Semydfe Skrevet 31. juli 2016 #1 Skrevet 31. juli 2016 Vår datter på 3 år skal begynne på storbarnsavdeling i morgen. Samme barnehage som hun har gått i fra før. Barnehagen er stor (110 unger) og hun går fra småbarnsavdeling med 10 barn + 3 voksne til 20 barn + 3 voksne. Kun et annet barn fra hennes gamle avdeling skal sammen med henne på ny avdeling. De har vært litt på besøk på storbarnsavdeling i løpet av juni, så avdelingen er ikke helt ukjent. Hun er generelt en trygg unge, men jeg er allikevel spent på hvordan den første tiden blir. Dere som har vært igjennom dette, hvilke erfaringer gjorde du deg underveis som du tror kan være nyttig for meg å vite. Vi har uansett planlagt å gi henne litt kortere dager i starten samt opprettholde soving på dagtid.
livmor Skrevet 31. juli 2016 #2 Skrevet 31. juli 2016 Har erfaring fra ett barn. For oss gikk overgangen strålende og uten problemer. Selv om barnehagen er stor og det er mange barn og voksne, er ofte barna kjent med både voksne og barn fra andre avdelinger allikevel. Avdelinger slås kanskje sammen tidlig om morgenen og sent om ettermiddagen, ansatte rulererer på tvers av avdelinger morgen/ettermiddag osv. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #3 Skrevet 31. juli 2016 Min gutt syntes det var kjempestas å begynne på stor avdeling, og det gikk problemfritt fra starten. Men etter ca tre uker begynte han plutselig å hylskrike ved levering. Ville ikke i bhg, ville ikke at jeg skulle gå osv. Vet ikke hvorfor det plutselig ble sånn, men de ansatte mente det hadde sammenheng med at det var en stor overgang for ham, selv om reaksjonen kom litt sent. Det gikk over igjen etter en ukes tid. Anonymkode: 437a9...f9c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #4 Skrevet 31. juli 2016 Har hatt tre barn som har vært gjennom det samme og det har gått helt fint. Aldri vært noe problem. (Men så var det heller ingen av dem som har hatt problemer med å begynne ny i barnehagen heller, så jeg vet ikke om det også har noe å si.) Anonymkode: ca631...48b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå