det tar alt for mye plass. Anonymkode: cdf22...46a 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #6 Skrevet 1. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: De stedene der jeg har leid, og hvor det har vært krav til gressklipper, har det også fulgt med gressklipper. Jeg hadde aldri kjøpt en gressklipper kun for å bruke den et sted jeg leier heller, da det tar alt for mye plass. Anonymkode: cdf22...46a Vi har ikke klaget, men naboene har gjort det. Men det er jo kjedelig når de ødelegger den.. Anonymkode: 32e0e...2be
herremann Skrevet 1. august 2016 #7 Skrevet 1. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke klaget, men naboene har gjort det. Men det er jo kjedelig når de ødelegger den.. Anonymkode: 32e0e...2be litt i tvil om de kan kreve ny, men de må hvertfall dekke den de ødela.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #8 Skrevet 1. august 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke klaget, men naboene har gjort det. Men det er jo kjedelig når de ødelegger den.. Anonymkode: 32e0e...2be Hvor gammel er gressklipperen og hvordan ble den ødelagt? Kan den repareres? Anonymkode: cdf22...46a
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #9 Skrevet 1. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke klaget, men naboene har gjort det. Men det er jo kjedelig når de ødelegger den.. Anonymkode: 32e0e...2be Har den blitt ødelagt (under normal bruk), eller har de ødelagt den (ved uforsiktig eller direkte skadelig bruk)? Jeg kjenner ikke "finjussen" her, men oppfatter det som om du har leid ut hus/leilighet med gressklipper. Da vil jeg tro det er ditt ansvar å erstatte den når den ikke lenger fungerer. Med mindre leietakerne kan lastes for at den har blitt ødelagt. Da vil jeg tro de er erstatningspliktige. Anonymkode: ce7f6...cd3 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #10 Skrevet 1. august 2016 4 minutter siden, herremann skrev: litt i tvil om de kan kreve ny, men de må hvertfall dekke den de ødela. Det kommer da helt an på om de kan lastes for at den ble ødelagt eller ikke. Det høres ut som det dreier seg om en gammel, sliten gressklipper her, og da er det ikke utenkelig at den blir ødelagt uten at noen har skyld for det. Anonymkode: ce7f6...cd3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå