AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #1 Skrevet 31. juli 2016 Vi har nettopp flyttet og jenta vår på 2,5 år skal begynne i ny barnehage. Hun gikk et år i den forrige og stortrivdes, så hun er fortrolig med barnehagekonseptet, men det er jo allikevel en overgang å skulle begynne i en ny, og hun skal i tillegg begynne på storbarnsavd, så hun blir en av de minste i motsetning til før, og det er mange flere barn på avd. Vi har vært på besøk en dag og ble da kjent med en av de voksne og fikk lekt en del spesielt på uteområdet der. Nå lurer jeg på om det er andre her som har barn som har byttet bhg og om dere da har brukt lang tid på tilvenningen. Jeg er hjemme i permisjon, så har mulighet til å både være tilstede i Bhg en del, ha korte dager etc, så jeg lurer egentlig bare på hvilke erfaringer andre har ift dette. Vi er åpne for det meste egentlig! Anonymkode: 7a28d...e31
Stinelin Skrevet 31. juli 2016 #2 Skrevet 31. juli 2016 Begge våre barn har byttet barnehage, og det gikk veldig fint! Første dagen var vi der sammen med dem, andre dagen dro vi etter en stund, og tredje dagen bare leverte vi og dro. De begynte også på storbarnsavdeling, og vi merket at de ble mer slitne av det, så de fikk korte dager ganske lenge.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #3 Skrevet 31. juli 2016 Min gutt byttet bhg. da han var like gammel, med samme overgang fra småbarn til storbarn. Hadde planlagt å ta det i hans tempo og bruke så lang tid som han trengte, men på dag 2 fikk jeg beskjed om å gå hjem, så det gjorde jeg. Mitt tips er altså å se an barnet og starten. Anonymkode: df991...7cd
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #4 Skrevet 31. juli 2016 Tusen takk for svar! Det høres jo oppløftende ut. Vi kommer nok til å se det an og ta det litt som det kommer, men greit å få en liten pekepinn om hva vi kan forvente oss, selv om barn er forskjellige. Tenker jo at det blir litt annerledes nå enn ved første barnehagestart, iom at de vet hva bhg er og i tillegg at de er eldre og forstår mer. Anonymkode: 7a28d...e31 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #5 Skrevet 31. juli 2016 Vi byttet bhg da sønnen min var 4 år. Han gledet seg til å begynne og var superklar, visste jo hva det gikk ut på selvsagt. Men de insisterte av en eller annen grunn på å følge vanlig tilvenningsopplegg som er beregnet for de minste. Vi fikk bare lov til å bli 1 time første dagen, og han kunne ikke skjønne hvorfor han måtte bli med oss hjem når han nettopp hadde kommet. 2. dagen skulle jeg gå etter 1 time og hente han igjen 1 time etter det. 3. dagen fikk han være der 4 timer alene... Anonymkode: e48e9...f4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå