vonnie Skrevet 10. november 2004 #1 Skrevet 10. november 2004 Hei Jeg har ikke barn , men jeg bare lurer på en ting. Hva er forskjellen på Steinerskolen og Montessoriskolen? Jeg om min samboer skal ikke ha barn , men vi har snakket litt om når den tid kommer så lurer vi litt på denne typen skole. Både jeg og sambo ble mobbet veldig når vi gikk på barne og ungdom skolen. Og vi har hørt at mobbing ikke er så utbrett på denne typen skoler. Jeg vil ikke utsette mine fremtidige barn det helvete som jeg gikk gjennom. :evil: Og jeg tror ikke at Bondevik er kvitt mobbing innen den tiden kommer at mine barn skal på skolen. :-?
Solskinnsbolla Skrevet 10. november 2004 #2 Skrevet 10. november 2004 det er enkelt å finne info om begge skolene på nettet. http://www.antroposofi.no/ain.htm. http://www.hisf.no/alu/fag/skulepl/Underv/und0007.htm ellers så kan jeg anbefale at du finner litt info om Bifrost skolen... jeg er snart utdannet lærer og vil anbefale disse skolene... men mobbing er ikke bare svart/hvitt... jeg vil anbefale deg å bli en engasjert forelder ovenfor evnt barn dere får, og bli en engasjert forelder på foreldremøter. dra med de andre foreldrene og kjemp for at de andre foreldrene OGSÅ skal signalisere at mobbing er ut. av egen erfaring kan jeg si at det er utrolig viktig å jobbe med å oppdra selvstendige barn med tro på seg selv...på den måten blir de mer motstandsdyktige mot mobbing. OG ikke overfør deres komplekser på barna!! så skal jeg gjøre mitt beste for at barna deres skal ha det GØY på skolen og utvikle seg sosialt og individuelt.
vonnie Skrevet 11. november 2004 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2004 Det er to ting jeg ikke skal overføre til barna mine og det er dette med mobbing og tannlegeskrekk :o Ja jeg skal nok prøve å bli en engasjert mor. Tror kanskje det var litt av problemet mitt når jeg var ung. Min mor hadde sosial angst og var aldri på foreldre møter sammen med de andre foreldrene. Kun på vanlige konferanse timer. Så jeg var den som liksom sto litt borti kroken og så på alle da andre. Og jeg var stille og sjenert og det synes de andre barna var rart. En annen ting var at jeg hadde langt ganske tykkt hår. Og da var det en annen grunn for å plage meg. Jeg skal sjekke den skolen du nevnte Bifrost skolen. takk for tipset. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå