Gå til innhold

Guttungen som snart er 2 klassen bruker altid neglelakk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Spurte guttungen om det var mange andre gutter I klassen som brukte neglelakk. Nei, var bare han og en til.. jeg er litt redd han skal bli mobbet? Han leker også med dukker.. og spesielt en da som er med overalt. Skal man si noe om dette? Han bor ikke hos meg. Så er ikke jeg som bestemmer. Han har gjort dette noen år nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det noe da?

Så lenge han vil bruke neglelakk og ikke blir plaget eller er brydd med det selv så må jo det være innafor. 

Gutter vil også pynte seg, det er ikke bare forbeholdt jenter. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Min 8åring får bruke neglelakk 😊 ingen problem 😊

Anonymkode: 9048c...563

• Liker 4
Skrevet

Du burde lære av ungen din å ikke bry deg så mye om hva andre mener

• Liker 24
Skrevet

Det gjør ikke noe for meg.. MEN jeg er redd man kan bli ertet? Vet ikke noe om det.. men jeg vet at di som blir mobbet. Så er offte di nermeste som for vite dette sist.. så derfor litt skeptisk

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min 8åring får bruke neglelakk 😊 ingen problem 😊

Anonymkode: 9048c...563

Gutt eller jente?

Skrevet
2 minutter siden, kokkosmamma skrev:

Gutt eller jente?

Står guttungen i overskrifta🤓

Skrevet
3 minutter siden, minister-mio skrev:

Jeg bryr meg kun fordi jeg er optatt av og forebygge mobbing. Da jeg var liten så var det tilome en som måtte bytte skole pga mobbing.. og kan ikke tenke meg barn er noe bedre mot hverandre I dag... Derfor jeg spør litt om synspunkter og erfaringer om gutter som gjør jente ting.. for meg har det ikke noe og si.. men jeg vil bare ikke at han blir ertet

• Liker 1
Skrevet

Dersom du er opptatt av å forebygge mobbing, så kan du lære ditt barn hvordan unngå dette og hvordan være trygg på seg selv og stå imot evt mobbere.  Unger blir ikke mobbet pga neglelakk. De blir mobbet fordi noen ser seg ut et offer. Og ville mest sannsynlig blitt valgt anyways.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, kokkosmamma skrev:

Jeg bryr meg kun fordi jeg er optatt av og forebygge mobbing. Da jeg var liten så var det tilome en som måtte bytte skole pga mobbing.. og kan ikke tenke meg barn er noe bedre mot hverandre I dag... Derfor jeg spør litt om synspunkter og erfaringer om gutter som gjør jente ting.. for meg har det ikke noe og si.. men jeg vil bare ikke at han blir ertet

Har han gjort gjennom hele første klasse?

Jeg er ikke for å nekte-dette er hans personlighet, men jeg skjønner bekymringen din.

Unger kan være jævlige.

Anonymkode: 71a94...be4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du kan slappe helt av. Den minste antydning til mobbing på grunn av dette, og jeg tror gutten din hadde sluttet med neglelakk øyeblikkelig. Det at han ser så avslappet på det som han gjør betyr antakelig at ingen ser på det som negativt. 

Anonymkode: 0c90d...488

Skrevet

Forresten; har du sett serien The Fosters som ligger ute på Viaplay og Netflix?

Der er det jo nettopp samme problemstillingen. En veldig ung gutt som går med neglelakk og en annen gutt som begynner å gjøre det samme. 

• Liker 1
Gjest Lunasama
Skrevet (endret)
35 minutter siden, kokkosmamma skrev:

Men nå bidrar du jo til mobbing av denne gutten ved å la de potensielle mobberne få rett i at gutter må være varsom for hvordan de kler seg/pynter seg. Gutten har rett til å uttrykke seg slik han vil og hvis dette er provoserende for andre, så er det de som har et problem.

Forøvrig er det ingenting som heter gutte- eller jenteting. Det er en menneskelig konstruksjon. Det verste jeg vet er å gå inn i en lekebutikk for småbarn hvor det er delt inn i rosa jenteavdeling med barbiedukker og kjøkken og blått for gutter hvor dukkene er erstattet med monstre, byggesett og biler. Smak og interesser er ikke noe vi får i gave den dagen jordmor sier ''Det ble en gutt''. 

Endret av Lunasama
Gjest Magnifiq
Skrevet

La nå gutten gjøre det om han selv vil..

Skrevet
4 timer siden, kokkosmamma skrev:

Hei! Spurte guttungen om det var mange andre gutter I klassen som brukte neglelakk. Nei, var bare han og en til.. jeg er litt redd han skal bli mobbet? Han leker også med dukker.. og spesielt en da som er med overalt. Skal man si noe om dette? Han bor ikke hos meg. Så er ikke jeg som bestemmer. Han har gjort dette noen år nå..

Selv om jeg forstår bekymringen din og skjønner sjokket ditt, kan man ikke annet enn å konkludere med at det er slik virkeligheten er. Det er ingenting du kan gjøre med dette. Det er utenfor din kontroll. I gamle dager ville man sagt at det var i Guds hender.

• Liker 2
Skrevet

La han bruke neglelakk.  Hvilken farve er det på lakken?

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, minister-mio skrev:

• Liker 1
Skrevet

Ok.. Da skal jeg ikke si noe mer på dette. Ville bare forhøre meg litt.. var en som spurte om farge. Det er litt forskjellig. Men sist var det rosa på hendene  og blå på trene...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, kokkosmamma skrev:

Slike bekymringer bidrar ikke til å forebygge mobbing, tvert om. Foreldre som forteller barna hva "normalen" er gjør bare at barna blir mer opptatt av hva som er "normalt" og tar med seg denne oppfatningen i klasserommet. 

Jeg jobber som lærer og foreldregruppens holdninger har ekstremt mye å si for hvordan klassemiljøet utvikler seg. 

Anonymkode: 98eb4...67a

• Liker 10
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slike bekymringer bidrar ikke til å forebygge mobbing, tvert om. Foreldre som forteller barna hva "normalen" er gjør bare at barna blir mer opptatt av hva som er "normalt" og tar med seg denne oppfatningen i klasserommet. 

Jeg jobber som lærer og foreldregruppens holdninger har ekstremt mye å si for hvordan klassemiljøet utvikler seg. 

Anonymkode: 98eb4...67a

Ok. Det er godt og vite.. Nå har jeg fått en del svar her.. så utfra det du og di andre har svart så har ting som dette utviklet seg til fra jeg var barn da skjønner jeg..

Har også en veninde som har en som begynner I 1 klasse nå.. Han ønsket seg rosa skolesekk.. dem får jo sånn Orange da. Men uansett. Da sa bestemora til mamman hans (min veninne) da kom han til og bli mobbet..

Men du mener heller at om vivåksene snakker om hva som er "jentete" og hva som er for gutter.. så bidrar det til mobbing isteden for og forebygge?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...