AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #1 Skrevet 31. juli 2016 Her snakker vi om baby gjør det på dagtid mens jeg passer på. Eneste måten han sover på. Men jeg kan godt ha han våken hele dagen hvis dette er så farlig. Har også observert at han snur hodet sitt flere ganger mens han sover, sånn ca 3 ganger ila 2 timer. Anonymkode: ce828...881
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #2 Skrevet 31. juli 2016 Baby er foressten 6 uker. Anonymkode: ce828...881
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #3 Skrevet 31. juli 2016 Siden baby bare er seks uker ville jeg prøvd å snu dette slik at han sover på ryggen. Det er ikke hysteri at de skal sove på ryggen og det er dumt å la vanen sette seg for plutselig vil han ikke sove på ryggen på kveld/natt heller. Vår sover på magen nå v 20 mnd og har gjort det siden han var 9-10 mnd for han snudde seg uansett når han sov. De sier at magesoving er ok når de klarer å snu seg fra mage til rygg. Anonymkode: 4c9d3...73e 2
ss82 Skrevet 31. juli 2016 #4 Skrevet 31. juli 2016 Jeg har latt baby sove på magen på dagtid når jeg følger med, helsesøster har sagt det er ok under tilsyn. Det var bare de første ukene hun sovnet på magen. På natten har hun alltid sovet på rygg.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #5 Skrevet 31. juli 2016 "I Norge døde mer enn 100 barn årlig på grunn av krybbedød på 1980-tallet. Forekomsten nådde en topp i 1988 da 158 barn døde i krybbedød. Forekomsten er nå sterkt fallende, og i 2004 ble det registrert kun 11 dødsfall. Dette har skjedd etter at man konsekvent anbefaler at barna skal sove på ryggen." LUB har siden 1999 delt ut bodyen med merket "denne siden opp" på magen for å minne foreldre på at babyen skal sove på ryggen. I løpet av de 15 årene bodyen ble delt ut har antall barn som døde i krybbedød gått ned med 80%. Ville aldri tatt sjansen på å legge barnet mitt på noe annet vis enn på rygg! Anonymkode: 09e50...35f 1
skruf Skrevet 31. juli 2016 #6 Skrevet 31. juli 2016 Jeg ville aldri ha latt en baby på 6 uker sove på magen. Det er bevist at krybbedødforekomsten gikk drastisk ned etter at babyer begynte å sove på ryggen. Blir litt verre når babyen blir så stor at han snur seg rundt selv fra rygg til mage.. Og, man klarer ikke passe på hele tiden når babyen sover på dagtid. Man sitter ikke å stirrer på babyen konstant hvis den sover i to timer. Leste nettopp en artikkel i VG+ der babyen lå på sofaen å sov, moren var borte i max 15min ( på kjøkkenet og tok seg et glass vann, og på do), og da hun kom tilbake så var babyen død.
Gjest Magnifiq Skrevet 1. august 2016 #7 Skrevet 1. august 2016 Ville aldri gjort det. Tenk om... veldig dumt å vende baby til det.
Silfen Skrevet 1. august 2016 #8 Skrevet 1. august 2016 Mine har aldri sovet på rygg, men i sideleie støttet opp. Du kan jo forsøke det samme om du har en som ikke vil sove på rygg.
skruf Skrevet 1. august 2016 #9 Skrevet 1. august 2016 Et øyeblikk siden, Silfen skrev: Mine har aldri sovet på rygg, men i sideleie støttet opp. Du kan jo forsøke det samme om du har en som ikke vil sove på rygg. Sånn gjorde jeg det også. La de på siden med støtte sånn at de ikke bikket over på magen. Og vekslet på hvilken side jeg la de på sånn at ikke hodet ble skeivt. Mine likte å bli svøpet inn i et pledd, da sov de godt og lenge.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #10 Skrevet 1. august 2016 Selvfølgelig ville jeg latt baby sove på magen på dagtid hvis jeg fulgte med! Faren er jo at de skal bli liggende med hodet i en posisjon som gjør at de ikke får puste, og det klarer du fint å avverge hvis du er rundt han mens han sover☺️ Vår lille gutt (som også er 6 uker) gjør akkurat det samme, elsker å sove på magen og klarer fint å snu hodet sitt frem og tilbake selv, og helsesøster støtter oss i å la han sove sånn - SELVFØLGELIG så lenge vi er rundt han og passer på! Og dette resulterer jo i at jeg har en baby som sover godt, og som dermed er tilfreds og fornøyd☺️ Anonymkode: 5a903...2c7
Gjest Magnifiq Skrevet 1. august 2016 #11 Skrevet 1. august 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig ville jeg latt baby sove på magen på dagtid hvis jeg fulgte med! Faren er jo at de skal bli liggende med hodet i en posisjon som gjør at de ikke får puste, og det klarer du fint å avverge hvis du er rundt han mens han sover☺️ Vår lille gutt (som også er 6 uker) gjør akkurat det samme, elsker å sove på magen og klarer fint å snu hodet sitt frem og tilbake selv, og helsesøster støtter oss i å la han sove sånn - SELVFØLGELIG så lenge vi er rundt han og passer på! Og dette resulterer jo i at jeg har en baby som sover godt, og som dermed er tilfreds og fornøyd☺️ Anonymkode: 5a903...2c7 Faren er at de skal sove så tungt at de stopper å puste.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #12 Skrevet 1. august 2016 Babyen min er ikke baby lengre, men han sov ofte på magen. Men kun om han sov på en av oss på dagtid (eller når vi var våkne, som vi i blant var på natta). Dersom vi la ham til å sove i vogn, vugge eller seng, så la vi ham på rygg. Jeg brukte også en Stokke Sovepose etter 5 mnd alder, uten stropper. Soveposen var vrien nok å snu seg i, så da veltet han ikke like lett over, og fikk ikke en eventuell dyne over nesa. Anonymkode: 1dfe6...77f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå