Gå til innhold

Jøder utstøtt fra krystallnattmarkering

Anbefalte innlegg

Gjest Valhalla
Skrevet

Er det noen andre enn meg som synes det er litt merkelig, nesten litt ironisk, at jøder blir utestengt fra markering av krystallnatten fordi politiet mener de kan bli angrepet? Hvem tror egentlig arrangøren at de er? Hvis et israelsk flagg kan provosere disse blitzpøblene så får man vel stenge disse ute i stedet?

http://idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=6029

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Politiet er latterlige noen ganger. Husker også en fyr fra Øst-Timor som ble arrestert fordi han "provoserte" diverse kinesiske ministere som var på besøk i Oslo. Mannen har blitt forfulgt i Kina...

Enig, hvis et Israelsk flagg er en provokasjon, så får det være blitzerne og andre sitt problem. Så får man heller ta de.

Markeringen av krystallnatta er forøvrig en fin dag å minne oss og ta avstand fra rasisime i verden.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg forventer at blitzerene snart går ut offentlig og erklærer seg som den norske avdeling av Hamas.

Skrevet

En blitzer kunne like gjerne vært en nynazist... samme idiotiske type mennesker. fanatisme er like ille uansett hvilken politisk side den befinner seg på.

Gjest Valhalla
Skrevet

Nei jeg er ikke kristen. Bare valgte en av artiklene jeg leste om det, var artikler på vg og dagbladet også, men jeg leste den der sist ; )

Skrevet

såvidt jeg skjønte var alle deltagere bedt om å ikke stille med flagg, og når noen absolutt må markere seg og ikke klarer å følge reglene så får de bare ta konsekvensene og slutte å syte. dette var ment å være en anti-nazistisk markering, ikke en pro-israelsk, og når noen forsøker å kuppe arrangementet må de bare finne seg i at det ikke blir akseptert. patetisk.

Gjest Valhalla
Skrevet

Helt feil. Det er KRYSTALLNATTEN. Deres agenda burde komme i bakgrunnen og at de kan våge å ikke tillate israelske flagg og andre jødiske symboler er en skandale. Det er de som har kuppet denne dagen.

Skrevet

Det er ikke snakk om at disse jødene ble kastet ut fordi de er jødiske, men fordi de insisterte på å markere støtte til israel.

Deler av innlegget er slettet. Remyline Moderator

Gjest Anonymous
Skrevet
dust. det er ikke snakk om at disse jødene ble kastet ut fordi de er jødiske' date=' men fordi de insisterte på å markere støtte til israel. det burde selv du være i stand til å få inn i hodet.[/quote']

Hører ikke israelske flagg til på krystallnattmarkeringer?

Jeg har vært på slike markeringer maaange steder rundt omkring i verden og da har det vært israelske flagg hver gang. De hører like mye hjemme i slike markeringer som norske flagg hører hjemme når man feirer frigjøringsdagen. Israelske flagg har forøvrig vært brukt i slike markeringer siden Israels opprettelse, FØR konflikten med Palestina tok til.

Skrevet

så hva som 'hører til' er opp og avgjort engang for alle.

din verden er jammen enkel og grei.

men jo, kanskje hele greia burde vært overlatt til de 15 sionistene i norge som synes det er greit å gå under israels flagg.

unnskyld, men prøver du å hevde at israels opprettelse ikke førte med seg noen konflikt med palestinerne? og i hvilket parallellunivers var det dette skjedde?

Deler av innlegget er slettet. Remyline Moderator.

Skrevet

Bakgrunnen til markeringen var å mobilisere til kamp mot den økende rasismen og nazismen i Europa. Det at jøder ikke kunne ha med seg et flagg eller Davidstjerne er jo bare kjempe synd. Nu sto det jo at politiet mente at dette var for å komme med et politiskt budskap og for å provosere. Er jo synd at politiske meninger blir så alvorlige at man ikke kan ytre dem uten å være redd for livet sitt...... :roll:

Gjest Valhalla
Skrevet

Det sier seg selv at palestinske flagg ikke hører hjemme på en markering av krystallnatten. Det hadde vært barnslig og ufint. Israelske flagg derimot som representerer den jødiske stat som ble gitt jødene etter andre verdenskrig er noe annet. Hvordan våger sos rasisme å bestemme at israelske flagg ikke skal være lov? Kan de ikke putte sitt sinne mot Israel til side på denne dag?

Gjest Anonymous
Skrevet
så hva som 'hører til' er opp og avgjort engang for alle.

Ja, slik er det. Dersom Norge kom i konflikt med Sverige, skulle man da nektet nordmenn i utlandet å bruke norske flagg i sin 17. mai feiring da dette kunne støte Sverige-tilhengere? Tull og piss.

unnskyld, men prøver du å hevde at israels opprettelse ikke førte med seg noen konflikt med palestinerne?

Før konflikten tok til. Med det mener jeg før militære kamper forekom. Det vil altså si at det israelske flagget ble brukt til å markere krystallnatten FØR flagget ble brukt som en support erklæring i Israel - Palestina konflikten.

Skrevet

Tråden er ryddet. Diskuter sak, ikke person.

Remyline Moderator

Gjest Valhalla
Skrevet

La oss fortsette å diskutere denne saken på en voksen måte.

Deler av innlegget er slettet. Remyline Modrator

Skrevet

når israel er verdens mest rasistiske land og ikke behandler den palestinske befolkningen bedre enn nazistene behandlet dem i sin tid, har virkelig ikke sionister noe å gjøre i denne formen for markering.

Gjest Valhalla
Skrevet

Sjokkerende Ivanka, virkelig sjokkerende. Jeg ser ingen forsøk på utsletting av palestinere. Det der blir nesten for sprøtt til å kommentere.

Skrevet

nei, men du ser overhodet ikke noe du reagerer negativt på i israels fremferd, så hva kunne man regne med.

at en liten mann som sitter og gjemmer seg under en skylapp ikke er enig med meg er jo ... hm, noe jeg tar dypt innover meg.

Gjest Anonymous
Skrevet
når israel er verdens mest rasistiske land og ikke behandler den palestinske befolkningen bedre enn nazistene behandlet dem i sin tid' date=' har virkelig ikke sionister noe å gjøre i denne formen for markering.[/quote']

Å klistre merkelappen sionister på alle israelsupportere er klassisk Vigrid retorikk. Hvordan står det til med Tvedt om dagen Ivanka?

"verdens mest rasistiske land"

Kan jeg i det minste få lov til å le? Israel er sannsynligvis et av de mest tolerante land i verden. Det bor tallrike arabere i landet som lever sine liv i fred med jødene til tross for at arabere et par ganger i måneden blåser busser og kafeer i lufta. I mange andre land ville det vært lynsjestemning.

Jeg klarer ikke å forstå hvordan du klarer å lire av deg slike ting Ivanka. Sinnet mitt blir etterhvert erstattet med tristhet. Det rett og slett hjerteskjærende at noen kan mene noe så vanvittig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...