Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen liker navnet Frans veldig godt, men andre sier at det er et typisk "bli - mobbet - navn". Er dere enige i det? :(

Anonymkode: ed901...fab

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle âme
Skrevet

Koffor det? Eg tenker at dåkke er kristne, for eg tenker på Frans som eit skikkelig pave-namn. Men eg synast namnet er litt kult. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen liker navnet Frans veldig godt, men andre sier at det er et typisk "bli - mobbet - navn". Er dere enige i det? :(

skal jeg være ærlig,så er det ett navn jeg kan se for meg bli ett mobbe navn,

har du lest Lotte bøkene som ble skrevet ca midten av 70 tallet, da er det en som heter Frans i en bok, hvor Lotte erter navnet hans (hvor Giggi blir sur,fordi hun er intressert i han). Lotte drar til sjøs.

Anonymkode: c80dd...92b

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

skal jeg være ærlig,så er det ett navn jeg kan se for meg bli ett mobbe navn,

har du lest Lotte bøkene som ble skrevet ca midten av 70 tallet, da er det en som heter Frans i en bok, hvor Lotte erter navnet hans (hvor Giggi blir sur,fordi hun er intressert i han). Lotte drar til sjøs.

Og jeg sier det selvsagt ikke bare pga den boken, jeg kommer bare med ett eksempel på navn,uheldige navn som kan ertet når som heslt. I dag, 90 åra osv.

Skrevet

Hm, nei jeg tror ikke det.

Husk at barna nå ser og hører mye mer enn da "vi var unge". Halvparten av barna i klassen har typiske "unge Mødre"-navn eller har utenlandske navn.

Mobbing vil nok aldri forsvinne, men tviler på at det er navna de går hardest ut på nå ;) Da jeg var barn mobbet vi en på SFOen vår fordi han het Øystein. Og det er jo egentlig et ganske vanlig navn :P

5 minutter siden, Fireproof skrev:

Koffor det? Eg tenker at dåkke er kristne, for eg tenker på Frans som eit skikkelig pave-namn. Men eg synast namnet er litt kult. 

Tviler på at sjuåringer tenker sånn :fnise:

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det skal være mobbenavn. 

• Liker 1
Skrevet

I dag er det så mange spesielle navn, at det ikke er uvanlig med navn vi ikke er vant med så tror ikke det blir et mobbbenavn i dagens samfunn

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, MissEi skrev:

I dag er det så mange spesielle navn, at det ikke er uvanlig med navn vi ikke er vant med så tror ikke det blir et mobbbenavn i dagens samfunn

Enig! Ville ikke løftet et øyenbryn. Drittlei av folk som skal ha så mange meninger om hva vi vil kalle sønnen vår, så nå har jeg sluttet å si hva vi tenker.

Anonymkode: 35a57...146

• Liker 1
Gjest Annypanny
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det skal være et mobbenavn. Som andre sier over her, i dag er det så utrolig mange spesielle navn, at det meste er akseptert virker det som :) Dessuten får vi også flere og flere med utenlandske (og for oss nordmenn uvanlige) navn, så jeg tenker at Frans er veldig, veldig normalt i forhold til mye annet :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lytt på de, enn politiske korrekte brukere på KG.

AnonymBruker
Skrevet

Navnet skjemmer ingen, aldri navnet i seg selv som er skyld i at noen blir mobbet.

Men klart om en er et lett "bytte" for mobberne, blir det jo bensin på bålet med et kleint navn.

Synes forøvrig Frans er et helt okey navn. Ikke helt min smak eller et navn jeg ville gitt mine barn. Men liker at folk har ulik smak, så kjedelig om alle het det samme..

Anonymkode: 815b5...6a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...