Gå til innhold

Noem gang blitt nabo med noen du virkelig misliker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har blitt eller er nabo med noen de misliker sterkt?

Anonymkode: 6e1c9...f55

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, vil ikke si misliker, men kjedelig å bo rett ved 5 somaliere som hat vært 10 i hele sommer, og de er inne hele tiden, masse bråk dagen lang, masse søppel flyter, restavfall i papirsøppelet, vaskekjelleren ser ikke ut, osv.

Anonymkode: fc566...262

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Type: jente som var ute etter typen min mens hun var min beste venninne. Samtidig har hun helt psyke måter å gjøre ting på. Og en vane for å aldri ta ansvar for ting. Skal bli min mye nabo.

Skrevet

Hadde tre naboer i samme etasje i blokka jeg bodde i sist før jeg flytta.

Nabo nr 1: Spilte satan musikk fra morgen til kveld, malte døra til leiligheten svart med noe rødt på. Stabla søppelsekker mellom min og han sin dør, lukta drit og raste alltid ned foran min dør!

Nabo nr 2: En middel aldrende alene mor som trodde hun var guds gave til mannfolk. Ringte på heeeele tiden om jeg kunne kjøre henne hit og dit, ga seg heller ikke med å ringe på før jeg åpnet og ville inn til meg hele tiden eller ha meg på middag. Lå ofte ute å solte seg foran inngangen i stringtrusen og liten topp :sprettoy:

Nabo nr 3: Ringte på å tuslet inn hvis døren ikke var låst, han kjente alltid etter. Våknet av at han sto i stuen en gang. Ringte ofte å klagde hvis tv'n min sto på etter kl 23.00 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått nye naboer i tomannsboligen. De mangler dessverre sosiale antenner... Barna er i vår hage hele tiden (foreldrene har ikke ordnet med lekeapparat el.l. til dem, og har sin egen hagehalvdel full av skrot, biler og materialer. Vi har begynt å låse døra på dagtid Pga at barna bare går rett inn her, og foreldrene synes det er greit "jammen, han ville jo inn til dere!". De anskaffer ikke ting de trenger selv, ringer på støtt og stadig for å låne batterier, sukker, melk. Selv om vi har en matbutikk som nærmeste nabo! Jeg føler meg invadert, og har blitt en grinete nei-person, de synes sikkert jeg er kjempekjip... :) 

Anonymkode: 98727...ed6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Naboene har tre store hunder som bjeffer dagen lang.  Og et rek av folk inn og ut.  Jeg kan ikke si at jeg er så glad i naboen nei. :angry:

Anonymkode: 34a0a...439

Skrevet

Den ene naboen er, av en eller annen grunn, hjemme hele dagen, og spiller høy musikk og har radioen på ute selv om han ikke befinner seg utendørs selv. Han tror også, av en eller annen merkelig grunn, at han kan spille gitar, så om radioen ikke er på der ute sitter han i hagen og plunker på gitaren med forsterker og greier. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan takler dere naboer dere misliker?

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier hei og hallo og småprat og sletter dem ellers helt og holdent fra min psyke. Som om ikke de var der.

Anonymkode: 6064e...0f1

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å unngå å være for hyggelig (gir du dem lillefingeren, tar de hele handa). Når vi møtes i hagen er jeg alltid travelt opptatt, på farten ett eller annet sted, og ser på klokka og sier "Oi, så sent det er, jeg må stikke!" før de rekker å spørre om å få låne ettellerannet, eller før de rekker å spørre om de kan parkere sin bil nr to på vår halvdel av parkeringsplassen, eller om barna deres kan komme inn å leke hos oss. Jeg angrer meg VELDIG på at jeg ikke satte opp et høyt gjerde i tomtegrensa da de snille, gamle naboene som det aldri var noe styr med skulle selge sin halvdel, før det flyttet inn nye naboer.

Jeg føler meg ikke som en god nabo selv. Men hvis jeg skal klare å bo her lenger, må jeg føle at jeg bestemmer litt over mitt eget hus og hage. Og jeg har så lyst til å lære opp naboene til at de må ordne ting selv innimellom, og ikke spørre og spørre og be om ting hele tiden.

Anonymkode: 98727...ed6

• Liker 4
Skrevet

biter tenna sammen... og overser dem så godt som mulig, ikke alltid lett når de lager som mye "lyd" og ikke minst drama. Har blitt veldig flink til å være "hyggelig" med midterste fingen opp på ryggen.

I 2 tilfeller har jeg bedt til oven om at noen naboer flytter i begge tilfellene har jeg blitt hørt....

Skrevet

Det bor ei dame 2 hus bortenfor meg (rekkehus) som er tydeligvis veldig humørsyk. Noen ganger hilser hun og slår av en prat, andre ganger går hun rett forbi. Klager over alt og alle... alle har for mange biler, parkerer feil osv. Dette til tross for at de har 3 biler selv, og velger OFTE min parkeringsplass !!! 

-En dag spurte hun om å få komme inn å se hvordan det så ut hos meg. Jeg rakk ikke si noe før hun var inne i ganger. Når hun kikket inn i klesskapet mitt (walk-in) så sier hun; "å du har mye fine klær. Kommer hit og låner klær når jeg skal ut jeg da"... Ehhhh... dama er sikkert 15 år eldre enn meg, og ikke samme str heller. 

Jeg trodde hun kødda, men det var visst ikke tull !!

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

I flere tilfeller har det passet sånn at jeg skulle flytte likevel, thank God. :)

Skrevet

Har noen eldre damer som sitter ute hele dagen og blander seg oppi hva andre gjør..Klager på bilkjøring,barn som leker osv...De har ikke noe annet å ta seg til da de sitter på benkene her fra morgen til kveld..

AnonymBruker
Skrevet

Oh yess! Manglende sosiale antenner og NULL ansvarsfølelse eller evne til å gjøre normalt vedlikehold. 

Heldigvis ser jeg over her at det hjelper å be til høyere makter, kanskje de flytter!? 😂😅

Anonymkode: 89f9c...492

Skrevet
Den 31.7.2016 at 14.49, AnonymBruker skrev:

Tja, vil ikke si misliker, men kjedelig å bo rett ved 5 somaliere som hat vært 10 i hele sommer, og de er inne hele tiden, masse bråk dagen lang, masse søppel flyter, restavfall i papirsøppelet, vaskekjelleren ser ikke ut, osv.

Anonymkode: fc566...262

Æsj. Skriv klage, eller tilkall mattilsynet 

AnonymBruker
Skrevet

Gjett om. Alt fra nabo som står og skriker på balkongen, til naboer som skjeller ut hverandre FORAN barna. Tvilsomme tilfeller der jeg har tilkalt og meldt ifra til andre instanser. En nabo som skrek midt på natta(!). 

Anonymkode: 01ced...7f6

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har flyttet nå, men fikk på forrige plass en nabo som truet med å banke meg opp, tok opp telefonen å truet med å ringe sine venner så de også kom å banket meg opp. Dette grunnet han var ny innflyttet og tok seg vel tilrette i gata med parkeringsplassene. Dette var et rolig eneboligstrøk med mye eldre folk. Så jeg gikk for å si ifra, men jeg fikk ikke frem mange ord før han begynte å true meg, og følgte meg ut av hans eiendom. Dette var en serbisk familiepappa i 40-50 årene. Tror kanskje de har en litt annen kultur i hans hjemland!

Jeg totalt ignorerte han og hans familie etter det. 

Anonymkode: 14c53...fab

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Katie_med_lua skrev:

Det bor ei dame 2 hus bortenfor meg (rekkehus) som er tydeligvis veldig humørsyk. Noen ganger hilser hun og slår av en prat, andre ganger går hun rett forbi. Klager over alt og alle... alle har for mange biler, parkerer feil osv. Dette til tross for at de har 3 biler selv, og velger OFTE min parkeringsplass !!! 

-En dag spurte hun om å få komme inn å se hvordan det så ut hos meg. Jeg rakk ikke si noe før hun var inne i ganger. Når hun kikket inn i klesskapet mitt (walk-in) så sier hun; "å du har mye fine klær. Kommer hit og låner klær når jeg skal ut jeg da"... Ehhhh... dama er sikkert 15 år eldre enn meg, og ikke samme str heller. 

Jeg trodde hun kødda, men det var visst ikke tull !!

Det er spesiell oppførsel. 

Anonymkode: 01ced...7f6

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overser dem. Har ikke hilst eller vekslet et ord med dem siden 2009.

Anonymkode: f9e0c...e90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...