mjauritz Skrevet 31. juli 2016 #1 Skrevet 31. juli 2016 Lurer på hvor dere gjør av handleposene og pappen før den brukes/kastes? Tenker da på handleposer som brukes til søppelposer osv, og pappen (melkekartonger osv). Vi har en tøypose som henger på veggen til poser og en IKEA pose til pappen, men det ser så rotete ut... Ser alltid ut som vi ikke har pakket ut fra IKEA turen. Har forsøkt å ha posene under vasken, men er ikke så god plass der og de blir bare flytende. Noen gode ideer eller tips?
Strikkagenser Skrevet 31. juli 2016 #2 Skrevet 31. juli 2016 Har alt under vasken. Sorteringssystem fra clas Olson til restavfall, matavfall og papp/papir. Bæreposene legger jeg i en mindre pose som står ved siden av boksene. Kanskje ikke en god løsning for ditt problem da. Men posene trenger jo ikke å ta så mye plass, vet mange som bretter dem og da kan de ligge i skuff/skap uten å ta mye plass. Går evt å finne en finere eske eller noe sånt å ha papp i?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #3 Skrevet 31. juli 2016 8 minutter siden, mjauritz skrev: Lurer på hvor dere gjør av handleposene og pappen før den brukes/kastes? Tenker da på handleposer som brukes til søppelposer osv, og pappen (melkekartonger osv). Vi har en tøypose som henger på veggen til poser og en IKEA pose til pappen, men det ser så rotete ut... Ser alltid ut som vi ikke har pakket ut fra IKEA turen. Har forsøkt å ha posene under vasken, men er ikke så god plass der og de blir bare flytende. Noen gode ideer eller tips? Poser kan brettes på en snedig måte så hver pose blir en bitteliten flat trekant. Poser kan også samles på en bestemt måte i en tom pakke for ansiktsservietter el.l. (Men trer den ene posen gjennom håndtaket på den andre, dytter posene nedi, osv) Pappen bør heller kastes ut hver dag, samtidig som man går ut med restavfall, så man slipper å lagre det lenge. Anonymkode: 5dd0e...09d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #4 Skrevet 31. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Poser kan brettes på en snedig måte så hver pose blir en bitteliten flat trekant. Poser kan også samles på en bestemt måte i en tom pakke for ansiktsservietter el.l. (Men trer den ene posen gjennom håndtaket på den andre, dytter posene nedi, osv) Pappen bør heller kastes ut hver dag, samtidig som man går ut med restavfall, så man slipper å lagre det lenge. Anonymkode: 5dd0e...09d Her http://matlidenskap.blogspot.no/2012/02/bretting-av-breposer.html Anonymkode: 5dd0e...09d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #5 Skrevet 31. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her http://matlidenskap.blogspot.no/2012/02/bretting-av-breposer.html Anonymkode: 5dd0e...09d Og her http://www.dinside.no/936200/slik-bretter-du-baereposer Anonymkode: 5dd0e...09d 1
Forundret.. Skrevet 31. juli 2016 #6 Skrevet 31. juli 2016 (endret) Vi har to sånne firkantede på skinner fra IKEA under vasken, den ene har jeg en dunk oppi og den bruker jeg til plast og pappen legger jeg oppi ved siden av dunken. Den andre har jeg to dunker i, den ene er til restavfall og den andre glass og metall. Jeg har også en liten dunk som jeg henger på kanten oppi glass og metall dunken og den brukes til bioavfall. Jeg samler opp bæreposer som jeg bare knytter knute på oppi en tøypose som henger på hanken til det ene kjøkkenskapet, siden vi bruker disse til restavfall så blir ikke tøyposen full. Jeg har også en tendens til å takke nei til pose på handletur hvis varen jeg kjøper får plass oppi posen til det jeg allerede har kjøpt. De minste bæreposene sorterer jeg automatisk vekk i plastsøppelet for at de ikke skal hope seg opp. Papp sorterer jeg og kaster ut når jeg kommef på det ellef det er fult. Endret 31. juli 2016 av Forundret.. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #7 Skrevet 31. juli 2016 Vi samler ikke på søppel innomhuses, vi går ut med den. Melkekartonger som enten inneholder melkerester eller står og er skylte er kilde til inneklimaproblemer. Det samme er pappembalasje. Om vi har et stykke å gå så er det en fin kveldstur. Anonymkode: 0e8cf...668 1
calavi Skrevet 31. juli 2016 #8 Skrevet 31. juli 2016 Har kjøpt en beholder på IKEA til 20 kr for posene. Denne har jeg satt i skapet under vasken og synes det funker greit.. Pappen har vi heller ingen god løsning på. Det blir lagt ved siden av søppelbøtta (som også befinner seg i skapet under vasken) og skal da i teorien kastes i papirbeholderen hver gang vi går med restavfallet, men per i dag så hoper det seg nok opp før vi gidder å gå med det. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #9 Skrevet 31. juli 2016 Jeg har klistret på en sort tidsskriftsamler ved siden av benken (den synes ikke) som jeg har puttet bakepapir, aluminiumsfolie, plastposer etc. i. Nå har jeg som regel med handlenett, så mange poser blir det ikke, men veldig snedig løsning. Anonymkode: 7940e...46c 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #10 Skrevet 1. august 2016 Jeg har en hjemmesydd tøypose til plastposer, den henger på siden av kjøkkenskapet, og synes egentlig ikke. Ellers er vel den nederste kjøkkenskuffen et vanlig sted å ha dem. Papp/papir samler jeg i gangen, som ligger slik at vi ikke ser den fra stue/kjøkken. Ellers hadde jeg brukt bod eller vaskerom tli dette, hvis gangen var midt i glaninga. Anonymkode: 5995e...c49
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #11 Skrevet 1. august 2016 Papir og papp blir lagt i en avis/blad stativ vi har på enden av benken på kjøkkenet. Lett å ta det med ut når en skal ut. Poser blir som regel stappet opp i en, og så når det er tomt i bilen blir posen tatt med ned. Ellers har jeg noen i en putekasse ute og noen i garasjen. Anonymkode: 68c34...b53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå