Gå til innhold

Tenåring som stjeler alkohol

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener dere er korrekt respons / konsekvens når en 17-åring som du bor med stjeler sprit fra deg og nekter å innrømme det?

Hun har gjort det før og lovet bot og bedring. 

Mora synes ikke det er greit, men mener det ikke er noe å lage noe oppstuss rundt. Faren - som jeg bor med - er sint og skuffet, men får bare huden full i kjeft fra mor og datter.   

Jeg synes hele greia er sørgelig, og jeg liker overhodet ikke følelsen av å dele hjem med en man ikke kan stole på. 

Bør dette feies under teppet?

Anonymkode: 9a761...6d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har ingenting med dette å gjøre-la foreldrene ordne opp i dette selv.

Anonymkode: c735f...25d

• Liker 4
Skrevet

Ikke ha sprit i huset? Evnt i et låsbart skap typ pengeskap.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, atropos skrev:

Dette er søsken (som bor hos faren) som spør,synes du ikke at de voksne (foreldre) burde å ordne dette selv?

Uten innblanding av ett annet barn i familien?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, atropos skrev:

Og den andre søsken bor hos moren.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dette er søsken (som bor hos faren) som spør,synes du ikke at de voksne (foreldre) burde å ordne dette selv?

Uten innblanding av ett annet barn i familien?

Hvordan de ordner sin familiefeide bryr ikke meg, men for å forhindre fremtidig stjeling kan man gjøre som jeg foreslo.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forledrene må ta et valg, enten oppbevare spriten i løsbart skap, eller ikke ha lkohol i huset. Det er straffbart å holde noen under 18 år med alkohol uansett hvilken måte den umyndige får tak i alkoholen. 

Du kan melde fra til barnevenrte anonymt om at 17. Åringen drikker og hvordan hen får tak i alkoholen. 

Anonymkode: a4dd2...aca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, atropos skrev:

Hvordan de ordner sin familiefeide bryr ikke meg, men for å forhindre fremtidig stjeling kan man gjøre som jeg foreslo.

Er fortsatt ikke hva h"n spør om.

Men dette:

"Hva mener dere er korrekt respons / konsekvens når en 17-åring som du bor med stjeler sprit fra deg og nekter å innrømme det?"

Barnet skal virkelig ikke blande seg inn i oppdragelsen til foreldre, spesielt når det er komplisert som denne sitausjone-disse søskene bor i forskjellige hjem-men med samme far.

Og TS som er halvsøsken med 17 åringen og de bor ikke engang i samme hjem!

AnonymBruker
Skrevet

Tyveri bør ikke feies under teppet, nei. Første bud her er jo at hun får gjøre opp for seg. Så får det heller diskuteres etterpå hva som skal gjøres for å unngå mer stjeling i fremtiden. Jeg forstår godt at du ikke liker å dele hjem med en du ikke stoler på.

Anonymkode: fda01...9b7

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde, helt ærlig, ryddet bort spriten og fylt tomme flasker med vann og annet som ligner alkoholen for å ha det litt gøy med hele greia. Morsomt å komme på fest med en helfalske vodka som viser seg å være vann.. Etter det, så hadde spriten blitt oppbevart på steder der tenåringen ikke finner eller får tak i den.

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men dette:

"Hva mener dere er korrekt respons / konsekvens når en 17-åring som du bor med stjeler sprit fra deg og nekter å innrømme det?"

Barnet skal virkelig ikke blande seg inn i oppdragelsen til foreldre, spesielt når det er komplisert som denne sitausjone-disse søskene bor i forskjellige hjem-men med samme far.

Man har da absolutt rett til å tenke sitt uansett relasjon til vedkommende. Skjønner godt at man ikke er imponert over en som stjeler og lyver for foreldrene sine. Det står ingenting om hvilken relasjon Ts har til 17 åringen...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tyveri bør ikke feies under teppet, nei. Første bud her er jo at hun får gjøre opp for seg. Så får det heller diskuteres etterpå hva som skal gjøres for å unngå mer stjeling i fremtiden. Jeg forstår godt at du ikke liker å dele hjem med en du ikke stoler på.

Anonymkode: fda01...9b7

H"n har fortsatt ikke rett til å bestemme hvordan FORELDRENE skal foholde seg til dette og hvordan DE vil takle det.

AnonymBruker
Skrevet

Men dette:

Det står ikke noe sted at ts er søsken til denne 17-åringen, det står at hun bor med faren til 17-åringen. For meg høres det ut som at det e kjæresten til far som spør, og hvis 17-åringen har stjålet fra henne angår det selvfølgelig henne også.

Anonymkode: 86c44...860

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forledrene må ta et valg, enten oppbevare spriten i løsbart skap, eller ikke ha lkohol i huset. Det er straffbart å holde noen under 18 år med alkohol uansett hvilken måte den umyndige får tak i alkoholen. 

Du kan melde fra til barnevenrte anonymt om at 17. Åringen drikker og hvordan hen får tak i alkoholen. 

Anonymkode: a4dd2...aca

De holder hun ikke med alkohol, og foreldrene gjør jo selvfølgelig ingenting galt. Herregud. Dette er langt ifra en barnevernssak. Hilsen barnevernspedagog.

Anonymkode: c1826...1e2

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

H"n har fortsatt ikke rett til å bestemme hvordan FORELDRENE skal foholde seg til dette og hvordan DE vil takle det.

Men kjære vene, hen bestemmer da ingenting, hen bare spør anonymt om hva andre mener ville være riktig måte å håndtere dette på. Det er jo hele poenget med et slikt forum.

Anonymkode: 67b4a...06f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men kjære vene, hen bestemmer da ingenting, hen bare spør anonymt om hva andre mener ville være riktig måte å håndtere dette på. Det er jo hele poenget med et slikt forum.

Anonymkode: 67b4a...06f

Hva kan en halvsøsken under 18 år som fortsatt gjøre i denne sitausjonen?

Er vel bedre å svare på en realisisk måte? Enn å gi råd, som bare lager bråk.

Skrevet

Kjøp skap med lås. :)

Jeg har vært der selv, og lås fungerer alltid..

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står ikke noe sted at ts er søsken til denne 17-åringen, det står at hun bor med faren til 17-åringen. For meg høres det ut som at det e kjæresten til far som spør, og hvis 17-åringen har stjålet fra henne angår det selvfølgelig henne også.

Anonymkode: 86c44...860

Dette!

Hvorfor noen mener det er et søsken som har startet tråden forstår jeg ikke.

Kan du, ts, avklare dette? Hvem er du i dette forholdet?

Anonymkode: 011bd...973

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette!

Hvorfor noen mener det er et søsken som har startet tråden forstår jeg ikke.

Kan du, ts, avklare dette? Hvem er du i dette forholdet?

Anonymkode: 011bd...973

Enig jeg synes det er merkelig at TS ikke har gjort det enda, men slevom hun er stemor har hun ingenting med dette gjøre.

Dette må far ordne selv på sin måte.

Skrevet

Bytt ut innholdet i flasken med tran :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...