Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal begynne å studere igjen, og har fått plass ved NTNU. For å betale semsteravgift, semesterregistrere meg og alt det der, må jeg jo logge inn på Studentweb og Innsida. 

På denne linken: www.innsida.ntnu.no/ny-student

så står det at jeg skal "bruke informasjonen i e-posten fra NTNU". Men jeg har ikke fått noen slik e-post? 

Noen som vet når de sender ut disse? Skjønner ikke hvorfor de maser om at vi skal søke støtte fra Lånekassen, semesterregistrere oss tidlig osv., når vi ikke har fysisk mulighet til det uten noen påloggingsinformasjon? For å få stipend i midten av august må man også betale semesteravgift først, men det er frustrerende når jeg ikke får til å logge inn for å gjøre dette.

Når jeg prøver å logge inn med min gamle konto på Studentweb (var student der året 14/15), så kommer det bare opp at jeg ikke har studierett ved institusjonen dette semesteret. 

Anonymkode: 232d0...a7f

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kan godt hende at du bare ikke har blitt registrert som student igjen. Jeg tror ikke at NTNU opererer med flere kontoer i studweb per student da disse konti er registrert på personnummeret. 

Det jeg gjorde var å skrive inn personnummer og trykke "glemt passord" eller noe. Da fikk jeg epost med passord sendt til SO-eposten min. Men jeg har ikke vært student tidligere. 

Anonymkode: 74093...49e

• Liker 1
AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt hende at du bare ikke har blitt registrert som student igjen. Jeg tror ikke at NTNU opererer med flere kontoer i studweb per student da disse konti er registrert på personnummeret. 

Det jeg gjorde var å skrive inn personnummer og trykke "glemt passord" eller noe. Da fikk jeg epost med passord sendt til SO-eposten min. Men jeg har ikke vært student tidligere. 

Anonymkode: 74093...49e

SO-eposten? Hva er det? 

Jeg gikk inn på Studentweb, og trykket glemt passord. Fikk da tilsendt en kode min vanlige e-post (ikke SO-epost?). Logget inn på Studentweb med personnummer og denne koden, men da kom det altså at jeg ikke har studierett. Min gamle eksamenskarakterer og emner står der, men jeg får altså ikke mulighet til å gjøre noe siden jeg tydeligvis ikke har studierett. 

Regner med det er e-post adressen du registrerte på Samordna Opptak.

Men hva mener du med studere igjen? Er du førstegangsstuden på NTNU eller studert der før?

Hvis det er første gangen du skal begynne der, burde du ha fått brosjyre eller e-post om startinfo. Der står alt om studiestart og sjekklister. Hvis ikke, kan det hende gammelt brukernavn gjelder fortsatt og du må ta kontakt med skolen for å få nytt passord.

Nå vet jeg ikke hvordan NTNU opererer, men jeg skal begynne hos UiA første gang og har fått brosjyrer for prosedyre for studiestart. Skal få tilsendt brukernavn og passord på SMS før studiestart, og dermed kan logge inn på StudentWeb for å betale semesteravgift og andre ting.

AnonymBruker
13 minutter siden, Devilheart skrev:

Regner med det er e-post adressen du registrerte på Samordna Opptak.

Men hva mener du med studere igjen? Er du førstegangsstuden på NTNU eller studert der før?

Hvis det er første gangen du skal begynne der, burde du ha fått brosjyre eller e-post om startinfo. Der står alt om studiestart og sjekklister. Hvis ikke, kan det hende gammelt brukernavn gjelder fortsatt og du må ta kontakt med skolen for å få nytt passord.

Nå vet jeg ikke hvordan NTNU opererer, men jeg skal begynne hos UiA første gang og har fått brosjyrer for prosedyre for studiestart. Skal få tilsendt brukernavn og passord på SMS før studiestart, og dermed kan logge inn på StudentWeb for å betale semesteravgift og andre ting.

Jeg har bare én e-post, så det er jo den jeg har registrert hos Samordna Opptak. 

