Barbie Skrevet 10. november 2004 #1 Skrevet 10. november 2004 Jeg har 2 katter. Nå har jentepusen fått det for seg at hun skal gjøre sitt fornødne på kjøkkengulvet. Dette til tross for at det er ren sand i kassa hennes. Jeg kjøpte en spray hos dyrlegen som skulle forhindre at hun gjorde dette, men til liten/ingen nytte. Hva skal jeg gjøre? Det kan ikke fortsette sånn. :-?
MiniMjau Skrevet 10. november 2004 #2 Skrevet 10. november 2004 Hvor gamle er kattene? Søk på diskusjonsforumet til www.dyrenett.no kanskje du finner noe der?
Gjest Eir Skrevet 10. november 2004 #3 Skrevet 10. november 2004 Har de hver sin kasse? Det hender at katter nekter å bruke samme kasse. Skjekk at hun er frisk, mange ganger gjør katter fra seg på slike steder for å si ifra at noe er galt.
Barbie Skrevet 10. november 2004 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2004 De er litt over 1 år, og har samme kasse ja.. Kanskje ikke det er noe smart? De er ute hele dagen, og jeg slipper dem inn i 23 tida på kvelden. Enda klarer hun ikke holde seg til hun blir sluppet ut før klokka 07 om morningen. :-? Og i værste fall så har hun jo kassa, men den vil hun altså ikke bruke. Nevnte det for dyrlegen, men hun mente at det bare kunne være en "ting" hun hadde fått for seg.
Gjest Eir Skrevet 10. november 2004 #5 Skrevet 10. november 2004 De er litt over 1 år, og har samme kasse ja.. Kanskje ikke det er noe smart? Prøv det iallfall. De fleste katter kan dele en kasse på ett par stykker, men hvem som bestemmer i kassa har også noe med rang å gjøre. Feks så er det ofte en tendens at en av kattene aldri graver sand over når den gjør fra seg, fordi den er "sjefen" av de to. Den som er underlegen kan også føle at det er frekt av den å gjøre fra seg på samme sted som den dominante katten, og den dominante kan oppfatte det som en utfordring. Skaff en kasse til, og sett den ett godt stykke unna den andre, helst i ett annet rom. Introduser jentekatten for den nye kassa, og bær henne dit dersom hun prøver å gjre fra seg på gulvet. Dersom du finner bæsj fra henne på gulvet kan du legge den i kassa også, så hun føler at den lukter av henne.
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 10. november 2004 #6 Skrevet 10. november 2004 Katter liker visstnok ikke å gjøre fra seg på samme sted som de spiser eller sover. Kanskje du kan prøve å sette en skål med tørrfor eller lign. ved siden av der pus gjør fra seg.
Gjest Bhsiltsk Skrevet 17. november 2004 #7 Skrevet 17. november 2004 Katter liker visstnok ikke å gjøre fra seg på samme sted som de spiser eller sover. Kanskje du kan prøve å sette en skål med tørrfor eller lign. ved siden av der pus gjør fra seg. Aha... Den utspekulerte metoden... :-) Vet du om det fungerer? Leyla
søndagsengel? Skrevet 22. november 2004 #8 Skrevet 22. november 2004 Våre sluttet med dette da de fikk hver sin kasse. Etter tips fra dyrlegen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå