Gå til innhold

Styrketrening i forbindelse med jobb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har begynt å studere fysikalsk behandling av hest, og kommer til å praktisere en del fremover. Dette innebærer f.eks. massasje, hvor jeg på sikt må stå i mange timer om dagen og virkelig legge på trykk på en del steder på kroppen ettersom hester har mange og tykke lag muskler og fett. Mye handler jo om teknikk for å unngå belastningsskader i bl.a. håndledd, men jeg tenker at det ikke hadde skadet med litt styrketrening av overkroppen likevel - jeg er en spinkel jente på 50 kg med veldig lite overkroppstyrke selv om jeg er i grei form ellers.

Men jeg aner ikke hvor jeg skal begynne. Noen tips? Vet ikke hva som er lurt å trene - går det an å trene spesifikt håndledd f.eks., eller fingre, i tillegg til armer og øvrig overkropp? Blir glad for tips om alt fra treningsprogrammer, til utstyr man kan ha hjemme, etc (jeg kommer nok ikke til å ha tid til treningsstudio). :) 

Anonymkode: 68cc7...564

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg ville bestilt en time hos fysioterapeut, for å få skreddersydd et treningsprogram som kan hjelpe deg å unngå belastningsskader i forbindelse med den praksisen som du skal ha fremover.

Lykke til! :)

Anonymkode: 4ccec...864

• Liker 1
Skrevet

Det kan også hende at det kan Være en ide å begynne med klatring/buldring? Mye gratis trening der, så er det artig u tillegg :)

Ellers finnes det jo sånn "klype" som du kan trene hender/klypa med. Husker ikke hva den heter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...