Var student ved NTNU i skoleåret 14/15, og skal nå studere der igjen. Derfor har jeg en konto på Studentweb som jeg fikk logget inn på da jeg trykket glemt passord, og logget inn med koden tilsendt på e-post + personnummer. Da står det at jeg ikke har studierett, men kontoen er fortsatt der. For å logge inn via Feide (som jeg mener vi gjorde da jeg studerte der før), så må man ha brukernavn og passord, og det husker jeg ikke hva er. Når jeg trykket "glemt passord" der, står det bare at jeg skal kontakte skolen. Men det kan da umulig være slik at hver enkelt student må kontakte skolen selv på denne måten? Utrolig tungvint. 

I sommer fikk jeg en brosjyre fra NTNU i posten, men det er jo bare sånn generell info om universitetet som sendes ut til alle studenter som har søkt gjennom Samordna Opptak. Det var jo også før jeg fikk tilbud om plass, og takket ja. 

Du skriver at vi skal få tilsendt brukernavn og passord på SMS, men når skjer det da? 

Annonse

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den kommer! Var i samme båt som deg i fjor. Tok litt tid før alt kom på e-post. :)

Anonymkode: 142d3...516

Gikk du på NTNU? 

Hvor lang tid tok det? Jeg er liksom redd at det skal være noe spesielt med meg siden jeg har vært student før, og derfor har en gammel konto. 

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gikk du på NTNU? 

Hvor lang tid tok det? Jeg er liksom redd at det skal være noe spesielt med meg siden jeg har vært student før, og derfor har en gammel konto. 

Ja, gikk et årsstudium. Går nå bachelor, og alt havnet på samme bruker på studweb. Under "studier" står både årsstudiumet jeg gikk og bachelorstudiumet jeg går nå.  Siden opptaket nettopp har vært, tar det litt tid før alt det tekniske og brukerene er på plass.  Jeg tror jeg fikk tilgang ca en uke etter suppleringsopptaket. :)  Har du studenteposten? Kan være greit å sjekke inboksen der også! Hvis du er for bekymret ville jeg bare ringt skolen og hørt. :) 

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, gikk et årsstudium. Går nå bachelor, og alt havnet på samme bruker på studweb. Under "studier" står både årsstudiumet jeg gikk og bachelorstudiumet jeg går nå.  Siden opptaket nettopp har vært, tar det litt tid før alt det tekniske og brukerene er på plass.  Jeg tror jeg fikk tilgang ca en uke etter suppleringsopptaket. :)  Har du studenteposten? Kan være greit å sjekke inboksen der også! Hvis du er for bekymret ville jeg bare ringt skolen og hørt. :) 

Hva er studenteposten? Mulig jeg spør dumt, men husker så lite fra det årsstudiumet jeg gikk der. Husker verken brukernavn eller passord jeg brukte for å logge inn med Feide på Studentweb, Itslearning og alt det der. 

Kan jo ringe skolen og høre, men synes det er merkelig hvis hver og en student skal gjøre det? :P

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare én e-post, så det er jo den jeg har registrert hos Samordna Opptak. 

Var student ved NTNU i skoleåret 14/15, og skal nå studere der igjen. Derfor har jeg en konto på Studentweb som jeg fikk logget inn på da jeg trykket glemt passord, og logget inn med koden tilsendt på e-post + personnummer. Da står det at jeg ikke har studierett, men kontoen er fortsatt der. For å logge inn via Feide (som jeg mener vi gjorde da jeg studerte der før), så må man ha brukernavn og passord, og det husker jeg ikke hva er. Når jeg trykket "glemt passord" der, står det bare at jeg skal kontakte skolen. Men det kan da umulig være slik at hver enkelt student må kontakte skolen selv på denne måten? Utrolig tungvint. 

I sommer fikk jeg en brosjyre fra NTNU i posten, men det er jo bare sånn generell info om universitetet som sendes ut til alle studenter som har søkt gjennom Samordna Opptak. Det var jo også før jeg fikk tilbud om plass, og takket ja. 

Du skriver at vi skal få tilsendt brukernavn og passord på SMS, men når skjer det da? 

Ok, men da tror jeg du bare skal kontakte kontakten og løse problemet fra roten. :) Om nødvendig får du kanskje ny brukerinformasjon for at alt skal fungere knirkefritt igjen. Ellers må du huske å møte opp på det obligatoriske oppropet så du ikke mister plassen din.

Jeg vet ikke. Kan være alt fra dagen før til 3-5 dager i forveien av studiestart.

AnonymBruker
6 minutter siden, Devilheart skrev:

Ok, men da tror jeg du bare skal kontakte kontakten og løse problemet fra roten. :) Om nødvendig får du kanskje ny brukerinformasjon for at alt skal fungere knirkefritt igjen. Ellers må du huske å møte opp på det obligatoriske oppropet så du ikke mister plassen din.

Jeg vet ikke. Kan være alt fra dagen før til 3-5 dager i forveien av studiestart.

Obligatoriske oppropet? :P

Jeg skal jo møte opp på skolen første dagen, men jeg ønsker jo å registrere meg så fort som mulig, og få betalt semesteravgiften. Hvis ikke får jeg ikke stipend før sent. Det er vel mange som ikke betaler før etter studiestart (fristen for betaling er 15. sept), men likevel vil jeg gjøre dette snarest mulig.

De som ikke betaler før uti september mister da ikke plassen sin? 

• Liker 1

Ja, mente oppmøtet da. :P Nei jeg mente de som ikke møtet opp på oppropet mister plassen sin. Har ikke med avgiften å gjøre.

Ja det skjønner jeg jo.

Når man snakker om sola. Nå fikk jeg SMS fra UiA med brukernavn. :D For å få passord må jeg logge på min side. Da tenker jeg du også burde få de neste dagene.

AnonymBruker
31 minutter siden, Devilheart skrev:

Ja, mente oppmøtet da. :P Nei jeg mente de som ikke møtet opp på oppropet mister plassen sin. Har ikke med avgiften å gjøre.

Ja det skjønner jeg jo.

Når man snakker om sola. Nå fikk jeg SMS fra UiA med brukernavn. :D For å få passord må jeg logge på min side. Da tenker jeg du også burde få de neste dagene.

Haha, blir så stressa når jeg ikke får noe, og det er over to uker siden jeg takket ja til plassen. Hva mener du med å logge inn på min side? Er det for sent om jeg går innom studentservice etter skolestart, dersom jeg ikke mottar noe informasjon før det?

Greia er liksom at det står "viktige ting du må ordne som ny student" på nettsiden til NTNU, og da jeg klikker inn på linken kommer jeg dit hvor det står at jeg skal bruke informasjonen tilsendt på e-post. Altså den e-posten jeg ikke har fått. 

Annonse

AnonymBruker
25 minutter siden, Devilheart skrev:

På SMSen sto det en adresse, minside.uia.no, som jeg må gå til for å aktivere kontoen min. Nei det tviler jeg på.

Ok, kanskje NTNU sender e-post istedenfor SMS. Får den nok snart.

Det er sikkert tilsvarende innsida.ntnu.no :) Der må vi logge inn med brukernavn og passord også, men aner ikke om det er samme brukernavn og passord som på Studentweb. 

AnonymBruker
Den 1. august 2016 at 10.08, AnonymBruker skrev:

Jeg skal begynne å studere igjen, og har fått plass ved NTNU. For å betale semsteravgift, semesterregistrere meg og alt det der, må jeg jo logge inn på Studentweb og Innsida. 

På denne linken: www.innsida.ntnu.no/ny-student

så står det at jeg skal "bruke informasjonen i e-posten fra NTNU". Men jeg har ikke fått noen slik e-post? 

Noen som vet når de sender ut disse? Skjønner ikke hvorfor de maser om at vi skal søke støtte fra Lånekassen, semesterregistrere oss tidlig osv., når vi ikke har fysisk mulighet til det uten noen påloggingsinformasjon? For å få stipend i midten av august må man også betale semesteravgift først, men det er frustrerende når jeg ikke får til å logge inn for å gjøre dette.

Når jeg prøver å logge inn med min gamle konto på Studentweb (var student der året 14/15), så kommer det bare opp at jeg ikke har studierett ved institusjonen dette semesteret. 

Jeg er i AKKURAT samme båt som deg..

Skal også begynne på NTNU nå til høsten og har studert før, men ikke mottatt noen e-post med påloggingsinformasjon. Jeg forsøkte også å logge meg på studentweb med fødselsnummer og "glemt passord", men får da bare opp info om gammelt studie og at jeg "ikke har studierett". Sendte mail til fakultetet for over en uke siden, men foreløpig ikke fått svar. 

Begynner å bli litt utålmodig, og det haster jo litt med Lånekassen.. Oppdater gjerne her hvis du hører noe :)

Anonymkode: 49058...e29

Annonse
AnonymBruker

Jeg er ny student ved NTNU i år og sendte mail i dag for å høre om når de sender infoen. Fikk til svar at mail med påloggingsinformasjonen vil bli sendt ut i løpet av denne uken eller begynnelsen av neste :) 

Anonymkode: 53083...3f7

Som ny student (som du jo faktisk regnes som, TS), vil man ikke ha den nødvendige informasjonen før en stund etter svarfristen for suppleringsopptaket har gått ut. For de begynner ikke å lage brukere før de vet hvem som faktisk skal begynne ved NTNU, og det er først etter suppleringsopptaket er kjørt og svarfrist for dette er ute at man vet hvem som skal begynne ved institusjonen (ja, noen vil falle fra og noen vil komme til, men listene de jobber ut fra etter at svarfrist for suppleringsopptaket har gått ut er 98% korrekte.

Svarfrist for suppleringsopptaket er vel i morgen, om jeg ikke tar helt feil. Dermed kan listen over nye studenter vaskes og kvalitetssikres på torsdag og fredag, og deretter blir det masseproduksjon av brukere i begynnelsen av neste uke.

Om det er noen trøst, kan jeg fortelle hvordan dette foregikk i hine hårde dager. Jeg begynte å studere på Gløshaugen på slutten av 90-tallet, og da gikk alt av registrering manuelt. Først måtte man stå i lang kø inn til studpost i Hovedbygget for å få hentet faktura for semesteravgift. Deretter måtte man på posten og betale denne over skranke, og få kvittering på at den var betalt. Jeg brukte heldigvis Fokus Bank, og de hadde filial på Gløshaugen der jeg skulle studere. Når dette var gjort, var det å stille seg i køen for å få hentet ut tilsagnsbrevet fra Lånekassen. Lånekassen holdt til i 2. etasje på Gamle Kjemi, og det var gjerne kø av studenter tre i bredden ned hele trappa. Når man da hadde fremvist kvittering på betalt semesteravgift og fått kvittert ut konvolutten med lånetilsagn fra Lånekassen, var det å gå i banken igjen for å få satt studielånet inn på konto. Denne prosessen tok gjerne en hel dag i køståing...

Som 2. årsstudent dro man da til Trondheim et par dager før semesteret startet, slik at man skulle slippe unna 1. klassekøene. Så da brukte man kanskje bare en halv dag.

• Liker 3

Tidligere har studentweb blitt oppdater rundt 6-7 august med nye studium, så dere må smøre dere med tålmodighet. Har selv akkurat fullført en BA på ntnu og skal nå begynne på en master der. Studentweb har ikke fått inn masteren min

Men du bruker gammel påloggingsinfo, så du må forsøke å huske feide-brukernavn og passord. Det er til innsida, studweb, søknadsweb og its learning/blackboard

Hun som snakker om obligatorisk opprop går på en annen institusjon. Ntnu har såvidt jeg vet ikke noe sånt. (Med forbehold om at de innfusjonerte høyskolene har andre tradisjoner. Og jeg har bare gått på dragvoll, så kan være gløs har det uten at jeg har fått det med meg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...