AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #1 Skrevet 31. juli 2016 Jeg skal gifte meg og to av gjestene har cøliaki. Noen som har en oppskrift på en god glutenfri kake? Anonymkode: 8c74d...ef0
Forundret.. Skrevet 31. juli 2016 #2 Skrevet 31. juli 2016 Du kan jo lage en med mandelbunn. Søk på sukkseskake, terte. Du trenger ikke ha den gule eggekremen men kan ha en annen. Enkel å lage.
Brunhilde Skrevet 31. juli 2016 #3 Skrevet 31. juli 2016 Pavlova Budapestrull Marsipankake med glutenfri bunn 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #4 Skrevet 31. juli 2016 Ostekake med kjeksbunn; bare bytt til glutenfrie havrekjeks. Toros kakemixer for langpanne sjokokake, lyse muffins, sjokomuffins er glutenfrie. Kan evt lage kakebunn av disse. Anonymkode: 746a7...a8a
bippo Skrevet 31. juli 2016 #5 Skrevet 31. juli 2016 Åh, jeg har en oppskrift som er utrolig god. Vet ikke hva den egentlig heter, men mamma kaller den Islandskake fordi hun fikk oppskriften av en islandsk venninne. Bunn: 3 eggehviter 100g melis 100g kokosmasse Fyll: 75g lys kokesjokolade 75g smeltet smør 45g melis 3 eggeplommer Bunn: Pisk eggehviter og melis stivt i en helt ren bolle. Rør inn kokosmassen forsiktig, og fordel det jevnt i en rund form. Stek kaken midt i ovnen (150c ca 30 minutter, følg med, den skal bli gyllen). La kaken avkjøle. Fyll: Smelt smør og sjokolade på lav varme, avkjøl til den fortsatt er flytende, men ikke veldig varm. Rør inn melis og eggeplommer og pisk det til en tykk krem. Fordel fyllet over kaken og la den stå kaldt en stund. Den er nyyyyydelig! Spesielt hvis man er glad i kokos og sjokolade (som jeg er )
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #6 Skrevet 31. juli 2016 Tusen takk for svar Tror jeg prøver meg på den siste der! Anonymkode: 8c74d...ef0
Ella1 Skrevet 31. juli 2016 #7 Skrevet 31. juli 2016 Islandskake er kjempegod, den lager jeg ofte selv om vi alle her i huset tåler gluten
bippo Skrevet 31. juli 2016 #8 Skrevet 31. juli 2016 31 minutter siden, Ella1 skrev: Islandskake er kjempegod, den lager jeg ofte selv om vi alle her i huset tåler gluten Er det det den heter altså? Jeg mistet oppskriften en gang og prøvde å google meg frem til den, men da kom det opp masse annet rart. Jeg var bombesikker på at det bare var på grunn av venninnen til mamma, men da var visst det bare tilfeldig
Ella1 Skrevet 31. juli 2016 #9 Skrevet 31. juli 2016 6 minutter siden, bippo skrev: Er det det den heter altså? Jeg mistet oppskriften en gang og prøvde å google meg frem til den, men da kom det opp masse annet rart. Jeg var bombesikker på at det bare var på grunn av venninnen til mamma, men da var visst det bare tilfeldig Ja det er det den heter, men mener at i den opprinnelige oppskriften så består fyllet av bl.a svisker. Men, jeg lager den alltid med sjokolade
Ella1 Skrevet 31. juli 2016 #10 Skrevet 31. juli 2016 http://www.detsoteliv.no/oppskrift/islandskake-med-svisker
bippo Skrevet 31. juli 2016 #11 Skrevet 31. juli 2016 Et øyeblikk siden, Ella1 skrev: Ja det er det den heter, men mener at i den opprinnelige oppskriften så består fyllet av bl.a svisker. Men, jeg lager den alltid med sjokolade Ewh, ja sjokolade høres lurest ut 1
MarianneE Skrevet 1. august 2016 #12 Skrevet 1. august 2016 Jeg har cøliaki og spiser alle typer kake, jeg bare bytter ut hvetemel med glutenfritt mel. Det er jo kanskje det enkleste? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå