SiljeVanilje-is Skrevet 1. august 2016 Forfatter #21 Skrevet 1. august 2016 1 time siden, Sisti skrev: Jeg giftet meg i kofte (samisk drakt) og angrer virkelig ikke! Følte meg utrolig fin, og jeg føler vi skiller oss ut fra alle de "klassiske" brudeparene. Skiftet til en enkel kjole etter middag. Så jeg syns absolutt du bør vurdere bunad. Det er jo kjempenydelig! Kofte er så nydelig 😍
SiljeVanilje-is Skrevet 1. august 2016 Forfatter #22 Skrevet 1. august 2016 1 time siden, FayFerner skrev: Bunad definitivt! Elsker bunad. I bryllup er det ikke noe finere enn det hvis settingen stemmer. Prøv å få tak i en krone til, ser at du har fått gode tips om det. Og så støtter jeg også det dere og du selv skriver om å bytte til en enkel vanlig brudekjole til å ha senere på kvelden. Ahh, luksus for deg da, med ja takk begge deler. Masse lykke til, det kommer til å bli et fabelaktig bryllup! Ja, tror nok at vi velger bunad i kirke og under middag begge to også får jeg se om jeg får tak i en billig brudekjole til festen etterpå, og han en fin dress tusen takk for det 😃 1
Sitronmelis Skrevet 1. august 2016 #23 Skrevet 1. august 2016 Brudekjole uten tvil!! Det er din ENESTE gang til å få brukt brudekjole.. Bunad kan man bruke til andre anledninger, bryllupsgjest, dåp, konfirmasjon, 17.mai og andre begivenheter.
SiljeVanilje-is Skrevet 1. august 2016 Forfatter #24 Skrevet 1. august 2016 1 time siden, Sitronmelis skrev: Brudekjole uten tvil!! Det er din ENESTE gang til å få brukt brudekjole.. Bunad kan man bruke til andre anledninger, bryllupsgjest, dåp, konfirmasjon, 17.mai og andre begivenheter. Har bestemt meg for å bruke begge deler
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #25 Skrevet 1. august 2016 Jeg og mannen min giftet oss i bunad. For oss var det det riktige valget den gangen, og jeg angrer ikke, selv om jeg må innrømme at jeg av og til kan drømme om at det hadde vært stas med ordentlig brudekjole. Men settingen rundt vielsen var helt passende for bunad; Svalbard kirke, hundeslede, midnattsol, arktiske omgivelser. Anonymkode: 2b375...668
SiljeVanilje-is Skrevet 1. august 2016 Forfatter #26 Skrevet 1. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg og mannen min giftet oss i bunad. For oss var det det riktige valget den gangen, og jeg angrer ikke, selv om jeg må innrømme at jeg av og til kan drømme om at det hadde vært stas med ordentlig brudekjole. Men settingen rundt vielsen var helt passende for bunad; Svalbard kirke, hundeslede, midnattsol, arktiske omgivelser. Anonymkode: 2b375...668 Å høres ut som dere hadde et nydelig bryllup 😍 Litt redd for å angre jeg å, så derfor velger jeg begge deler ☺️
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #27 Skrevet 2. august 2016 Bunad i bryllup er råstilig. Men da må begge ha bunad og bruden brudekrone Anonymkode: 341f1...8c3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #28 Skrevet 2. august 2016 Den 31.7.2016 at 22.22, SiljeVanilje-is skrev: Jeg har aldri vært ei jente som har planlagt ett stort prinsessebryllup men ble fridd til i fjor og planlegger nå bryllup. Jeg har tenkt at brudekjole ville være det jeg skulle ha på meg, men i dag datt tanken på bunad ned. Vi skal gifte oss i stavkirke og feire på ett lite lokale med 70 gjester ca. Lokalet ligger i hjembygda mi, typisk bygde Norge. Og hele bryllupet skal være bygdetema. Vi er typiske bygdefolk som spiller torader og trekkspill og som trives best med dagligdagse bygdeting. Dere forstår greia. Så det logiske ville kanskje være bunad på oss begge. Men jeg føler bunad hører mest til om en av oss hadde hatt odel, det har vi dessverre ikke. Men begge er etterkommere av besteforeldre med gård og jeg er oppvokst på gård.. Samtidig så er jeg redd for å angre på at jeg ikke brukte brudekjole. Samtidig som jeg ikke ser for meg selv i brudekjole. Forvirre og ubeslutsom er mellomnavnet mittNoen som har erfaringer og tips og råd å komme med så blir jeg glad Siden det er en stavkirke ville jeg ha brukt bunad! Det gir liksom en større helhet over det hele. Har du en bunad som kan passe sammen med en av disse bunadskronene man har sett på ulike bilder? For min del har det ikke noe som helst å si om brudeparet bruker bunad i forhold til om de er odelsjente eller ikke. Jeg skal i et bryllup senere denne måneden faktisk, der bruden kommer fra en gård (men ikke er odelsjente). Hun skal bruke bunad, og jeg gleder meg til å se dem begge på bryllupsdagen!! Slik som du beskriver deg selv, tror jeg også at du kommer til å føle deg mest hjemme i en bunad. Anonymkode: 85052...8a5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #29 Skrevet 2. august 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Bunad i bryllup er råstilig. Men da må begge ha bunad og bruden brudekrone Anonymkode: 341f1...8c3 Kommer litt an på om brudgommen også er norsk da, eller hvordan det er! Anonymkode: 85052...8a5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #30 Skrevet 2. august 2016 + jeg har ikke fått solgt brudekjolen jeg brukte til mitt bryllup. Slikt slipper du å styre med etter bryllupet dersom du velger brudekjole. 8 år siden jeg giftet meg nå. Anonymkode: 85052...8a5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #31 Skrevet 2. august 2016 Den 31.7.2016 at 23.00, SiljeVanilje-is skrev: Ja, nettopp derfor vi ønsker ett bondebryllup, vi er ikke interessert i ett stivt bryllup i det hele tatt og ønsker en god koselig stemning i bryllupet ja, brudekrone må jeg nesten ha om det blir bondebryllup. Har valdresbunad så får høre litt rundt om det finnes noe typisk som hører til den Sjekk ut eventuelle bygdemuseum som er i Valdres, eventuelt bibliotek og kommunen der, om de sitter på noe lokalhistoriske bilder eller fysiske gjenstander av det. Anonymkode: 85052...8a5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #32 Skrevet 3. august 2016 Hvis du tenker å ha Valdres-bunad ville jeg undersøk brudebunaden som tilhører. Vært i bryllup der bruden hadde denne, rød, flott og virkelig ikke lik de to andre Valdres-bunadene (den nye / den gamle). Anonymkode: aff27...424
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #33 Skrevet 4. august 2016 Trodde brudekrone bare var for jomfruer, mens ikkejomfruer må bruke krans Anonymkode: 94e57...4a6
Gjest Marillia Skrevet 4. august 2016 #34 Skrevet 4. august 2016 Jeg hadde valgt bunad hadde jeg vært deg! Ser for meg at det blir prikken over i`en i en nydelig ramme!
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #35 Skrevet 13. august 2016 Vi gikk for bunad. Angrer ikke et sekund. Prinsessekjoler bruker jeg ofte, men bunadskrone og å faktisk føler meg sende en prinsesse fikk jeg kun ved bunad og krone. Anonymkode: d5067...da6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #36 Skrevet 13. august 2016 Den 4.8.2016 at 3.38, AnonymBruker skrev: Trodde brudekrone bare var for jomfruer, mens ikkejomfruer må bruke krans Anonymkode: 94e57...4a6 Hvit kjole er bare for jomfruer. Alle bruker det likevel. Anonymkode: d5067...da6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå