Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #1 Del Skrevet 10. november 2004 Deter noe som ikke henger på greip her, og jeg som ikke forstår meg egentlig på politikk, ser at det er mange tikkende voldsmenn her i Norge, og at vår sikkerhet ikke blir i varetatt! så dere tabloid i går? Det ble diskutert mannen som gikk amok og stakk ned gjester på et utested i Åndalsnes, og at det tok altfor lang tid for politiet å komme dit, fordi de har helgevakt kun annenhver helg eller noe lignende. Nå vet jeg ikke om noen av dere er politi eller holder på å utdanne dere til det, men selv dere må se at dette er helt på trynet! et tett sted som åndalsnes burde som en selvfølge hatt politi som kunne kommet på kort varsel!!! :evil: :evil: Og så tenker jeg på episoden om trikkedrapet i oslo, der en utlending ( ikke for å være rasediskriminerende, men mange av dem kan være tikkende bomber), og trenger oppfølging på psykiatriske institusjoner, eller i hvertfall være erklært mentalt frisk før de slipper inn i noe som helst land!!! Det er noe som ikke henger på greip her i landet. Ting kan selvfølgelig skje, men politiet må i hvertfall kunne rykke ut på veldig kort varsel, UANSETT hvor man befinner seg i Norge. Nå er situasjonen i Norge annerledes enn for noen ti år tilbake, da var det ikke mange trikkedrap tror jeg, eller gjenger av utlendinger som slåss, eller andre ting fra våre nye landsmenn.... Derfor må politiet styrkes, eller aller helst, ikke slippe inn så mange potesielle kriminelle eller mentalt syke fra andre land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 10. november 2004 #2 Del Skrevet 10. november 2004 Helt 100% enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Politimester fix! Skrevet 10. november 2004 #3 Del Skrevet 10. november 2004 Nei nei og atter nei. Selvfølgelig er det ønskelig at politiet skal kunne komme raskt til åstedet, men å forlange at det skal være minst en politimann/kvinne i hver eneste lille krik og krok (les: testtsted/by/høl/åkerlapp) er jo i seg selv helt absurd. Ok, offeret i Åndalsnes er sikkert helt uenig med meg, men si meg hvor mange tilfeller av lovbrudd som er blitt begått her opp gjennom årene? Uten å selv sitte med noen som helst for for statistikk over dette, så kan jeg med rimelig grad av sikkerhet si følgende: Det er ikke behov for å ha en fast betjent i alle småbygder/testtsteder rundt om i landet, av den årsak at det ikke er et reelt behov for dette. Tenk bare rent økonomisk, så er dette "kravet" helt på jordet! (Ja, jeg mener faktisk at økonomi skal spille en rolle i denne saken). Slike midler som skal til for å dekke ditt "krav" har langt bedre bruksområder i samfunnet (men hvor disse midlene skal komme fra er en helt annen diskusjon). Det som derimot er sikkert er at politetatene rundt om i landet kunne trenge mer penger. Disse midlene burde først og fremst gå til storbyene hvor det er et reelt undeskudd av personell og midler til å følge en sak til endleig oppklaring. Tanken din er god, men å gjennomføre det er en annen sak. Små-Kommunene burde heller ha "hjemme politi/vekter" med begrenset politimyndighet som kan komme raskt til pletten. Altså en mann/kvinne som kan bidra på andre samfunnsioppgaver enn å bare sitte der å vente på at et lovbrudd skal bli begått. Å ikke ta inn asylsøkere fordi de er sinnsyke!!!! Aner ikke hvor du tar ting fra, men dette er et utsagn som kunne passe bra inn i Hitler sin valgkamp. Selvfølgelig skal de slippe til, men de må få hjelp først. Det at de har psykiske problemer er nok 100% relatert til det samfunnet de er vokst opp i og nå ønsker å komme vekk fra. Bare tenk deg den omstillingen de må gjennom, det tror jeg fa... meg ikke er lett. Prøv å vare litt etnosentrisk her å sett deg inn i hvilken situsajon de fra f.eks Somalia kommer fra. Skal banne på at jeg hadde vært dels sinnsyk selv, og da tror jeg ikke veien er lang til ett trikkedrap eller to! Gi dem hjelp!!!! Videre så er det å påstå at ting var mye bedre før; noe som du anntyder, så tror jeg ikke dette er helt riktig heller. Se heller hvor mediefokusen er rotert over de siste årene! Nettopp mot slike "grove" saker. Så en dokumentar om akkurat dette fra USA. Det viste seg at alt var blåst opp til mye mer enn det det egentlig var. Mange av de stedene som var "livsfarlige" å bevege seg i (i henhold til amerikanske medier som rapportere fra forskjellige mord på forskjellige steder) viste seg å være steder som jeg heller ville vært enn på Karl Johan. Har selv vært i de større mediene i landet, og en gang stort blåst opp på morgenutgaven av Aftenposten (les: sannsynligvis Norges mest seriøse avis) og ALLE gangene så er historiene rent oppspinn fra journalisten eller fotografen sin side. De vil bare ha en bra story. Med andre ord: IKKE tro alt du ser og leser!!!! Igjen sitter jeg uten statistikk for hånden, men man kan jo resonere litt logisk, eller? Gjenger (større kriminelle gjenger) har vært her i Oslo så lenge jeg kan huske, og det begynner å bli en stund. Lov å være uenig, men også lov å tenke litt lenger, før en skriver ett slikt innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 10. november 2004 #4 Del Skrevet 10. november 2004 Selv om det hadde vært politi i Åndalsnes ville personene blitt stukket. Finnmark er eks enormt. Hvor mange politifolk synes du vi bør ha parat døgnet rundt i ulike bygder, i tilfelle noe skjer? Men: enig med deg at politiet må få mer ressurser, psykiatrien likeså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Politimester fix Skrevet 10. november 2004 #5 Del Skrevet 10. november 2004 Oooops, mente litt minde etnosentriks. Og så var jeg kansje litt krass i de siste linjene, men mått bare få blåst ut hva jeg mener :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 10. november 2004 #6 Del Skrevet 10. november 2004 Åndalsnes er ikke en bitteliten bygd da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 10. november 2004 #7 Del Skrevet 10. november 2004 hmm slik jeg forstod trådstarter, og som jeg sa meg enig i, er at Norge må pusse opp oppfølgingssytemet sitt før de tar inn flere asylsøkere. Jeg tror neppe de asylsøkerne som har begått lovbrudd som drap og overfall har det så veldig godt nå akkurat.. Og jeg er overbevist om at mye av de lovbruddene som blir begått av innvandrere som har hatt en trøblete fortid og som er psykisk berørte kunne vært unngått hvis helsenorge hadde fungert. Når det gjelder politiet burde større tettsteder ha politi på stedet. Etter hva jeg forstod av Åndalsnes-saken nektet ambulansepersonalet å gå inn uten at politiet var til stede. Dørvakten på plassen hadde, etter hva jeg fikk med meg (rett gjerne på meg hvis jeg har feil), fått kontroll på overfallsmannen. Og blesten dreier seg om at de skadde ikke fikk hjelp før politiet kom til stede! Noe skurrer der.. Greit, ambulansepersonalet skal tenke på sin egen sikkerhet, men de bør kunne stole på at dørvakter og gjester klarer å holde en 20 åring under kontroll. Nå vet ikke jeg hva slags beskjeder ambulansepersonellet fikk, og jeg har heller ikke fulgt så godt med på sakens forløp. Dette er kun det jeg har fått med meg. Poenget mitt er at det blir litt feil å legge fokuset over på politiet. Her kommer man også litt inn på hva media fokuserer på. I denne saken stakk en nordmann ned flere personer på et utested, og politiet brukte en halvtime på å komme til stedet. Politiet sin feil. Hadde de klart å hindre mannen i å stikke ned noen uansett, eller er det nordmannen det er noe galt med? og hvorfor? bør samfunnet lastes? fokuset ble litt feil synes nå jeg da, i forhold til andre mer kjente saker som har svirret i media og diskusjonsforumer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #8 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg synes vi skal doble politibudsjettet vårt. Altså øke det 100% over hele linja. Driter i hva det koster. Jeg føler meg ikke stort trygg i byen lengre, og 8 av 10 vinningsforbrytelser blir henlagt. Det er jævlig. Kudos til politiet som i det minste prøver.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 10. november 2004 #9 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg synes vi skal doble politibudsjettet vårt. Altså øke det 100% over hele linja. Driter i hva det koster. Jeg føler meg ikke stort trygg i byen lengre, og 8 av 10 vinningsforbrytelser blir henlagt. Det er jævlig. Kudos til politiet som i det minste prøver.. Jess.. politiet prøver virkelig, men ikke stort de kan gjøre når de er underbemmanet... =( Og tilstandene er jo nesten slik at det faktisk lønner seg med kriminalitet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2004 #10 Del Skrevet 11. november 2004 javel, men vi kan jo ikke slippe inn så mange utlendinger før helse norge fungerer!!! Vi kan jo ikke slippe inn drøssevis av dem, før vi vet at de får psykisk hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå