Nuttery Skrevet 31. juli 2016 #1 Skrevet 31. juli 2016 Vurderer å ta laserhårfjerning forholdsvis i bikinilinjen, et par hår mellom navel og underliv, og kanskje på et senere punkt under armene. har veldig tykke, sorte hår, og lys hud. I bikinilinjen vokser de i noen grad nedover innsiden av lårene og jeg syntes det er slitsomt å fjerne dem hele tiden. Hvis jeg ikke gjør det klør det. har noen fått dette gjort og var fornøyd med resultatet? Hvor lang tid tok behandlingen? Måtte det mange til før det var borte? Holdt det seg borte?:) takk for svar
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #2 Skrevet 1. august 2016 Jeg har brukt Philips Lumea hjemme. Det virker spesielt bra når man har lys hud og tykke, mørke hår. Anonymkode: cc2d7...26a
Nuttery Skrevet 4. august 2016 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2016 Den 1.8.2016 at 13.47, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt Philips Lumea hjemme. Det virker spesielt bra når man har lys hud og tykke, mørke hår. Anonymkode: cc2d7...26a Blir det borte "permanent" eller bare hemmer det hårveksten?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 1 time siden, Nuttery skrev: Blir det borte "permanent" eller bare hemmer det hårveksten? "Veiviseren" på magen min har ikke kommet tilbake etter at jeg behandlet den for noen år siden, det samme gjelder bikinilinjen på den ene siden. På den andre har jeg noen få gjenstridige hår, men det er snakk veldig få, så det er enkelt å fjerne. Leggene behandler jeg fortsatt nå og da. De er ikke hårfrie, det blir de nok aldri, men hårveksten er svært, svært sparsommelig og lar seg enkelt epilere bort. Jeg har en venninne med lignende resultat. Dvs. at små, konsentrerte områder lettere blir helt hårfrie, mens hårveksten for øvrig tynner seg kraftig ut, og effekten kan i alle fall vare i flere år. Da jeg kjøpte Lumea, reklamerte de med permanent (muligens semi-permanent) fjerning av hår, mens nå har de gått over til å kalle det "hårfri hud i opptil 8 uker". Det er sikkert basert på klager de har fått, men er i mine øyne svært uheldig, for denne maskinen må virkelig ikke brukes noe sted hvor man på sikt ønsker seg hår igjen, for det er ikke sikkert det kommer tilbake! Jeg tok et par runder på kjønnshåret mitt for noen år siden og angrer på det, for det er mye tynnere og pjuskere enn jeg gjerne skulle hatt det nå. Heldigvis tynnet det seg ut jevnt. Anonymkode: cc2d7...26a
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #5 Skrevet 4. august 2016 Skal du ha permanent resultat er det eneste sikre diodelaser. Jeg hadde 8 behandlinger a 5000 kr hver. Hadde mørke skjemmende hår (hvit hud) på leggene + bikinilinje. Nå 3 år etter er fortsatt 90 % av dette helt vekk. Anonymkode: 24a68...399
Forundret.. Skrevet 4. august 2016 #6 Skrevet 4. august 2016 Den 1. august 2016 at 13.47, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt Philips Lumea hjemme. Det virker spesielt bra når man har lys hud og tykke, mørke hår. Anonymkode: cc2d7...26a Hvilken av disse var det du hadde? Ser det er forskjellige. Hvordan reagerer pigmentene i huden etterpå? Er det slik at hunden ikke blir like solbrun der i forhold til steder som ikke er behandlet?
Nuttery Skrevet 4. august 2016 Forfatter #7 Skrevet 4. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal du ha permanent resultat er det eneste sikre diodelaser. Jeg hadde 8 behandlinger a 5000 kr hver. Hadde mørke skjemmende hår (hvit hud) på leggene + bikinilinje. Nå 3 år etter er fortsatt 90 % av dette helt vekk. Anonymkode: 24a68...399 Jeg har ikke råd til å betale 40 000 kr for å fjerne litt hår kjenner jeg. Det er ikke SÅ skjemmende at jeg ikke kan barbere det bort.. 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #8 Skrevet 4. august 2016 16 minutter siden, Nuttery skrev: Jeg har ikke råd til å betale 40 000 kr for å fjerne litt hår kjenner jeg. Det er ikke SÅ skjemmende at jeg ikke kan barbere det bort.. Det trenger ikke å koste så mye på en gang da. Det spørs om du har hormonforstyrrelser som påvirker hårveksten din, eller om du bare er litt mer hårete enn kvinner flest. Jeg anbefaler deg å dra til en klinikk for å fjerne hår. Om du ikke har så god råd anbefaler jeg deg å begynne med det området som plager deg mest. Jeg holder på med laserbehandling i ansikt, navlen og tær. Neste stopp er bikinilinjen. Så armhule. Anonymkode: 75dc6...db1
Nuttery Skrevet 4. august 2016 Forfatter #9 Skrevet 4. august 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det trenger ikke å koste så mye på en gang da. Det spørs om du har hormonforstyrrelser som påvirker hårveksten din, eller om du bare er litt mer hårete enn kvinner flest. Jeg anbefaler deg å dra til en klinikk for å fjerne hår. Om du ikke har så god råd anbefaler jeg deg å begynne med det området som plager deg mest. Jeg holder på med laserbehandling i ansikt, navlen og tær. Neste stopp er bikinilinjen. Så armhule. Anonymkode: 75dc6...db1 Jeg har vel ikke mer enn folk flest, jeg bare har bleik hud og en far med kullsort hår som har gjort at en del av kroppshåret mitt (armhuler, kjønnshår) er kull sort. Resten er ikke noe stort problem da de er lyse. Håret er vel ikke problematisk annet et at det må tas oftere enn alt annet, noe jeg ofte glemmer. Har ingen hormonforstyrrelser
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #10 Skrevet 4. august 2016 5 timer siden, Nuttery skrev: Jeg har vel ikke mer enn folk flest, jeg bare har bleik hud og en far med kullsort hår som har gjort at en del av kroppshåret mitt (armhuler, kjønnshår) er kull sort. Resten er ikke noe stort problem da de er lyse. Håret er vel ikke problematisk annet et at det må tas oftere enn alt annet, noe jeg ofte glemmer. Har ingen hormonforstyrrelser OK Siden du ikke har hormonforstyrrelser blir du nok kvitt dem for godt når du fjerner hårene. Jeg ville ha valgt en klinikk! Anonymkode: 75dc6...db1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #11 Skrevet 4. august 2016 10 timer siden, Forundret.. skrev: Hvilken av disse var det du hadde? Ser det er forskjellige. Hvordan reagerer pigmentene i huden etterpå? Er det slik at hunden ikke blir like solbrun der i forhold til steder som ikke er behandlet? Den jeg har nå, heter Lumea Precision Plus. Før hadde jeg en annen modell, men den gav seg før den skulle, så da fikk jeg en ny en. Det har ikke hatt noen innvirkning på pigmentene i huden min. Teoretisk sett skal det kanskje kunne bleke pigmentansamlinger, men jeg vet vel ikke helt om hjemme-IPL for hårfjerning har den samme effekten som salong-IPL mot pigmentforandringer? Dette har jeg ikke greie på, så jeg kan bare svare for min egen del. Behandlingen skal forresten ikke kombineres med soling: Sitat Hvis du har solt deg, skal du vente i 1-2 dager før du bruker Lumea IPL. Lumea IPL skal overhodet ikke brukes på solbrent hud. Vær oppmerksom på at du alltid får en mørkere hudfarge etter soling, så bruk matrisen for hud- og hårfarge kontinuerlig. Hvis du har fått en mørkere hudfarge, skal du alltid sette lysintensiteten til en lavere innstilling for å unngå hudreaksjoner og bivirkninger. Huden blir alltid mer følsom rett etter en IPL-behandling. Vent 1-2 dager eller til alt det røde har forsvunnet før du utsetter behandlede områder for sol. Dekk til disse områdene når du går ut i solen, eller bruk en solkrem med solfaktor (30 SF) i minst to uker etter behandlingen. Det beste tidspunktet å begynne med IPL er på vinteren når man er blekest, da får man god tid til å gjøre mange behandlinger innen man begynner å kle av seg igjen på våren. Anonymkode: cc2d7...26a
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #12 Skrevet 4. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: OK Siden du ikke har hormonforstyrrelser blir du nok kvitt dem for godt når du fjerner hårene. Jeg ville ha valgt en klinikk! Anonymkode: 75dc6...db1 Og jeg ville valgt hjemme-IPL. Maskinen koster det samme som et par klinikkbehandlinger. Jeg hadde en venninne som betalte masse for å fjerne hår på magen. Ikke alt forsvant, dessuten kom det tilbake etter et års tid, men hos meg er alt borte vekk. Så jeg vil si det er mye mindre risiko for å kaste bort pengene sine. Lite å tape, mye å vinne. (Hvis penger ikke hadde vært et tema, kan det hende jeg hadde valgt klinikk. Men jeg tviler kanskje på at jeg hadde giddet.) Anonymkode: cc2d7...26a
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #13 Skrevet 4. august 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal du ha permanent resultat er det eneste sikre diodelaser. Jeg hadde 8 behandlinger a 5000 kr hver. Hadde mørke skjemmende hår (hvit hud) på leggene + bikinilinje. Nå 3 år etter er fortsatt 90 % av dette helt vekk. Anonymkode: 24a68...399 Jeg har oppnådd samme resultat med en maskin som kostet mindre enn én behandling... Anonymkode: cc2d7...26a
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #14 Skrevet 4. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og jeg ville valgt hjemme-IPL. Maskinen koster det samme som et par klinikkbehandlinger. Jeg hadde en venninne som betalte masse for å fjerne hår på magen. Ikke alt forsvant, dessuten kom det tilbake etter et års tid, men hos meg er alt borte vekk. Så jeg vil si det er mye mindre risiko for å kaste bort pengene sine. Lite å tape, mye å vinne. (Hvis penger ikke hadde vært et tema, kan det hende jeg hadde valgt klinikk. Men jeg tviler kanskje på at jeg hadde giddet.) Anonymkode: cc2d7...26a Da er sikkert hun en som har hormonforstyrrelse, og da må man gå 1-3 ganger i året. Jeg synes det er mer risikofyllt å skulle gjøre slik selv. Klinikk er alltid tryggest, og man får best resultat. Anonymkode: 75dc6...db1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #15 Skrevet 4. august 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er sikkert hun en som har hormonforstyrrelse, og da må man gå 1-3 ganger i året. Jeg synes det er mer risikofyllt å skulle gjøre slik selv. Klinikk er alltid tryggest, og man får best resultat. Anonymkode: 75dc6...db1 Vel. Anonymkode: cc2d7...26a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå