AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #1 Skrevet 31. juli 2016 Jeg skal reise med fly, og lurer på om jeg kan ta med meg posen på bildet med i håndbaggasjen. Jeg kjøpte den på Vita, da med diverse gjennomsiktige flasker. De flaskene jeg skal ha med er kjøpt litt her og der, men ingen er større enn 80 ml. Det står ikke noe sted hvor mye posen rommer. Jeg kommer sannsynligvis til å putte flere sånne flasker oppi der innen jeg er ferdigpakket. Går det greit? Anonymkode: 68008...37e
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #3 Skrevet 31. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal reise med fly, og lurer på om jeg kan ta med meg posen på bildet med i håndbaggasjen. Jeg kjøpte den på Vita, da med diverse gjennomsiktige flasker. De flaskene jeg skal ha med er kjøpt litt her og der, men ingen er større enn 80 ml. Det står ikke noe sted hvor mye posen rommer. Jeg kommer sannsynligvis til å putte flere sånne flasker oppi der innen jeg er ferdigpakket. Går det greit? Anonymkode: 68008...37e Jeg vil si nei. Og posen skal maks romme en liter. Du finner poser før sikkerhetskontrollen. Anonymkode: 8c654...857
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #4 Skrevet 31. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil si nei. Og posen skal maks romme en liter. Du finner poser før sikkerhetskontrollen. Anonymkode: 8c654...857 Så lenge hun tar tingene ut av posen og legger det i pose som er i sikkerhetkontrollen før hun går inn,så er ikke det ett problem. Hilsen en som reiser MYE. Anonymkode: db8f3...6fe 4
Silfen Skrevet 31. juli 2016 #5 Skrevet 31. juli 2016 Har stort sett med egne ziplockposer, aldri sagt noe på det.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #6 Skrevet 31. juli 2016 Et øyeblikk siden, Silfen skrev: Har stort sett med egne ziplockposer, aldri sagt noe på det. Ok,er det lenge siden du reiste? Jeg reiste for ett par år siden og fikk da bekjed om å ta ut tingene og legge det i flyplass pose. Anonymkode: db8f3...6fe
Silfen Skrevet 31. juli 2016 #7 Skrevet 31. juli 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok,er det lenge siden du reiste? Jeg reiste for ett par år siden og fikk da bekjed om å ta ut tingene og legge det i flyplass pose. Anonymkode: db8f3...6fe Ikke så lenge siden, nei.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #8 Skrevet 1. august 2016 Jeg pleier bare å ha det flytende i toalettmappa mi. På de aller fleste flyplasser har det gått greit. Ingen av flaskene er større enn 100 ml, så klart. Anonymkode: 7c1fd...143
JHF Skrevet 1. august 2016 #9 Skrevet 1. august 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok,er det lenge siden du reiste? Jeg reiste for ett par år siden og fikk da bekjed om å ta ut tingene og legge det i flyplass pose. Anonymkode: db8f3...6fe Jeg reiser jevnlig og har alltid brukt egen ziplock-pose. Har aldri vært noe problem, selv om den tar noe over 1l. I henhold til min erfaring skal hun ikke ha noen problemer med den posen hun har laget til.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #10 Skrevet 1. august 2016 Det går i hvert fall greit hvis du putter den i en flyplasspose mens du går gjennom kontrollen. Hvis ikke du får den til å passe i en slik kan du få problemer. Anonymkode: fe66b...91e
RC Skrevet 1. august 2016 #11 Skrevet 1. august 2016 Det kommer litt an på hvem du møter i sikkerhetskontrollen. Jeg reiser veldig mye, og aller mest med bare håndbagasje - og for å være på den sikre siden presser jeg alltid alt ned i en plastpose fra flyplassen (men det har jo selvsagt ingenting å si hvor posen kommer fra, så lenge den ikke rommer mer enn én liter). Jeg bruker ta meg meg noen poser når jeg er på flyplassen, så vet jeg at jeg har en tilgjengelig når jeg skal reise, og slipper å begynne å flytte væskebeholderne oppi posen når jeg først kommer på flyplassen. En pose på én liter rommer i grunn ikke så mye, og hvis det viser seg at du har for mye væske med deg, så er du nødt til å kvitte deg med det for å kunne reise videre. Det er jo litt kjipt. Mindre "væskebeholdere" som mascara og flytende eyeliner lar jeg som oftest ligge igjen i toalettmappa, og jeg har aldri opplevd å bli stoppet for å måtte ta dem ut derfra og legge dem oppi posen.
Kristanna Skrevet 2. august 2016 #12 Skrevet 2. august 2016 Kommer an på hvem du møter vil jeg si også ja. Jeg har hatt med tilsvarende mengde som det når jeg reiste fra Gardermoen, det gikk helt fint. Når jeg skulle hjem igjen ble jeg nektet å ta med det samme fra Flesland. Alt måtte passe i den lille posen de hadde, så jeg måtte kaste en god del.
Silfen Skrevet 2. august 2016 #13 Skrevet 2. august 2016 19 minutter siden, Kristanna skrev: Kommer an på hvem du møter vil jeg si også ja. Jeg har hatt med tilsvarende mengde som det når jeg reiste fra Gardermoen, det gikk helt fint. Når jeg skulle hjem igjen ble jeg nektet å ta med det samme fra Flesland. Alt måtte passe i den lille posen de hadde, så jeg måtte kaste en god del. Du kan jo ha flere poser...
Kristanna Skrevet 2. august 2016 #14 Skrevet 2. august 2016 1 minutt siden, Silfen skrev: Du kan jo ha flere poser... Spurte om det, men fikk bare med en av posene deres.
Silfen Skrevet 2. august 2016 #15 Skrevet 2. august 2016 Høres merkelig ut. Det er jo ikke posebegrensninger noe sted.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #16 Skrevet 2. august 2016 5 minutter siden, Silfen skrev: Høres merkelig ut. Det er jo ikke posebegrensninger noe sted. Jo, der er begrensinger i bestemmelsene på en pose på max en liter med kosmetikk. Men jeg har ikke problemer med å få med meg en pose kosmetikk og en hel kabin koffert med flytende væske med medisinsk utstyr. Og hvor nøye og hvordan tingene kontrolleres er helt avhengig av hvem som er på jobb. Anonymkode: 8c654...857
RC Skrevet 2. august 2016 #17 Skrevet 2. august 2016 Jo, du har bare lov å ha med deg til sammen én liter væske - altså kan du ikke ha med deg mer enn en 1 literspose med væskebeholdere som rommer maks 100 ml hver.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #18 Skrevet 2. august 2016 Den Sunday, July 31, 2016 at 0.34, AnonymBruker skrev: Jeg vil si nei. Og posen skal maks romme en liter. Du finner poser før sikkerhetskontrollen. Anonymkode: 8c654...857 Om den største rommer 80 ml, må hun han 13 flasker for at det skal bli mer enn en liter. Anonymkode: 22387...953
Silfen Skrevet 2. august 2016 #19 Skrevet 2. august 2016 Har nå hatt med to poser flere ganger. Weird.
RC Skrevet 2. august 2016 #20 Skrevet 2. august 2016 6 timer siden, Silfen skrev: Har nå hatt med to poser flere ganger. Weird. Da har du vært heldig Det kommer sikkert an på hvem man møter i sikkerhetskontrollen og hvor man reiser fra (i flere land har jeg hatt med meg store vannflasker gjennom sikkerhetskontrollen uten spørsmål - men det har dog vært steder langt utenfor Europa). Det er uansett en slik 1 literspose som er regelen: Dette kan passere sikkerhetskontrollen i lukket plastpose Væske i beholdere som rommer inntil 100 ml. (beholdere som rommer mer enn 100 ml kastes uavhengig av hvor mye væske de inneholder) Alle beholderne må få plass i én gjennomsiktig en-liters pose Kun en 1-liters pose er tillatt per reisende Det er egne regler for taxfreeposer i forseglet pose (hentet fra avinor sine sider)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå