Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei god venninne, la meg kalle henne "Tonje", som jeg har vært venninne med en stund. Tonje har ei venninne som heter "Linda" som jeg hilste på for noen måneder siden og også ble god venninne med, men på den korte tiden jeg har kjent henne så har jeg merket mye negativt: Linda er ikke snill mot Tonje, hun beskylder henne stadig for å lyve, starter ofte en krangel og skaper mye drama. Tonje er lik meg, hun liker ikke konflikter og vil ha ro. Jeg blir stadig mellom mann og uansett hvor feil Linda tar så vil hun aldri innrømme det. Linda kan også være veldig ufølsom, hun kan finne på å klage over maten og senest igår kom hun med en stygg kommentar: Tonje og jeg satt på en chattesider med kamera, Tonje diktet opp at hun var 8 år eldre enn hun egentlig var og tullet med det. Da kommenter Linda: "Man kan jo se at du ikke er så gammel. Ida (meg) kunne heller ha jugd om det, hun er mer sliten rundt øyne" Altså...hvem sier sånt?! Kvelden endte med nok en krangel mellom Tonje og Linda, hvor Linda som vanlig kom med beskyldninger.

Jeg kjenner at jeg på kort tid har blitt drittlei av denne jenta! Er det urimelig av meg å bare kutte henne ut?

Anonymkode: 53ccf...95f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dere veldig unge eller?

Uansett føler du at en venninne trekker deg ned for alt del kutt henne ut, men gjør det for ordenlige grunner ikke fordi du er sjalu fordi hun kommer overens med "din" venninne.

Anonymkode: 2c4ea...d9b

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er dere veldig unge eller?

Uansett føler du at en venninne trekker deg ned for alt del kutt henne ut, men gjør det for ordenlige grunner ikke fordi du er sjalu fordi hun kommer overens med "din" venninne.

Vi er i slutten av 20 åra.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi er i slutten av 20 åra.

Høres egentlig ut som du er irrtiert på begge to (fra HI) hva med å ta en pause fra de en liten periode? Og se ann for du går noe?

AnonymBruker
Skrevet

Det er klart at det ikke er noe i veien med å kutte ut en person som oppfører seg dårlig. Det har da ingenting med sjalusi å gjøre (jfr. kommentaren over). Jeg hadde ikke orket å omgås en slik person. 

Det jeg lurer på: Hvorfor i alle dager godtar Tonje dette? Har hun uttrykt noe misnøye over det? Hvor lenge har Tonje og Linda vært venner? Jeg må si at jeg også hadde vært litt oppgitt over Tonje som ikke setter foten ned og ikke lar seg behandle som dritt. 

Anonymkode: dc2e2...b90

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres egentlig ut som du er irrtiert på begge to (fra HI) hva med å ta en pause fra de en liten periode? Og se ann for du går noe?

Jeg er ikke irritert på Tonje, kun Linda. Er henne som er problemstarteren hver gang.

TS.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke irritert på Tonje, kun Linda. Er henne som er problemstarteren hver gang.

TS.

Utifra hva du skrev i hi,hadde jeg vært irriterrt på Tonje og.

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er klart at det ikke er noe i veien med å kutte ut en person som oppfører seg dårlig. Det har da ingenting med sjalusi å gjøre (jfr. kommentaren over). Jeg hadde ikke orket å omgås en slik person. 

Det jeg lurer på: Hvorfor i alle dager godtar Tonje dette? Har hun uttrykt noe misnøye over det? Hvor lenge har Tonje og Linda vært venner? Jeg må si at jeg også hadde vært litt oppgitt over Tonje som ikke setter foten ned og ikke lar seg behandle som dritt. 

Tonje er rett og slett redd for Linda. Hun er redd hun får masse drittmeldinger og blir utsatt for usanne rykter hvis hun kutter Linda ut.

TS.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tonje er rett og slett redd for Linda. Hun er redd hun får masse drittmeldinger og blir utsatt for usanne rykter hvis hun kutter Linda ut.

TS.

Så lei situasjon. Jeg ville hvertfall ha kuttet ut Linda. Jeg ville også ha forklart til Tonje hvorfor jeg hadde gjort det. Muligens blir hun vippet i samme retning også. 

Hvordan tror du det blir mellom deg og Tonje dersom du velger å kutte henne ut forresten? 

AnonymBruker
Skrevet

Tar du tak i det der og da? Hva sa du da du fikk kommentaren?

Veldig mye av dette tullet mellom jenter handler om at det blir sendt diskre stikktil hverandre, og så er det ingen som har mot til å si ifra. Det trenger ikke bli konfrontasjon eller "krangel". Det handler mer om å si NOE når noen sier noe du ikke synes er ok.

Om noen hadde sagt til meg at jeg var sliten rundt øynene og kunne passert for 8 år eldre hadde jeg nok påpekt det, om enn på en humoristisk måte. 

Anonymkode: 26e36...2f7

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar du tak i det der og da? Hva sa du da du fikk kommentaren?

Veldig mye av dette tullet mellom jenter handler om at det blir sendt diskre stikktil hverandre, og så er det ingen som har mot til å si ifra. Det trenger ikke bli konfrontasjon eller "krangel". Det handler mer om å si NOE når noen sier noe du ikke synes er ok.

Om noen hadde sagt til meg at jeg var sliten rundt øynene og kunne passert for 8 år eldre hadde jeg nok påpekt det, om enn på en humoristisk måte. 

Anonymkode: 26e36...2f7

Enig, og det må være en eller flere for at det skal være en krangel.

AnonymBruker
Skrevet

Hun lager vel sikkert like mye rykter og bråk om de er venner eller ei. Sånne negative folk er det bare å kutte ut, og om folk tror på rykter så får det bare være.

Anonymkode: ec3e6...fd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...