Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en baby på 11 uker som spiser for lite.

I følge Nan pakken, skal det spises ca 180 ml 5 ganger i døgnet.

Dette skjer ikke hos oss. Jeg fullammet de første 6 ukene. Deretter fikk hun litt MME på kvelden, da hun ikke virket mett av bare pupp. Dette var helsesøster enig i, og baby gikk bra opp i vekt.

Etterhvert har hun blitt mindre interessert i pupp, jeg har produsert mindre melk, og baby blir sint og frustrert ved bryster. Har derfor gått over til MME og litt kosepupp i løpet av dagen (om jeg får til)

Pumper, men kommer ut svært lite melk. Helsestasjonen har sommerstengt i denne kommunen, men tenkte å reise til nabo.kom for å veie denne uka.

Barnet mitt spiser bare 60-90 ml per måltider, men da ofte. Men hun får kun i seg 500-600 ml i døgnet.

Hva skal vi gjøre? 

Anonymkode: d5bf3...517

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Kan jo legge til at bleiene er tissetunge, og klærne blir mindre. Men er jo livredd for at ungen min ikke får i seg nok mat. Hun spiser altså lite, men ofte...

Gjest Runforit
Skrevet

De skal vel minst ha 7 dl i løpet av et døgn om jeg husker rett. Ville investert i en babyvekt å ha hjemme så du kan følge med. 

Ellers så høres det jo ut som om babyen din har det bra så lenge en har minst 5-6 tunge bleier i døgnet, er glad, våken og fornøyd og legger på seg.

Skrevet

Min baby har aldri vært oppe i de mengdene som står på mme-pakkene. Hun er riktignok godt over på den slanke siden, men hun følger sin kurve. Hun har alltid vært våken, superaktiv og i godt humør. Hun trenger rett og slett bare ikke så mye mat som står som veiledende. Nå, 10 mnd gammel, har det enda ikke skjedd at hun har drukket 180 ml på ett måltid. Hvis vekta er bra, hadde jeg ikke brydd meg om hva som står på pakka. Da får babyen det den trenger. 

Gjest Magnifiq
Skrevet

Babyer som får MME skal få styre inntaket i like stor grad som diende babyer.

Er baby fornøyd, og vokser som den skal, så er det null stress. 

Noen spiser mer, andre spiser mindre. Både babyer som voksne.

Skrevet

Så lenge dere har 3+ våte tissebleier ila en dag og barnet legger fint på seg er alt ok. Min spiste heller aldri det boksen sa han skulle

Skrevet

Vår spiste heller ikke opp det som sto på pakken. Spiste ofte og lite

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Takk for svar, ble litt roligere nå.

Vi skal innom helsestasjonen i morgen og veie, bare for sikkerhetsskyld.

I tillegg til tunge tissebleier, avføring annenhver dag og det at klærne blir mindre, så er barnet våkent og følger med, smiler og utvikler seg som som det skal. Så håper virkelig at vekten også er som den skal være.

AnonymBruker
Skrevet

Babyen vår har heller ikke spist så mye som det står bak på pakkene. Nå er hun fem måneder og spiser fortsatt max 130ml til hvert måltid. Men hun følger sin kurve, tunge bleier, blid og fornøyd :) 

Anonymkode: 51cee...2fc

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver ikke noe om hva babyen veier? Det er utgangspunktet for hvor mye mat baby skal ha. Skal ha 10-15% av vekten. Altså veier baby 6 kg skal h*n ha minst 600 ml i døgnet. Det har vi fått beskjed om på sykehus og helsestasjonen siden vår baby spiser lite også. Vi har dager hvor han spiser mindre enn dette også, og da må vi passe nøye på antall tissebleier. Vi har måttet dratt til sykehuset ett par ganger siden mini spiser for lite. Viktig å følge med på dette med disse små siden de blir fort dehydrerte. Har faktisk fått skryt for at vi har tatt kontakt da han har drukket lite, siden det er så mange som regner med at det er i orden. Ikke for å skremme, men viktig å følge med! 

Anonymkode: 74a52...9b4

AnonymBruker
Skrevet
Den Sunday, July 31, 2016 at 0.57, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Kan jo legge til at bleiene er tissetunge, og klærne blir mindre. Men er jo livredd for at ungen min ikke får i seg nok mat. Hun spiser altså lite, men ofte...

Du ringer fastlegen med en gang og forklarer det du her skriver. Barnet trenger legehjelp. Du skal ikke vente eller dra til helsestasjon. Er din fastlege på ferie så kontakter du legevakt eller annen fastlege. 

Anonymkode: 1f587...564

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du ringer fastlegen med en gang og forklarer det du her skriver. Barnet trenger legehjelp. Du skal ikke vente eller dra til helsestasjon. Er din fastlege på ferie så kontakter du legevakt eller annen fastlege. 

Anonymkode: 1f587...564

Tuller du? Babyen høres jo helt normal ut. Så lenge barnet spiser og tisser masse og har god allmenntilstand så trenger man da ikke kontakte legevakt!??

Vi har også en småspist baby, som hele tiden har ligget rett undrmer den nederste kurven hos helsesøster, men han følger sin egen kurve. Vi har veid veldig ofte og fulgt ekstra opp, men det er visst bare sånn babyen vår er har vi kommet frem til sammen med lege og hs.

Anonymkode: df183...ff7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...