Gå til innhold

Hvorfor klager menn på at kvinner vil ha suksessrike menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det dummeste jeg leser her på forumet er menn som blir snurt for å ikke bli valgt fordi de ikke har noe å tilby kvinner. Menn forventer å kunne vasse i unge og vakre kvinner mens de selv ikke har fått til noe i livet, elendig lønn/NAVer osv. Hvorfor skulle kvinner velge noen de selv må forsørge? Og i tidligere tider, hvorfor skulle kvinner velge menn som ikke kunne gi trygghet for henne og barna deres? Hvem faen vil bo ute blant ulvene liksom? 

Det mest fantastiske er når menn forsvarer sin trang til unge og vakre kvinner med at det er biologisk bestemt. Kvinner er også biologisk bestemt til å velge den beste mannen, høy, smart og med ressurser. 

Som om dere menn er så fantastisk interessante om man fjerner jobb og ambisjoner. Kvinner har historisk sett hatt det mye vanskeligere for å lykkes. Så at kvinner skal velge nedover blant noen som ikke har giddet å bruke mulighetene sine mens menn skal kunne stille høye krav til at kvinnen skal se bra ut er det mest dustete jeg kan tenke meg. 

Så suck it up og skaff dere noen ambisjoner i livet, menn. Det er ikke rettferdig at kvinner skal jobbe for å holde seg unge og pene og i tillegg forsørge forvokste gutter som spiller data hele dagen 

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Et øyeblikk siden, waco skrev:

U R anus

Traff en nerve der gitt👍🏻

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, uranus skrev:

Det dummeste jeg leser her på forumet er menn som blir snurt for å ikke bli valgt fordi de ikke har noe å tilby kvinner. Menn forventer å kunne vasse i unge og vakre kvinner mens de selv ikke har fått til noe i livet, elendig lønn/NAVer osv. Hvorfor skulle kvinner velge noen de selv må forsørge? Og i tidligere tider, hvorfor skulle kvinner velge menn som ikke kunne gi trygghet for henne og barna deres? Hvem faen vil bo ute blant ulvene liksom? 

Det mest fantastiske er når menn forsvarer sin trang til unge og vakre kvinner med at det er biologisk bestemt. Kvinner er også biologisk bestemt til å velge den beste mannen, høy, smart og med ressurser. 

Som om dere menn er så fantastisk interessante om man fjerner jobb og ambisjoner. Kvinner har historisk sett hatt det mye vanskeligere for å lykkes. Så at kvinner skal velge nedover blant noen som ikke har giddet å bruke mulighetene sine mens menn skal kunne stille høye krav til at kvinnen skal se bra ut er det mest dustete jeg kan tenke meg. 

Så suck it up og skaff dere noen ambisjoner i livet, menn. Det er ikke rettferdig at kvinner skal jobbe for å holde seg unge og pene og i tillegg forsørge forvokste gutter som spiller data hele dagen 

Jeg er blant dem du snakker om nå. Aldri fått til noe i livet og forventer kun det aller beste. Slik regner jeg med å bli lykkelig og det er den eneste ambisjonen jeg har hatt.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig enig. 

Anonymkode: f01e3...367

• Liker 5
Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Samme grunn som at det er kvinner som klager over at menn ikke vil ha dem vil jeg anta.

Både menn og kvinner klager og syter når de vil ha noe men ikke får seg noe.

Men hvorfor framstiller du det bare som at det er menn som gjør det ?

Gjest noe tilfeldig
Skrevet (endret)

Det finnes nok av kvinnehat her på forumet, så det har jeg ikke tenkt å forsvare. Ærlig talt vil jeg si mange av ytringene her av slike menn som "forventer" å få veldig pene damer (fordi utseendet hos en kvinne er alt) og samtidig bitcher om at kvinner er fæle fordi de kun fokuserer på overfladiske  verdier som eksempelvis utdanning og yrke - er unormalt overrepresentert her. Men dette er ikke normalen for den norske mann. Dette er ei gruppe med "utskudd" som vender seg mot et kvinneforum for å spy ut bitterheten si. (Edit; forventer nå å få enda flere hetse- og hat meldinger i ulike tråder fra ulike AB brukere, men well well, "Frankly, my dear, I don't give a damn".. 

Endret av noe tilfeldig
Gjest Eugene Onegin
Skrevet (endret)

Det er også nok av hat mot menn på dette forumet. Merkelig at det blir sett på som greit.

Og det er også et problem at man begynner og rope kvinnehater automatisk om man kritiserer kvinner, Blir litt som og rope rasist fordi man mener at man slutte og ta inn flere innvandrere når man allerede har tatt inn så mange fra før.

Men det er vel mannsjåvinistisk og kvinnefiendtlig av meg å skrive det.

Endret av Eugene Onegin
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Eugene Onegin skrev:

Det er også nok av hat mot menn på dette forumet. Merkelig at det blir sett på som greit.

Og det er også et problem at man begynner og rope kvinnehater automatisk om man kritiserer kvinner, Blir litt som og rope rasist fordi man mener at man slutte og ta inn flere innvandrere når man allerede har tatt inn så mange fra før.

Kvinneguiden er en parodi på den virkelighet den forsøker å etterligne. Det er jo ingen som er slik man blir oppfattet av andre, og de aller fleste er ikke en tekstutgave av en virkelig personen. Kvinneguiden har blitt et rollespill.

Du har rett med at man automatisk blir kalt kvinnehater hver gang man kritiserer kvinner. Ta for eksempel borte ved valget i usa, - hvor det å være kritisk mot hillary er kvinnehat, mens det å være kritisk til trump er å være kritisk til en mann.

Litt trist at feminister og andre kvinner ikke ser det selv fem år gamle guttebarn med letthet kan forstå.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Det finnes nok av kvinnehat her på forumet, så det har jeg ikke tenkt å forsvare. Ærlig talt vil jeg si mange av ytringene her av slike menn som "forventer" å få veldig pene damer (fordi utseendet hos en kvinne er alt) og samtidig bitcher om at kvinner er fæle fordi de kun fokuserer på overfladiske  verdier som eksempelvis utdanning og yrke - er unormalt overrepresentert her. Men dette er ikke normalen for den norske mann. Dette er ei gruppe med "utskudd" som vender seg mot et kvinneforum for å spy ut bitterheten si. (Edit; forventer nå å få enda flere hetse- og hat meldinger i ulike tråder fra ulike AB brukere, men well well, "Frankly, my dear, I don't give a damn".. 

46a15d19416d404097519d373feef004.jpg

You go girl!

Anonymkode: 255e6...0ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig veldig enig. 

Anonymkode: 36839...c9d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, waco skrev:

Kvinneguiden er en parodi på den virkelighet den forsøker å etterligne. Det er jo ingen som er slik man blir oppfattet av andre, og de aller fleste er ikke en tekstutgave av en virkelig personen. Kvinneguiden har blitt et rollespill.

Du har rett med at man automatisk blir kalt kvinnehater hver gang man kritiserer kvinner. Ta for eksempel borte ved valget i usa, - hvor det å være kritisk mot hillary er kvinnehat, mens det å være kritisk til trump er å være kritisk til en mann.

Litt trist at feminister og andre kvinner ikke ser det selv fem år gamle guttebarn med letthet kan forstå.

Ja, og dem er det mange av på KG.

Anonymkode: 11706...c1e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, waco skrev:

Og der har du det "kvinnehatet". Ingen kvinner forstår, fordi kvinner er dumme. Ingen kvinner burde ha toppjobber, for ee kan ikke tenke logisk.

Ja, for det er jo ikke menn som spyr ut at man er mannehater om man ikke liker Trump. Men dette overser du jo glatt.. 

Anonymkode: 00ceb...56d

• Liker 6
Skrevet

Jeg er helt for TS sine påstander. Det er helt naturlig og det er naturens måte å sikre at de beste genene videreføres. Nå har det nesten alltid vært flere kvinner enn menn her i Norge så noen menn vil alltid være utskudd. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Eugene Onegin skrev:

Neida. Men man blir lettere oppgitt når en voksen mann ikke forstår at alle kvinner kan lastes for det noen kvinner gjør. Men du vet,  some mens logic.. Dere er jo så fantastisk smarte at ingen egentlig forstår logikken deres :) 

Dessuten så ser jeg så godt som aldri en tråd som er negativt rettet mot menn, som ikke inneholder kvinner som tar menn i forsvar. Så er det ifte litt annerledes ordlys i disse trådene også. Visr til alle tråder hvor kvinner blir kalt for horer og har horegen, at kvinner er dumme og bare er til for å tømme seg i. At kvinner gjør seg fortjent til vold/voldtekt. At kvinner ikke fortjener godt betaøte jobber.

Joda, det er gjerne noen få som sier dette. Problemet er at mange blir lei av a hver eneste tråd skal gjennomsyres av at alt som er feil i samfunbet er kvinners feil, og at det er vår frihet sin feil at gutter blir satt tilbake. vi ikke ser selv at vår mulighet til å delta i arbeidslivet gjør at det blir mer konkurranse for menn

Men tjener vi ikke penger, og velger å være hjemme med ungene, er det faen meg feil det også. For da må vi betale med sex!.. Dette er hva vi begynner å bli lei av. Ta deg en titt på tråder som blir opprettet, så ser du at det er langt flere tråder med en kvinnekritisk vinkling enn omvendt. 

Anonymkode: 00ceb...56d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessuten så ser jeg så godt som aldri en tråd som er negativt rettet mot menn, som ikke inneholder kvinner som tar menn i forsvar. Så er det ifte litt annerledes ordlys i disse trådene også. Visr til alle tråder hvor kvinner blir kalt for horer og har horegen, at kvinner er dumme og bare er til for å tømme seg i. At kvinner gjør seg fortjent til vold/voldtekt. At kvinner ikke fortjener godt betaøte jobber.

Det er forferdelig diskriminerende og krenkende, jeg skjønner ikke at det er lovlig i 2016.

29 minutter siden, Eugene Onegin skrev:

Det kalles forsvar. Det er som regel ikke vi som begynner.

Anonymkode: 36839...c9d

AnonymBruker
Skrevet

Veldig enig! Hvorfor innbiller menn seg at kvinner skal velge nedover? Hvorfor skal vi det? Og spesielt her til lands, hvor ALLE har muligheter til å gjøre det beste ut av sitt liv, når det gjelder alt fra utdanning og økonomi, til kropp og utseendet. 

Anonymkode: 1d491...656

• Liker 2
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig enig! Hvorfor innbiller menn seg at kvinner skal velge nedover? Hvorfor skal vi det? Og spesielt her til lands, hvor ALLE har muligheter til å gjøre det beste ut av sitt liv, når det gjelder alt fra utdanning og økonomi, til kropp og utseendet. 

Anonymkode: 1d491...656

Her må jeg si at jeg hopper av båten. Jeg liker virkelig ikke begrepet "velge nedover" eller å "velge oppover". Den største delen av kvinnefrigjøringen var å velge etter hjertet. Å velge selv. Hjertet har ingen scala eller gradering. Ingen forrelskelser seg utelukkende fordi den andre har en godt betalt jobb eller en høy utdannelse. Slike uttalelser underminere både kvinner og menn; fordi en mann (eller kvinne) er ikke bedre enn den andre, pågrunnlag av overfladiske verdier. 

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Eugene Onegin skrev:

Nei, det blir ikke sett på som greit. Hvordan i all verden har du kommet frem til dette? 

Dette er så typisk i tråder som omhandler kritikk av en gruppe menn på KG. Det blir hevdet at mannehat er greit og at kvinner er dobbeltmoralske. Dette er jo helt sprøtt. 

Og nei, det er ikke noen (jeg har sett hvertfall) som roper kvinnehater umiddelbart ved kritikk av kvinner. Dette dreier seg om scenarioet TS fremstiller i hovedinnlegget. Har du i det hele tatt lest deT? 

Anonymkode: f01e3...367

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, uranus skrev:

Mener du at det dumt å forvente at å være den man er skal være nok? Altså at en mann tenker "jeg liker henne for den hun er (utseende/personlighet), jeg bryr meg ikke om hva hun jobber som, hvor mye hun tjener, eller hva hun har 'fått til' " og at han kan forvente det samme i retur? Eller mener du "jeg har virkelig funnet tonen med denne mannen, syns han ser bra ut og er fantastisk ... men det viser seg at han ikke hadde noe utover seg selv "å tilby" meg så jeg vil ikke 'velge' ham" ?

Angående hvorvidt det er "rettferdig" at kvinner skal "jobbe" for å holde seg unge og pene, så er vel dette noe som hovedsaklig kvinner snakker med andre kvinner om, kvinner får råd fra andre kvinner om, kvinner leser andre kvinner skrive om, kvinner får hjelp av andre kvinner med, kvinner ser på programmer av andre kvinner om, som kvinner gjør av egen fri vilje fordi de liker å holde seg sunne, friske og føle seg bra  Det er vel rimelig barnslig si at det er urettferdig at kvinner "skal" jobbe for å holde seg unge og pene, da det er opp til hver og en kvinne hvor opptatt hun vil være med sitt eget utseende og helse og det er ingen menn som "tvinger" kvinner til noe som helst her.  Hvor høye "krav" menn, eller kvinner har til potensielle partnere er individuelt og helt opp til dem selv. Riktignok dersom man setter urealistiske og overfladiske krav så kan man bli sittende å vente en stund, men er likevel helt OK. Eksempelvis dersom du mener du "jobber hard for å holde deg ung og pen" så er det ingenting i veien for at du kan forvente at en potensiell partner også skal holde seg i form.

Noterer også at du i du i den siste uthevede biten sammenlikner menn som ikke har noe å tilby utover seg selv (ikke særlig til jobb, eller penger, eller har "fått til" noe (der du skriver "... Så at kvinner skal velge nedover blant noen som ikke har giddet å bruke mulighetene sine") - med menns krav til kvinners utseende.

"Så at kvinner skal velge nedover blant noen som ikke har giddet å bruke mulighetene sine mens menn skal kunne stille høye krav til at kvinnen skal se bra ut er det mest dustete jeg kan tenke meg." 

Hvorfor sammenlikner du ikke for eksempel utseende med utseende, eller "muligheter med muligheter" ? Kan du forklare hvorfor du sammenlikner kvinner som velger "nedover" blant noen som ikke har 'giddet' å bruke mulighetene sine (dårlig/ingen jobb, dårlig økonomi, ikke har "fått til noe") med at menn vil ha en kvinne de synes er pen?

Slik du har formulert det så går mannen etter en kvinne han syns er pen - mens kvinnen går (i tillegg?) etter overfladiske egenskaper som penger, jobb, og at mannen har "fått til" noe. Du mener altså det er mannen som er 'dustete' her?

Ellers kan jeg si meg enig i at i typiske tråder du alluderer til at det ofte skinner igjennom en typisk klagende, sutrende, bitter og patetisk ordlyd som får en som leser til få et veldig lite attraktivt bilde av personen - og at man sjelden lurer på hvorfor de er i situasjonen som de er i.

Endret av Pentagram
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...