Gå til innhold

Lar dere hunden(e) være i sofa og seng?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lar dere hundene deres sitte i sofa og seng? Valpen har velduig lyst til å hoppe i sofaen og steller seg ofte ved sofaen og klynker, men vi prøver å lære han at det ikke er greit. Nå lurer jeg på om vi skal la han.

Anonymkode: b77b5...f95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er hunden i sofaen, det ser jeg på som en del av kosen med å ha hund, for å være ærlig. Jeg kunne tenke meg å ha ham i sengen også, men der har samboer lagt ned veto. Så vi har kommet frem til et kompromiss hvor hunden får være på min side av sengen for å kose litt, men må ned når vi skal sove. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe problem med at den er i sofaen, men den får ikke opp i senga. Orker ikke å ligge å puste inn pels om natta i tilleg til at senga lukter hund og det blir trangt om plassen. 

Anonymkode: 99216...17a

Skrevet

Ja, vår får være i sofa og seng akkurat når han vil. Og det vil han som oftest :P I starten tenkte vi (/samboeren min...) egentlig at han ikke skulle få komme opp i sengen, men så var det så mye lettere å merke når han våknet og måtte ut hvis han lå sammen med oss. Begge deler er veldig koselig, både for oss og for ham :)

• Liker 3
Skrevet

Han er i sofaen når han er alene hjemme. Om vi er hjemme og prøver å klappe på sofaen for å få ham opp, ser han bare dumt på oss med et blikk som sier "Hæ? Jeg bruker da aaaaldri å være i sofaen". Men vi ser jo at pynteputene ligger til bulter og vi hører at han hopper ned fra sofaen idet vi kommer inn ytterdøra. :P

I senga har han aldri vært. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi var også ganske strenge på at hun ikke skulle være i sofaen. Og det var lett å overholde når hun var så liten at hun ikke kom seg opp dit selv:tongue: Men nå som hun hopper opp i ett sett, har vi innsett at det ikke er så farlig likevel, og hun får lov til å ligge der sammen med oss. Hun er jo en del av flokken, så må få være sammen med oss i sofaen da, haha!

I sengen får hun ligge hvis hun vil, men nå på sommeren liker hun seg best på gulvet siden det er så varmt. Skal sies at jeg har en puddel som verken røyter eller lukter. Mulig jeg hadde vært litt strengere dersom det ble mye hår overalt. 

Anonymkode: 44595...575

Skrevet

Jeg har ikke hund selv, men har en fast hund jeg passer med jevne mellomrom. Den får komme opp i sofaen, og sover med meg i sengen. At folk ikke vil ha hunden i sengen sin er nå en ting, men jeg forstår meg ikke på folk som ikke lar hunden komme opp i sofaen. Hva er poenget med en hund hvis den bare skal ligge på gulvet? (Og ja, jeg vet at det er forskjell på raser og at hunder selvfølgelig trenger med stimuli enn å komme opp i sofaen). Om man ikke vil ha alle møblene full av hundehår kan man lære hunden at noen møbler er lov å gå opp i og andre er forbudt sone. 

Skrevet

Vi måtte slutte å ha han i senga. Vi har en ganske stor hund som liker å sove lenge, og hvis vi står opp tidlig så legger han seg oppå for her skal det koses og soves. Kan nesten ikke møte seint på jobb fordi jeg satt fast under bikkja... 

• Liker 1
Skrevet

Klart hunden får lov til å slappe av i sofaen med oss. :) Poenget med hundehold for min del er at vi er sammen. Jeg har ikke kjøpt hund for å stenge den vekk fra familien. Det finnes vel ikke noe koseligere å ta en hvil på sofaen med en liten hund i armkroken. :)

Er du redd for sofaen din skal bli skitten og hårete kan du lære valpen at den får ligge i sofaen, men på et pledd. Mange hunder finner seg en fast plass i sofaen og det er der "hundepleddet" er. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei. Hunden vår får ikke være i sofaen. Pga at den da legger igjen pels og skitt. Og ikke i sengen pga flått, pels og skitt.

Endret av Xanadus
Skrevet

Om de får være i seng og sofa? But of course! Men nå har jeg små, røytefrie hunder da.

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Hunden får være i sofaen, men da på et eget pledd. Han vet at det er plassen hans, men han har en tendens til å "plutselig" ligge et helt annet sted, frem til vi legger merke til det.

Han får ikke ligge i sengen, han har lang pels og blir ekstremt skitten. Sengen vår er uansett for høy til at han klarer å hoppe opp, han er litt tung i rumpa heldigvis :) 

Skrevet

Ja. Eg bryr meg ikkje om litt pels her og der, og dessuten er det koselig med voff liggende inntil seg. Men bikkja får velge selv om den vil være på gulv eller i sofa/seng.

• Liker 2
Skrevet

Ingen hund i møbler her. Hvis jeg glemmer å legge vekk koseteppet (fryser ofte, så har alltid et pledd på meg)  legger han seg oppi der, i sofaen, om natta eller mens vi er ute. Hører han hopper ned på gulvet når jeg åpner soveromsdøren/ytterdøren og ser at han har laget seg en "kurv" av teppet. 

Han har flere liggeplasser i huset med tepper og puter,  så han lider ingen nød. Han ligger jo heller ikke i sofaen så lenge pleddet ikke ligger framme. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Xanadus skrev:

Nei. Hunden vår får ikke være i sofaen. Pga at den da legger igjen pels og skitt. Og ikke i sengen pga flått, pels og skitt.

Sjarmerende. Og vasker du aldri hunden? Holder pels ved like  

Anonymkode: 55cd1...672

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjarmerende. Og vasker du aldri hunden? Holder pels ved like  

Anonymkode: 55cd1...672

Endret av Xanadus
Skrevet

Min hund har det godt på gulvet. Den blir dusjet/spylt ved behov,samt  regelmessig pelsstell. 

Skrevet

Hunden vår får komme opp i sofaen ved invitasjon. Men da legger jeg er pledd som hun kan ligge oppå, fordi hun ofte er skitten og våt, slik er det bare med langhåret hund. Børster henne en gang om dagen, bader hver 14. dag, og tørker alltid potene etter hun har vært ute, men gjett hva? Hun er skitten likevel ;) Når hun var valp fikk hun være oppi sofaen, da var tanken at hun skulle ha fri tilgang på den som voksen og. Men etter et par måneder var hun ikke så interessert i å være i sofaen, hun foretrekker å ligge på "frynse" teppet som er nedenfor sofaen. I sengen er hun aldri, jeg er allergisk mot husstøvmidd, så blir ekstremt tett om jeg skal ha henne i senga sammen med meg. Selvsagt er hun en del av flokken, og er høyt elsket familiemedlem, selv om hun ikke er så ofte i sofaen. Vi ligger ofte på teppet på gulvet å koser med henne. Med daglig mosjon, hjernetrim, og kos har hun det helt supert! :) 

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger får hun, noen ganger sier jeg nei. Hun "spør" ved å stoppe opp foran sofaen og se på meg til jeg enten sier "Ja, kom", eller "nei". Og ligger hun her og jeg ber henne "gå ned" så går hun ned med en gang. Går fritt i hele huset når vi er borte, men foretrekker gangen da (dagtid, da det ofte er varmest). 

Senga er egentlig ikke lov, men når jeg er alene hjemme vil hun opp, og hun ligger musestille helt nederst i fotenden. Hopper opp når hun tror jeg har sovnet (da jeg legger ned mobilen) og hopper ned igjen så fort jeg rører på meg :fnise: Så ofte er hun der uten at jeg vet om det. I røyteperioder har jeg pledd i fotenden og sofaen som hun ligger på. (Hun velger det selv hvis det ligger et stoffstykke der). Får ligge i barnets seng så mye hun vil, barnet er ikke allergisk, men det er jeg. Der sover de gjerne på puta sammen... :P 

Er ganske glad hun vil opp jeg da. Forrige hunden min ville ikke i sofaen, var nok for varmt. Men, han dro av meg dyna om natta! (Spionerte da jeg ikke kunne skjønne hvorfor dyna alltid lå på gulvet mens jeg var iskald). Så joda, han tok tak i hjørnet nederst på dyna, og dro den ned sånn at han fikk en flik å sove på. Noen ganger for mye, slik at hele dyna falt ned. Var jo bare sjarmerende, han hadde seng og eget teppe, men akkurat dynefliken ville han ha visstnok ;) 

Anonymkode: 72213...f04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...