AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #1 Skrevet 1. august 2016 Hei! Jeg har lenge hatt lyst på en kjæreste og har prøvd å finne noen å date enten via tinder eller ved å møte noen ute blant folk. Men på grunn av angst, dårlig selvtillit og alt det der, så har jeg aldri turt å ta initativ. Men nå har jeg bestemt meg for å ta tak og "skjerpe meg". Så det jeg lurer på er hva er det man bør unngå å snakke om på første date? Hva blir for mye? Anonymkode: 729cf...464 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #2 Skrevet 1. august 2016 Hva man bør gjøre avhenger om man er en mann eller ikke. Anonymkode: 084a0...894 1
Gjest Svampe Skrevet 1. august 2016 #3 Skrevet 1. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har lenge hatt lyst på en kjæreste og har prøvd å finne noen å date enten via tinder eller ved å møte noen ute blant folk. Men på grunn av angst, dårlig selvtillit og alt det der, så har jeg aldri turt å ta initativ. Men nå har jeg bestemt meg for å ta tak og "skjerpe meg". Så det jeg lurer på er hva er det man bør unngå å snakke om på første date? Hva blir for mye? Anonymkode: 729cf...464 Jeg synes du bør tenke på hva som kan være positivt å snakke om. Ha fokus på den andre, lytt og ta tiden til å bli kjent. Gjør det så enkelt som mulig og ha det fint i prosessen. I og med at du har slitt med angst, så kan det være lurt å ta seg god tid. Unngå prat om problemer og annet som kan gjøre det første møtet negativt.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #4 Skrevet 1. august 2016 Er du gutt eller jente? Anonymkode: 2ae31...57c
sol87 Skrevet 1. august 2016 #5 Skrevet 1. august 2016 Jeg ville unngått negativ prat om andre, enten det er sjefer, familiemedlemer eller en eks. Jeg ville også unngått veldig dramatiske og triste historier, det kan bli litt mye. Jeg ville derimot snakket om felles interesser, stilt daten spørsmål og vist interesse for det han/hun har å si. 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #6 Skrevet 1. august 2016 4 timer siden, Svampe skrev: Jeg synes du bør tenke på hva som kan være positivt å snakke om. Ha fokus på den andre, lytt og ta tiden til å bli kjent. Gjør det så enkelt som mulig og ha det fint i prosessen. I og med at du har slitt med angst, så kan det være lurt å ta seg god tid. Unngå prat om problemer og annet som kan gjøre det første møtet negativt. Takk for svar! Det med å tenke på det positive er jeg klar over, men tenkte det var greit å vite hvilke samtaleemner man bør holde seg unna. Er det for eksempel greit å si at man sliter med angst og grunnen til hvorfor? Eller er det noe man bringer opp senere. Det siste jeg vil er jo å skremme bort fyren. Ja, jeg er kvinne for de som lurer 😊 Anonymkode: 729cf...464
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #7 Skrevet 1. august 2016 Hold deg unna tema om tideligere ekser Anonymkode: 02d8d...4e6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #8 Skrevet 1. august 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hold deg unna tema om tideligere ekser Anonymkode: 02d8d...4e6 Det blir ikke noe problem, da den siste kjæresten jeg hadde var da vi gikk i 4. klasse på barneskolen 😄 Anonymkode: 729cf...464 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #9 Skrevet 1. august 2016 Sliter egentlig med samme "problem"... Så bra du har bestemt deg for å ta tak! Lykke til! Anonymkode: 5d3e9...21e 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #10 Skrevet 2. august 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Sliter egentlig med samme "problem"... Så bra du har bestemt deg for å ta tak! Lykke til! Anonymkode: 5d3e9...21e Tusen takk for det! Samme til deg 😊 Anonymkode: 729cf...464
Gjest Svampe Skrevet 2. august 2016 #11 Skrevet 2. august 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Det med å tenke på det positive er jeg klar over, men tenkte det var greit å vite hvilke samtaleemner man bør holde seg unna. Er det for eksempel greit å si at man sliter med angst og grunnen til hvorfor? Eller er det noe man bringer opp senere. Det siste jeg vil er jo å skremme bort fyren. Ja, jeg er kvinne for de som lurer 😊 Anonymkode: 729cf...464 Det med angst er et godt spørsmål. Min erfaring er at å bringe opp dette tidlig lett gjør at det blir komplikasjoner. Da skal plutselig den andre også snakke om sine problemer og så blir fokuset noe helt annet, gjerne litt negativt. Det dere bør ha fokus på er hva dere har til felles som dere kan trives med sammen. Dvs. helt enkle ting som f.eks. det man liker å bruke fritiden til. Og så kan slike negative ting komme frem etterhvert som det er nødvendig. F.eks. når man blir såpass kjent med hverandre at man faktisk må begynne å ta hensyn til hverandres "mangler". Jeg har enda ikke møtt noen som ikke har noen issues. Selv om du har angst, så kan jeg garantere deg at han har et eller annet som han sliter med også.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #12 Skrevet 2. august 2016 1 time siden, Svampe skrev: Det med angst er et godt spørsmål. Min erfaring er at å bringe opp dette tidlig lett gjør at det blir komplikasjoner. Da skal plutselig den andre også snakke om sine problemer og så blir fokuset noe helt annet, gjerne litt negativt. Det dere bør ha fokus på er hva dere har til felles som dere kan trives med sammen. Dvs. helt enkle ting som f.eks. det man liker å bruke fritiden til. Og så kan slike negative ting komme frem etterhvert som det er nødvendig. F.eks. når man blir såpass kjent med hverandre at man faktisk må begynne å ta hensyn til hverandres "mangler". Jeg har enda ikke møtt noen som ikke har noen issues. Selv om du har angst, så kan jeg garantere deg at han har et eller annet som han sliter med også. Skal tenke gjennom dette når jeg (forhåpentlig vis) drar på date neste gang. Litt vanskelig det med angsten, men skjønner godt at det kan bli et problem i starten. Takk for gode tips! Skal ha dette i bakhodet 😊 Anonymkode: 729cf...464
Gjest Svampe Skrevet 2. august 2016 #13 Skrevet 2. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal tenke gjennom dette når jeg (forhåpentlig vis) drar på date neste gang. Litt vanskelig det med angsten, men skjønner godt at det kan bli et problem i starten. Takk for gode tips! Skal ha dette i bakhodet 😊 Anonymkode: 729cf...464 Bare hyggelig. Håper du finner ut av det. Lykke til om det blir date på deg :-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå