AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #1 Skrevet 31. juli 2016 Vi pusser opp, og håndverkerne bar ned en del gamle materialer fra det vi har revet ned. Så kom naboen visstnok forbi og sa "dere trenger ikke hive det der oppi containeren, jeg kan ta det", og så tok han alt, har visst laget paller av det, som han stabler ved på som han selger. Altså uten å spørre noen av oss om det! Da kan vi vel bare ta en palle med ved av ham uten å spørre, eller? Anonymkode: 2cc58...4b9 1
Kontormus Skrevet 31. juli 2016 #2 Skrevet 31. juli 2016 Det høres ut som om han trodde materialene var kastet alt, hvis det er feil burte dere sagt fra når dere ble klar over det. Nei, dere kan ikke uten videre ta det han har laget av det. 14
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #3 Skrevet 31. juli 2016 Skulle dere ha materialene selv, eller skulle dere kaste dem? Om dere skulle ha dem selv er det rart om dere ikke hadde gitt klar beskjed til håndverkerne om dette, for det virker jo faktisk som materialene var på full fart opp i containeren når naboen tok kontakt. Om materialene skulle kastes klarer jeg ikke se dette på noen som helst annen måte enn at dere er smålige som få, som ikke unner naboen noe dere uansett ikke skulle ha selv. Vi snakker ikke akkurat om personlige gjenstander her, men brukte materialer. Dette er god gjenbruk og utelukkende positivt. Anonymkode: 3f120...024 18
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #4 Skrevet 31. juli 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi pusser opp, og håndverkerne bar ned en del gamle materialer fra det vi har revet ned. Så kom naboen visstnok forbi og sa "dere trenger ikke hive det der oppi containeren, jeg kan ta det", og så tok han alt, har visst laget paller av det, som han stabler ved på som han selger. Altså uten å spørre noen av oss om det! Da kan vi vel bare ta en palle med ved av ham uten å spørre, eller? Anonymkode: 2cc58...4b9 Du sparte antagelig penger på at naboen forsynte seg av ditt avfall, da avfall som leveres skal betales avgift for (etter vekt) Anonymkode: 242b8...ce7 14
Frøken888 Skrevet 31. juli 2016 #5 Skrevet 31. juli 2016 (endret) Skjønner ikke hvorfor du er irritert engang. Han er fornuftig og bruker ditt søppel til noe nyttig. Du kan sikkert stjele en pall med ved fra han. Du vil så klart bli anmeldt for stjeling når veden faktisk ikke er din. Tviler sterkt på at naboen din blir anmeldt for at han spurte om å få ditt søppel. Endret 31. juli 2016 av Frøken888 .. 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 31. juli 2016 #6 Skrevet 31. juli 2016 Er nå normal høflighet å spørre først,før man tar noe.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #7 Skrevet 31. juli 2016 4 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Er nå normal høflighet å spørre først,før man tar noe. Han spurte håndverkerne, det pleier holde. I alle fall om materialene skulle kastes. Som en annen AB sa: I så fall sparte naboen dem faktisk for behandlingsgebyr e.l., siden det koster penger å kvitte seg med riviningsavfall. Anonymkode: 3f120...024 5
Ananas. Skrevet 31. juli 2016 #8 Skrevet 31. juli 2016 Om håndverkerne ga bort noe dere hadde tenkt til å beholde, så er det dem dere må ta dette med, ikke naboen. 9
TheGirlWhoWaited Skrevet 31. juli 2016 #9 Skrevet 31. juli 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi pusser opp, og håndverkerne bar ned en del gamle materialer fra det vi har revet ned. Så kom naboen visstnok forbi og sa "dere trenger ikke hive det der oppi containeren, jeg kan ta det", og så tok han alt, har visst laget paller av det, som han stabler ved på som han selger. Altså uten å spørre noen av oss om det! Da kan vi vel bare ta en palle med ved av ham uten å spørre, eller? Anonymkode: 2cc58...4b9 Ja? Det skulle kastes i containeren - som søppel da, regner jeg med? Hva er så problemet med at naboen tok dette? Sparte dere for en del penger han da... 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #10 Skrevet 1. august 2016 Han sa i fra til håndverkerne som ikke protesterte. Hvis det var meningen at dere skulle bruke materialene, så får dere ta det opp med håndverkerne. Anonymkode: 15704...aaa 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #11 Skrevet 1. august 2016 ja, her syns jeg ikke det er naboen du skal ta, men håndtverkerne. Jeg hadde selv spurt håndverkerne hvis jeg så de holdt på å kaste noe i en container og jeg tilfeldigvis gikk forbi, hadde tenkt det var synd å kaste, og at naboen sikker ble glad for at det kom til nytte, ikke minst så ville han spare penger pga det ble mindre vekt å kaste. Og jeg ville regnet med at dersom det ikke var meningen å kaste så hadde håndtverkerne visst om det.... Men jeg lurer litt på - er det lov å forsyne seg fra containere, med ting som skal kastes likevel? Jeg hørte om noen ungdommer som fikk tilsnakk av politiet pga de hadde forsynt seg fra en container utenfor en butikk som var nedlagt, de hadde funnet gamle blader og diverse.... Så jeg ble jo litt i tvil - selv om det skal kastes, så er det ikke lov å ta det fra containere? Anonymkode: 492c5...218
Gjest HappyWaffle Skrevet 1. august 2016 #12 Skrevet 1. august 2016 skulle dere bruke matrialene selv TS?
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #13 Skrevet 1. august 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi pusser opp, og håndverkerne bar ned en del gamle materialer fra det vi har revet ned. Så kom naboen visstnok forbi og sa "dere trenger ikke hive det der oppi containeren, jeg kan ta det", og så tok han alt, har visst laget paller av det, som han stabler ved på som han selger. Altså uten å spørre noen av oss om det! Da kan vi vel bare ta en palle med ved av ham uten å spørre, eller? Anonymkode: 2cc58...4b9 Han fikk materialene som håndverkerne likevel skulle kaste i containeren? Du griner når du driter, regner jeg med? Anonymkode: 88f79...415 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #14 Skrevet 1. august 2016 TS har all grunn til å reagere. Denne naboen var frekk og tok seg til rette. Selv om ts skulle kaste disse materialene er det tross alt ts sitt avfall (som kan være en ressurs og ha pengeverdi), og som eier bestemme hva dette skal brukes til. Spiller ingen rolle om det skulle kastes. Naboen tok seg til rette. Jeg har selv ting som skal kastes av og til. Og foretrekker heller å deponere det til avfall enn å gi det bort gratis. Vil noen ha det får de kjøpe det. Jeg har tross alt betalt for det engang, og ser ikke gleden i å bedrive veldedighet, spesielt i Norge. Føler større glede i at når jeg ikke skal ha det så skal ingen ha det. Dere kan like det eller ikke. Men det er mitt og jeg bestemmer! Anonymkode: 0563a...dd6 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #15 Skrevet 1. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS har all grunn til å reagere. Denne naboen var frekk og tok seg til rette. Selv om ts skulle kaste disse materialene er det tross alt ts sitt avfall (som kan være en ressurs og ha pengeverdi), og som eier bestemme hva dette skal brukes til. Spiller ingen rolle om det skulle kastes. Naboen tok seg til rette. Jeg har selv ting som skal kastes av og til. Og foretrekker heller å deponere det til avfall enn å gi det bort gratis. Vil noen ha det får de kjøpe det. Jeg har tross alt betalt for det engang, og ser ikke gleden i å bedrive veldedighet, spesielt i Norge. Føler større glede i at når jeg ikke skal ha det så skal ingen ha det. Dere kan like det eller ikke. Men det er mitt og jeg bestemmer! Anonymkode: 0563a...dd6 Ok, så tingene du kaster får plutselig en verdi når noen viser interesse for dem? Hvorfor legger du dem ikke heller ut til salgs på finn? Annonser på Torget der er gratis. Anonymkode: 88f79...415 9
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #16 Skrevet 1. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, så tingene du kaster får plutselig en verdi når noen viser interesse for dem? Hvorfor legger du dem ikke heller ut til salgs på finn? Annonser på Torget der er gratis. Anonymkode: 88f79...415 Selvfølgelig. Om noen vil ha noe så har det en viss verdi. Spiller ikke noen rolle om de hadde null verdi for meg når jeg velger å kaste det. Vil jeg kaste det så vil jeg kaste. Er jeg som bestemmer. Finn? haha. Ikke få meg til å le. Så mange raringer der som skal ha alt gratis og til og med pruter på 100-lappen. Anonymkode: 0563a...dd6 1
Raven Emerald Skrevet 1. august 2016 #17 Skrevet 1. august 2016 Ryddet for spekulasjoner. Raven Emerald, mod.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #18 Skrevet 1. august 2016 Hvis det skulle kastes skjønner jeg ikke hva du klager på. Hvis ikke er set håndtverkerne du bør ta det opp med. Jeg var bare glad da vår nabo gjorde det samme. Anonymkode: db26b...360 5
Aamu Skrevet 1. august 2016 #19 Skrevet 1. august 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi pusser opp, og håndverkerne bar ned en del gamle materialer fra det vi har revet ned. Så kom naboen visstnok forbi og sa "dere trenger ikke hive det der oppi containeren, jeg kan ta det", og så tok han alt, har visst laget paller av det, som han stabler ved på som han selger. Altså uten å spørre noen av oss om det! Da kan vi vel bare ta en palle med ved av ham uten å spørre, eller? Anonymkode: 2cc58...4b9 Hva skulle du med det?
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #20 Skrevet 1. august 2016 Dette TS er jo den samme innstillingen som dessverre mange andre har: Dette handler om å ikke unne andre noe. En bekjent leverte heller bilen sin til opphugging mot vrakpanten, i steden for at en kamerat av han kunne ha fått kjøpe bilen til samme pris... (Han var redd for at han som tilbød å kjøpe bilen, skulle få glede av bilen og evt tjene penger på den...) Anonymkode: 242b8...ce7 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå