Gå til innhold

Erfaring med å bestille ringer på nett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi vurderer å bestille forlovelsesringer/gifteringer på nett, er det noen her med erfaring fra det? 

Har selv sett litt på forlovelsesringer.no, chanti.no, og gullshoppen.no, del veldig gjerne om dere har erfaring fra noen av dem, evt andre nettsider som kan anbefales. Er interessert i ting som kvalitet, service, pris, leveringstid, etc. Setter pris på alle typer tilbakemeldinger :) 

Anonymkode: 0deac...a0a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke bestilt på nett selv, men anbefaler virkelig å gå i en butikk å prøve. Jeg endte opp med noe helt annet enn jeg hadde tenkt fordi jeg rett og slett ikke kledde det jeg hadde sett for meg 

Anonymkode: a99a7...af7

• Liker 1
Skrevet

Vi bestilte fra forlovelsesringer.no. Fikk akkuratt det vi ba om, billige fine ringer. Hadde litt email frem og tilbake med noe spesielt symbol inni, og de svarte fort og effektivt. :) Veldig fornøyd!

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, HjerteDame skrev:

Vi bestilte fra forlovelsesringer.no. Fikk akkuratt det vi ba om, billige fine ringer. Hadde litt email frem og tilbake med noe spesielt symbol inni, og de svarte fort og effektivt. :) Veldig fornøyd!

Signerer!!!☺☺

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! 

Kjekt å se at det er gode erfaringer fra forlovelsesringer.no, da jeg likte best de jeg har sett der. 

Skal uansett til gullsmeder og kikke først, greit å prøve på litt ulike typer, og finne størrelser og sånn. Skulle vi ikke finne den riktige der, eller det blir for dyrt, så høres forlovelsesringer.no ut som et godt alternativ :). 

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Vi vurderer å bestille forlovelsesringer/gifteringer på nett, er det noen her med erfaring fra det? 

Har selv sett litt på forlovelsesringer.no, chanti.no, og gullshoppen.no, del veldig gjerne om dere har erfaring fra noen av dem, evt andre nettsider som kan anbefales. Er interessert i ting som kvalitet, service, pris, leveringstid, etc. Setter pris på alle typer tilbakemeldinger :) 

Det har blitt frarådet å gjøre i et forbrukerprogram på tv. Folk opplevde problemer i massevis. 

Anonymkode: 9b7b9...0e4

AnonymBruker
Skrevet

Vi bestilte fra Chanti.no uten problemer.

Anonymkode: ef82f...484

AnonymBruker
Skrevet

Har dere ikke råd til å gå til en gullsmed å se ut ringer har dere etter min mening ikke råd til å forlove dere heller. Det er ringer som skal vare. Billige ringer bestilt på nett kan tilsynelatende se fine ut, men den dagen du må justere på størrelsen er det ikke sikkert at din lokale gullsmed vil ta på seg den jobben fordi gullkvaliteten som regel er lik null på slike ringer. Det samme gjelder polering og oppussing senere. Skal du ha gravering mister du også angreretten, om den skulle vise seg å ikke passe. Og det er slett ikke sikkert en gullsmed vil gravere i slike ringer pga gullkvaliteten. 

Alle hender er ulike. Det som ser bra ut på et bilde trenger ikke se bra ut på din hånd. Kanskje må mannen ha en bredere ring enn deg pga hendene hans, det får du ikke på nett. Og måten ringen er i skjæringen er heller ikke så lett å se på et bilde på nettet. Skal du sende fram og tilbake blir det fort dyrt. 

Gå heller til en gullsmed der dere kan prøve ringene, og få skikkelig veiledning! Det koster ikke så voldsont mye mer enn på nettet, da alle gullsmeder har ringer i mange prisklasser. Men med ringer som med alt annet; man får det man betaler for.

Anonymkode: 9f5ab...b19

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har dere ikke råd til å gå til en gullsmed å se ut ringer har dere etter min mening ikke råd til å forlove dere heller. Det er ringer som skal vare. Billige ringer bestilt på nett kan tilsynelatende se fine ut, men den dagen du må justere på størrelsen er det ikke sikkert at din lokale gullsmed vil ta på seg den jobben fordi gullkvaliteten som regel er lik null på slike ringer. Det samme gjelder polering og oppussing senere. Skal du ha gravering mister du også angreretten, om den skulle vise seg å ikke passe. Og det er slett ikke sikkert en gullsmed vil gravere i slike ringer pga gullkvaliteten. 

Alle hender er ulike. Det som ser bra ut på et bilde trenger ikke se bra ut på din hånd. Kanskje må mannen ha en bredere ring enn deg pga hendene hans, det får du ikke på nett. Og måten ringen er i skjæringen er heller ikke så lett å se på et bilde på nettet. Skal du sende fram og tilbake blir det fort dyrt. 

Gå heller til en gullsmed der dere kan prøve ringene, og få skikkelig veiledning! Det koster ikke så voldsont mye mer enn på nettet, da alle gullsmeder har ringer i mange prisklasser. Men med ringer som med alt annet; man får det man betaler for.

Anonymkode: 9f5ab...b19

Den første påstanden der synes jeg er så idiotisk at det til en viss grad ødela hele inntrykket av resten av innlegget ditt, som egentlig var veldig fornuftig. Bare så det er sagt. 

Vi har fint råd til å betale for ringer hos gullsmed, men selvfølgelig hvis vi kan spare en del på å kjøpe ringer på nett - så gjør vi jo gjerne det. Er jo nettopp derfor jeg har laget denne posten. Kan du gå nærmere innpå din påstand om at gullkvaliteten som regel er lik null? Har hørt flere som har bestilt på nett som har vært veldig fornøyd, og som har vært innom gullsmeder som har kunnet bekrefte at kvaliteten er lik som i butikk. Men det finnes jo ulike aktører, og ikke alle er like seriøse - derfor spør jeg her. 

Skal forøvrig ikke ha gravering enda, så dermed har vi full angrerett ifølge kjøpsloven. Dermed, om ringen ikke skulle se bra ut, eller kjennes bra ut, så kan vi jo returnere den. 

Vi skal uansett, som nevnt, innom gullsmeder for å få litt veiledning og tips, og helst finne rette ringene til en pris vi kan akseptere og kjøpe. 

Takk for svar :)

Skrevet

Når det gjelder Shanti; jeg bestilte vanlige ringer (ikke giftering eller forlovelsesring) derfra en gang. Samtlige tre ringer skulle være sølv, men samtlige var metall av dårlig kvalitet, dvs at det etterhvert flasset litt av. De var billige og på salg,men allikevel - de skulle liksom være sølv. Syns dette sier litt om troverdigheten til nettsiden/butikken. 

AnonymBruker
Skrevet

Gå innom gullsmed, det er det beste. Bare styr unna Gullfunn.

Anonymkode: c1575...0e9

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå innom gullsmed, det er det beste. Bare styr unna Gullfunn.

Anonymkode: c1575...0e9

Hvorfor styre unna Gullfunn?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i gullsmed og vil bare få sagt at det er utrolig ufordragelig av dere å komme i butikk for å prøve, spørre og diskutere for så å handle på nett. Min kompetanse og tid er verdt noe.

Heldigvis blir både jeg og mine kollegaer bedre og bedre på å avsløre slike "kunder".

Anonymkode: 56308...42e

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i gullsmed og vil bare få sagt at det er utrolig ufordragelig av dere å komme i butikk for å prøve, spørre og diskutere for så å handle på nett. Min kompetanse og tid er verdt noe.

Heldigvis blir både jeg og mine kollegaer bedre og bedre på å avsløre slike "kunder".

Anonymkode: 56308...42e

Altså, som jeg har påpekt flere enn en gang så ønsker vi jo helst å handle i butikk. Så vi er ikke innom bare for å kikke, for så å stikke rett til netthandel. Vi verdsetter god service høyt, i tillegg til at vi syns det er viktig å prioritere handel i fysisk butikk (for å beholde butikkene rundt i byen), så hvis vi finner de rette ringene til en akseptabel pris så kjøper vi helst ringene i den aktuelle butikken. Men igjen, vi driter ikke penger, og er det sånn at prisforskjellen på nett og i butikk er så høy - så kan netthandel være et alternativ. Så får heller det være noe som butikkene må gjøre noe med for å kunne konkurrere med nett hvis det er sånn.

Jeg jobber forøvrig selv i tilsvarende detaljhandel, og er godt kjent med kunder som er innom og "fisker" og bruker vår tid og kompetanse, for så å ikke legge igjen et øre men går og handler på nett. Avslører de ofte, men syns det er viktig å gi like god hjelp og service likevel. Nå er det en gang sånn markedet er, og jeg syns ikke det er ufordragelig for det, men heller noe vi som bransje må prøve å strekke oss etter. En måte å gjøre det på er å gi samme gode servicen, slik at kunden kanskje merker det og velger å handle i butikken selv om det kan være litt å spare ved å handle på nett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...