AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #1 Skrevet 31. juli 2016 Er det best spise frokost før eller etter trenging ? Noen sier man ikke skal spise før en time senere, noen sier en tine føre, mens andre sier at det ikke har noe å si. Så hva er sant ? Anonymkode: affcb...d14
Gjest Tigress Skrevet 31. juli 2016 #2 Skrevet 31. juli 2016 Det er inga fasit på det. Om du likar å trene på tom mage kan du gjere det, om du heller vil ete først gjer du det. Prøv deg fram.
Gjest Runforit Skrevet 31. juli 2016 #3 Skrevet 31. juli 2016 Spiller ingen trille. Så lenge du presterer bra så spiller det ingen rolle når du spiser.
Strawberrygirl Skrevet 1. august 2016 #4 Skrevet 1. august 2016 Jeg liker best å trene Før frokost. Føler meg på en måte lettere da 😊 samtidig føler jeg at treninga har mest effekt på morgenen.
Puny Skrevet 3. august 2016 #5 Skrevet 3. august 2016 Det er sikkert kjempeindividuelt. Jeg trener før frokost til hverdags, og etter frokost i helgene...
Ciara Skrevet 4. august 2016 #6 Skrevet 4. august 2016 Jeg har aldri fått til å trene på tom mage. Skjønner ikke hvordan folk klarer å yte noe i det hele tatt. Så vi er forskjellige, ja. 1
Gjest Sobril Skrevet 4. august 2016 #7 Skrevet 4. august 2016 10 minutter siden, Ciara skrev: Jeg har aldri fått til å trene på tom mage. Skjønner ikke hvordan folk klarer å yte noe i det hele tatt. Så vi er forskjellige, ja. Samme her. Oksehunger mens jeg prøver å løpe er ofte ikke så lurt for min del.
Coronas Skrevet 4. august 2016 #8 Skrevet 4. august 2016 Sikkert individuelt. Om du spiser en stor frokost, vil jo det meste av blodet gå til magen og ikke musklene. Men kan spise grei frokost 2 timer før du trener, og innta bra med mat 1 time etter du har trent hardt for å bygge opp igjen det du har brutt ned. Jeg får litt kick på spinningsykkel når jeg trener kl 0630 på morgenen uten frokost og bare kaffe. Kroppen er våken, men ikke hodet
Gjest Honeyblossom Skrevet 5. august 2016 #9 Skrevet 5. august 2016 Jeg greier ikke trene på helt tom mage så jeg spiser en liten proteinbar før trening bare for å ha noe i magen. Spiser en mer ordentlig frokost etter trening
jabx Skrevet 5. august 2016 #10 Skrevet 5. august 2016 Den 1.8.2016 at 20.08, Strawberrygirl skrev: samtidig føler jeg at treninga har mest effekt på morgenen. Du føler det? Eh. 1
linsejesus Skrevet 5. august 2016 #11 Skrevet 5. august 2016 1 time siden, jabx skrev: Du føler det? Eh. Man kan finne ut mye ved å lytte til kroppen. Selv føler jeg meg tung i kroppen og blir fort trøtt hvis jeg spiser før jeg trener, så jeg spiser etterpå.
momo Skrevet 5. august 2016 #12 Skrevet 5. august 2016 Jeg må ha frokost før trening, men trener jeg tidlig på morgningen. Så spiser jeg bare en banan før trening, så spiser jeg bedre etter trening. 1
Athene Skrevet 5. august 2016 #13 Skrevet 5. august 2016 Når det gjelder trening og mat skrives det mye rart på nett. Det viktigste er hva som passer egen kropp, da yter man best, og får mest effekt av treningen. Det samme gjelder når på døgnet man trener, tren når det føles best for deg å trene. For egen del er en banan rett før lett morgentrening tingen. Skal jeg trene tungt eller lenge må jeg spise et godt måltid, og så vente minst en time.
jabx Skrevet 5. august 2016 #14 Skrevet 5. august 2016 3 timer siden, linsejesus skrev: Man kan finne ut mye ved å lytte til kroppen. Selv føler jeg meg tung i kroppen og blir fort trøtt hvis jeg spiser før jeg trener, så jeg spiser etterpå. Nå var det snakk om treningseffekt, ikke hvordan man føler seg.
Bacon2015 Skrevet 5. august 2016 #15 Skrevet 5. august 2016 Det har vært mye forskning på dette. Generellt anbefales det å spise før du skal trene styrke og tunge løft. Dersom du er interessert i forbrenne fett så kan du jo Google "fasting cardio" og fordele ved dette Kommer veldig ann på hva dine mål er og hva du skal trene
Inwe Skrevet 6. august 2016 #16 Skrevet 6. august 2016 Økta mi blir betydelig dårligere uten mat i magen, så jeg spiser først alltid. Nå trener jeg tung styrke om det har noe å si.
piaff Skrevet 6. august 2016 #17 Skrevet 6. august 2016 Så nylig et program på tv hvor det skulle undersøkes om mat før eller trening var best, og et profesjonelt legeteam oppdaget da at menn hadde større sjanse for å forbrenne fett og kalorier hvis de spiste ETTER en treningsøkt, mens kvinner hadde større sjanse for å forbrenne fett hvis de spiste FØR en treningsøkt.
Strawberrygirl Skrevet 6. august 2016 #18 Skrevet 6. august 2016 2 timer siden, piaff skrev: Så nylig et program på tv hvor det skulle undersøkes om mat før eller trening var best, og et profesjonelt legeteam oppdaget da at menn hadde større sjanse for å forbrenne fett og kalorier hvis de spiste ETTER en treningsøkt, mens kvinner hadde større sjanse for å forbrenne fett hvis de spiste FØR en treningsøkt. Interessant! Huker du hva programmet het og hvilken kanal?
piaff Skrevet 6. august 2016 #19 Skrevet 6. august 2016 (endret) 1 time siden, Strawberrygirl skrev: Interessant! Huker du hva programmet het og hvilken kanal? Det heter: "Trust me, I'm a doctor", og blir sendt på BBC Earth. (kan sikkert sees på internett, men aner ikke hvor). Jeg så nylig at NRK1 har begynt å sende det samme programmet under navnet "Stol på legen". NRK har selvfølgelig startet med sesong 1 mens det programmet jeg så på var fra sesong 4, og episode 2, tror jeg. Programmet blir vanligvis sendt på onsdager klokken 22.50 hos BBC Earth, og så går det gjerne i repriser i dagene frem til neste episode. Du kan se en av onsdagsreprisene allerede i dag, det blir sendt i kveld klokken 18.45. Veldig interessant og utrolig lærerikt, synes jeg. (Neste episode på nrk1 kommer på førstkommende torsdag rett etter 19-nyhetene. Og så går det siste gangen på mandagen uken etter, tror jeg). Endret 6. august 2016 av piaff la inn ekstra informasjon 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå