Gjest Cactus Skrevet 10. november 2004 #1 Skrevet 10. november 2004 Mangler alle hundeeiere et gen som gjør det umulig for dere å ta hensyn til andre? Jeg er livredd hunder og ikke liker jeg dem heller, men jeg har full forståelse for at andre liker hunder. Folk er forskjellige og det er bra! Det jeg ikke skjønner er: Når jeg forteller hundeeiere at jeg er redd hunden deres så er reaksjonen som følger: "Den er da så snill, så!" CASE CLOSED!?! Så sitter jeg der da, med hunden i umiddelbar nærhet. Aller helst skal jeg ha den i fanget får jeg inntrykk av. Det er ikke mye morsomt å dra på besøk da. Jeg har faktisk aldri opplevd at en hundeeier har tatt redselen min på alvor og tatt hensyn til at jeg ikke vil oppholde meg i nærheten av hunder. Selv har jeg katt. Når det kommer gjester til meg som ikke liker/ er redd katt, så må katten på annet rom eller ut...
LilleBille Skrevet 10. november 2004 #2 Skrevet 10. november 2004 Si fra til dem... at du desverre ikke kan komme på besøk fordi du er redd for hunden ... og om de ikke kan ta hensyn til det - så må du desverre stå over (uansett hvor snill hunden er) Regner med at de ville ta hunden ut om det var en allergiker - om en allergiker i det hele tatt kunne komme på besøk.
NoName Skrevet 10. november 2004 #3 Skrevet 10. november 2004 Syntes det er synd at folk med hund ikke tar hensyn til dem som faktisk er redd dem eller ikke liker dem. Også dem som er allergisk. Kommer det folk i hus til oss som jeg vet er allergiske, redd hunder eller missliker dyra i det store og hele så skal hundene inn i buret. Blir det sånn at en eller fler av hundene MÅ ut og tisse så er det stram tøyle fra buret og ut. Det samme på vei inn igjen. På den måte slipper den besøkende ubehagelige opplevelser av hunder som gjerne vil hilse på. Er det personer jeg er usikker på ang hundene er det samme rutine med dem. Hvis dem ønsker å hilse så kan dem slippe ut hunden. Jeg syntes det LilleBille sa var greit. Kan ikke dem ta hensyn så kommer du heller ikke på besøk. Enkelt og greit. Du skal da ikke sitte i sofaen stiv av skrekk redd for at hunden skal gjøre deg noe. Selv om eieren sier at hunden er sååååå snill og grei.
Gjest Ninakanin Skrevet 10. november 2004 #4 Skrevet 10. november 2004 Jeg legger alltid hunden min på gangen når jeg får besøk. Blir han invitert inn fordi alle synes han er så koselig, så henter jeg ham inn. Men når det kommer folk jeg ikke vet om liker hunder eller ikke så legger jeg ham alltid på gangen som sagt Man skal da ikke tvinge på folk sine øyenstener om de ikke vil!
Midnattsol Skrevet 10. november 2004 #5 Skrevet 10. november 2004 Vel, nå er vi så heldige at alle vi kjenner liker hunder men tar selvfølgelig hensyn om det er noen som er redde og når vi møter folk på gata som er skeptiske. Det JEG derimot er drittlei av er unødvendige sure kommentarer fra folk som ikke liker hunder og slenger drittprat etter meg når jeg i fred og ro går tur. Men det er en annen diskusjon.
Gjest Lilleulv Skrevet 10. november 2004 #6 Skrevet 10. november 2004 Mangler alle hundeeiere et gen som gjør det umulig for dere å ta hensyn til andre? Jeg er livredd hunder og ikke liker jeg dem heller, men jeg har full forståelse for at andre liker hunder. Folk er forskjellige og det er bra! Det jeg ikke skjønner er: Når jeg forteller hundeeiere at jeg er redd hunden deres så er reaksjonen som følger: "Den er da så snill, så!" CASE CLOSED!?! Så sitter jeg der da, med hunden i umiddelbar nærhet. Aller helst skal jeg ha den i fanget får jeg inntrykk av. Det er ikke mye morsomt å dra på besøk da. Jeg har faktisk aldri opplevd at en hundeeier har tatt redselen min på alvor og tatt hensyn til at jeg ikke vil oppholde meg i nærheten av hunder. Selv har jeg katt. Når det kommer gjester til meg som ikke liker/ er redd katt, så må katten på annet rom eller ut... Først til overskriften... Har du ikke lært at du ikke skal ta alle over en kam? Tenk om jeg skulle skrevet: "hva er det med dere muslimer?? Dreper folk og er helt syke i skallen".... Kan ikke si sånn Og jeg som hundeeier er ikke sånn som du beskriver... Men jeg skal innrømme at jeg har vanskelig for å sette seg inn i en som er redd hunder sin situasjon, jeg vil gjerne prøve å kurere dem for redselen jeg. Men så er jeg også en sånn person som ikke er redd for så mye, men er jeg redd for noe så oppsøker jeg det for å lære meg selv å ikke være redd. Når det er sagt, om folk ikke vil ha Nemi i nærheten av seg så kan jeg bare putte henne i buret mens de er på besøk. No problem! Det respekterer jeg Og jeg har hunden min i bånd når jeg går der vi kan treffe andre mennesker. Ikke for å ødelegge tråden din, men vil gjerne benytte sjansen å få lira av meg litt aggresjon mot enkelte katteeiere. Har opplevd et par ganger at en katteeier blir dritsur fordi noen ikke har hunden i bånd, eller fordi noen ikke har tatt opp etter hunden sin... Mens deres katt traver ut og inn av andres hager som den vil, bæsjer i andres hager og gjerne i lekekassa til små barn. Goddamn, det irriterer meg det!
Bauche Skrevet 10. november 2004 #7 Skrevet 10. november 2004 Jeg forstår deg godt jeg! Jeg er selv hundeeier og jeg kjenner ingen som er redd for bikkja vår. (EI venninne av meg som alltid har sagt at hun er redd hunder elsker bikkja vår) Det er opp til oss hundeeiere å oppdra hunden slik at den ikke skal være et problem for folk som er redde for hunder. Bikkja vår går ikke bort til folk med mindre de tar kontakt med den først, den hopper heller ikke opp på folk. Har vi fått besøk av noen som har sagt at hunden har vært et problem, har jeg nok tatt meg i å si at "men denne hunden er perfekt for å komme over skrekken...", men likevel latt hunden få ligge på rommet "sitt" og heller latt besøket bestemme om hunden skal få være ute eller ikke. Det er jo værst for de som er redde, ikke for "oss hundeeiere" - vi må vel bare vise hensyn...så godt det lar seg gjøre...
Gjest Revenka Skrevet 10. november 2004 #8 Skrevet 10. november 2004 Jeg har jo en stor hannhund og tar alltid hensyn når jeg er ute med ham. Har han aldri løs hvor det er folk, og om vi møter noen så går vi alltid unna. Enten ut av stien hvis den er smal eller så står jeg helt i kanten. Hunden står ved siden av meg, så får heller de som er interessert i å hilse på ham ta kontakt. Hjemme tar jeg ikke like godt hensyn. Dette er hans hjem, og det får folk som kommer på besøk respektere. Med dette så mener jeg at de får godta at hunden er inne i huset, og ikke stues i et bur eller settes ut. Det er vårt valg. Vi har jo ikke den oversosiale hunden heller, og så fort han får snust på besøket så er han ferdig med det, og går og legger seg.
Gjest Razumik Skrevet 10. november 2004 #9 Skrevet 10. november 2004 Jeg skjønner deg veldig godt, og dette er fryktelig synd for oss som faktisk driver vettugt hundehold. Det eneste jeg kan komme på, er at du forlanger at de fjerner hunden - det er ikke du som skal lide fordi enkelte mennesker tenker for kort.
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #10 Skrevet 10. november 2004 Greit nok at folk er redde, det respekterer jeg, men enkelte som er redde, der jeg går fredlig med hunden, og hunden går i ro, behøver man ikke LØPE forbi, for å slippe unna og hoie og skrike
LilleMy Skrevet 10. november 2004 #11 Skrevet 10. november 2004 Jeg forstår og vier forstålse ved å sette egen Schäfer i bur dersom jeg får besøk av noen som er redd. Jeg synes det er trist at noen er så redd hunder, men det er virkelig ikke min jobb å endre dette hos de det gjelder.
Gjest Eir Skrevet 10. november 2004 #12 Skrevet 10. november 2004 Hjemme tar jeg ikke like godt hensyn. Dette er hans hjem' date=' og det får folk som kommer på besøk respektere. Med dette så mener jeg at de får godta at hunden er inne i huset, og ikke stues i et bur eller settes ut. Det er vårt valg. Vi har jo ikke den oversosiale hunden heller, og så fort han får snust på besøket så er han ferdig med det, og går og legger seg.[/quote'] Dette er jeg enig. Utendørs tar jeg alltid hensyn, og jeg besøker selvsagt ikke folk med hund uten at de har sagt at det er greit på forhånd. Men hjemme blir det annerledes, særlig når vi har en toromsleilighet med åpen løsning og en hund og tre katter. Vi har rett og slett ikke noe sted å stue vekk noen av dyra våre, og allergimessig har det vært mest effektivt å åpne vinduet. (Kattene kan evt stues på kjøkkenet for ett par timer.) Hunden pleier vanligvis å ligge i sofaen, dersom noen er redde eller allergiske blir hun kommandert på gulvet/gangen. Og det er ett poeng at dyra bor her de også, og dersom noen ikke takler det så er det ett alternativ å ikke komme på besøk.
Gjest Xavia Skrevet 10. november 2004 #13 Skrevet 10. november 2004 Jeg har faktisk aldri opplevd at en hundeeier har tatt redselen min på alvor og tatt hensyn til at jeg ikke vil oppholde meg i nærheten av hunder. Du må komme på besøk til meg da vettu !!! Hos oss må hunden være på kjøkkenet når vi har besøk. Ja, så sant ikke de selv sier ifra om at vi bare kan la han gå løs.
Ulrikke Skrevet 10. november 2004 #14 Skrevet 10. november 2004 Bikkja her havner i buret sitt eller på et annet rom dersom vi har besøk av andre enn veldig nære venner/familie som jeg vet hvor jeg har når det gjelder hunden. Skulle da bare mangle. Akkurat som jeg ALDRI lar hunden hilse på folk vi møter når vi går tur, men holder henne inntil meg. Jeg er VELDIG klar over at ikke alle synes det er like moro å få 18 kilo hårdott opp i fanget.
Laban Skrevet 11. november 2004 #15 Skrevet 11. november 2004 Jammen det er jo ingenting å være redd for!! Skal tilstå at jeg sliter veldig med å forstå at besøkende skal være redde for min komplett null-aggressive, lille fete mops som ruver knappe 30 cm over bakken. MEN; hadde de sagt fra at de var redde, hadde jeg selvsagt bedt hunden om å gå og legge seg på plassen sin. De må tåle en hund som ligger og sover. På tur er det en annen ting, der passer jeg på at han ikke hilser og "plager" folk som ikke selv tar initiativ til kontakt...
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2004 #16 Skrevet 11. november 2004 Ikke for å ødelegge tråden din, men vil gjerne benytte sjansen å få lira av meg litt aggresjon mot enkelte katteeiere. Har opplevd et par ganger at en katteeier blir dritsur fordi noen ikke har hunden i bånd, eller fordi noen ikke har tatt opp etter hunden sin... Mens deres katt traver ut og inn av andres hager som den vil, bæsjer i andres hager og gjerne i lekekassa til små barn. Goddamn, det irriterer meg det!
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2004 #17 Skrevet 11. november 2004 Gjorde noe feil med quoten i innlegget over. Det var Lilleulv som ble sitert. GO LILLEULV!!!
Saeria Skrevet 11. november 2004 #18 Skrevet 11. november 2004 Jammen det er jo ingenting å være redd for!! Skal tilstå at jeg sliter veldig med å forstå at besøkende skal være redde for min komplett null-aggressive, lille fete mops som ruver knappe 30 cm over bakken. MEN; hadde de sagt fra at de var redde, hadde jeg selvsagt bedt hunden om å gå og legge seg på plassen sin. De må tåle en hund som ligger og sover. Det er nå en gang slik at all frykt ikke er rasjonell. Selv om en har blitt bitt eller skremt av en stor hund, kan en like gjerne være redd en liten. Den lille hunden er jo tross alt en hund. Selv er jeg redd edderkopper. Husedderkoppene kan ikke "komme og ta meg", men jeg hyler like fullt hver gang jeg ser en. :oops: Det er hvertfall fint at du tar hensyn til de som er redde selv om du ikke forstår helt hvorfor mopsen din kan være skummel i andres øyne.
Gullhår Skrevet 14. november 2004 #19 Skrevet 14. november 2004 Mangler alle hundeeiere et gen som gjør det umulig for dere å ta hensyn til andre? Jeg er livredd hunder og ikke liker jeg dem heller, men jeg har full forståelse for at andre liker hunder. Folk er forskjellige og det er bra! Det jeg ikke skjønner er: Når jeg forteller hundeeiere at jeg er redd hunden deres så er reaksjonen som følger: "Den er da så snill, så!" CASE CLOSED!?! Så sitter jeg der da, med hunden i umiddelbar nærhet. Aller helst skal jeg ha den i fanget får jeg inntrykk av. Det er ikke mye morsomt å dra på besøk da. Jeg har faktisk aldri opplevd at en hundeeier har tatt redselen min på alvor og tatt hensyn til at jeg ikke vil oppholde meg i nærheten av hunder. Selv har jeg katt. Når det kommer gjester til meg som ikke liker/ er redd katt, så må katten på annet rom eller ut... Jeg skjønner hva du snakker om. Jeg har totalt angst for katt og har møtt eiere med samme svar. Jeg har bare sagt at slik er det, setter de ikke ut katten når jeg er der, kommer jeg ikke tilbake. Det samme gjelder for oss når vi får besøk. Vi har regler for vår hund. Han skal ligge på plassen sin når han er inne. Stuebordet og sofaen er forbudt område. Eller han er ute.
Gullhår Skrevet 14. november 2004 #20 Skrevet 14. november 2004 Man skal aldri stole blindt på sin søte, snille, lille hund. Man vet aldri når instinktet setter inn og den gjør noe galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå