Gjest Butterflygirl Skrevet 10. november 2004 #1 Skrevet 10. november 2004 Jeg tok hull i ørene for 9 mnd siden. (kanskje noen av dere husker noen av innleggene mine om det for en tid tilbake) Men jeg synes ikke sårene gror fort nok. MIn rutine er å ta på øredobbene om morgene og tar de av når jeg legger meg om kvelden slik at såret får "puste". Noen ganger hender det at jeg lar det være på i noen dager, men når jeg tar de av igjen så kommer det litt væske ut av sårene og noe hvitt. Vev eller noe? Det hvite fører alltid til den skorpe på hullet slik at jeg sliter med å få inn øredobben dagen etter. Synes det er innmari rart at det gror så sakte. Jeg er veldig renslig og alt, men har slutta med pyrisept. Har hørt at man skal bruke ekte gull og sølv når man har fått nytt hull. Kjøpte meg et par sølv øredobber, sånn helt vanlig sølv. Men de har blitt misfarga. ??? Folkens? Er litt lost her.
^me^ Skrevet 10. november 2004 #2 Skrevet 10. november 2004 det er bare talg du kjenner som kommer ut av hullene..det er helt normalt..kommer uanz. om såret har grodd..ingenting og bekjymre seg over! bare vask det av med rent vann på en klut e.l. så lenge du ikke har nikkelallergi skal det ikke skade og bruke vanlige øredobber..
Gjest gjest1 Skrevet 10. november 2004 #3 Skrevet 10. november 2004 Har du prøvd med litt bacymisin? Ta litt salve på dobben før du setter den i øret. Dette er en desinfisernede sårsalve som hjelper sår og gro. Brukte dette da jeg piercet navlen og det fungerte bra for meg.
Gjest Butterflygirl Skrevet 10. november 2004 #4 Skrevet 10. november 2004 Har du prøvd med litt bacymisin? Ta litt salve på dobben før du setter den i øret. Dette er en desinfisernede sårsalve som hjelper sår og gro. Brukte dette da jeg piercet navlen og det fungerte bra for meg. Får jeg tak i dette på apoteket? Da vil jeg gjerne prøve dette!
Gjest gjest1 Skrevet 10. november 2004 #5 Skrevet 10. november 2004 Får jeg tak i dette på apoteket? Da vil jeg gjerne prøve dette! Ja. Syns symptomene dine minner litt om nikkelallergi. Sjekk at det er rent nok sølv i øredobbene dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå