Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen? :)

Anonymkode: 79806...cc7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De kortsiktige endrer seg stadig, men jeg har to varige: 3 måneders utgifter på konto og ferdig med huslån før jeg er femti.

Anonymkode: 2ecf8...028

AnonymBruker
Skrevet

Ja, nå har jeg ikke gjeld på bolig og bil, så da er neste mål å spare såpass i fond at fremtidig avkastning kan spes på årlig arbeidsinntekt. 

Anonymkode: cf894...2a5

AnonymBruker
Skrevet

Mitt mål er å være økonomisk uavhengig når jeg fyller 50. Det betyr at jeg har spart opp og investert nok innen den tid til at jeg kan leve av det, uten å måtte jobbe. 

Anonymkode: e30b9...eaf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Sparer fordi det er gøy, jeg. Har nådd målet med solid buffer og en moro-konto. Nå sparer jeg fordi det er gøy. Hobby. Har banklån. Så litt ulogisk. Men gøy.

Anonymkode: 65e78...06e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gjeldfri når jeg er 55, er 44 nå. Alltid en buffer på 100 000 kr. Den ene sparekontoen er for "moro skyld"; der har jeg en slik ordning at hver gang jeg bruker bankkortet, rundes det opp til nærmeste 10-er. Det har jammen blitt en god del kroner i løpet av ikke lang tid. For meg er ekstra nedbetaling på boliglånet den beste formen for "sparing". 

Anonymkode: 064a5...bd6

Skrevet

Mine kortsiktige lån:

Betale ned billånet innen jul (170 k igjen)

Så er det å betale ned resten av huslånet (2.3 mill igjen) innen 7 år. Da har jeg 3 mill i EK som jeg vil bruke til å ta nytt lån til enda bedre hus. Da vil jeg være gjeldsfri innen 50

Gjest noe tilfeldig
Skrevet (endret)

Jeg har nok ganske mange økonomiske mål i livet. Dog motiveres jeg ikke av økonomien i segselv men av livsgleden det vil føre med seg. Jeg jobber mot å få en godt betalt stilling slik at min familie kan leve er godt liv. Først av alt ønsker jeg å ha minst mulig huslån, ha flere boliger (hytter/boliger) grunnet emosjonell verdi. Innen jeg er 50 vil jeg ha tre boliger, grunnet investeringer jeg har gjort. Da ikke alle i Norge Jeg ønsker at alle i min familie kan gå til tannlegen uten at de må spare på andre ting resten av måneden for at dette skal gå i orden. At vi kan reise ut i ulike land, ta en tur på byen, spise en bedre middag ute osv. Uten at det ødelegger regnskapet. Jeg bryr meg lite om sosial status, merkeklær eller hva som er "fancy" men peioriterer det jeg mener gir trygghet og livsglede. Jeg tar høyere utdanning kombinert med jobb, og tar ikke ut ferie annet enn når jeg må for å få tid til studier. Så ingen sommerferie på meg, med andre ord. Dette er felles mål for meg og min mann, så det betyr også at han jobber ekstra hardt med å ta godt vare på barna, når jeg jobber mer og studerer.  

Endret av noe tilfeldig
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

Mitt hovedmål er vell, tja, å komme seg på beina økonomisk etter flere år med dårlig økonomi på grunn av sykdom og få fullført utdanningen som jeg har drømt om lenge. Utover det så må det være å få seg større bolig (føler at vi bor i et kott akkurat nå:P) og fast jobb :fnise: 

Endret av Steve Rogers
Skrevet

hovedmål er å kunne hjelpe barna mine med huskjøp eller aller helst kjøpe studieleiligheter til dem en dag. nå er eldste barnet 2 år og de andre foreløpig bare på planleggingstadiet så jeg har god tid.

helst ferdig med å nedbetale huset jeg bor i nå før jeg blir 40. men ikke så viktig det.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dette er mine mål. Jeg føler at de er ganske realistiske. Kanskje jeg burde ha tatt i mer, men soom sagt, jeg har holdt meg realistisk. Jeg har aldri vært så veldig opptatt av økonomi, men etter å ha gått på noen smeller og vært vondt blakk endel perioder i og etter studier, har jeg fått behov for økonomisk trygghet jeg også.

1. Først og fremst er det å få en stabil og god inntekt - noe jeg ikke har nå og egentlig aldri har hatt.

2. Etablere en trygg økonomi med egne sparepenger og penger i fond. Målet er at jeg aldri mer vil være så pengelens og desperat som jeg har vært i 20-åra...! Jeg sparer 900 i måneden nå, men vil øke til minst 2000 når jeg får ordentlig inntekt.

3. Etter at nr 1. er nådd: Kjøpe noe som ligger nærmere Drømmeleiligheten/Gammelt hus med eplehage enn der vi bor nå (selv om jeg er glad og takknemlig for at vi har fått til å kjøpe leilighet i det hele tatt)

4. Ha en god bufferkonto, sette av penger til egenkapital til eventuelle barn og til vedlikehold av egen bolig og familiehytta.

5. Kjøpe kunst! Fine klær! Reiser! Opplevelser! Ha økonomisk mulighet til å realisere drømmer. Men først og fremst, mulighet til å gi barna mine det de trenger. 

6. Det er også en økonomisk målsetning for meg å klare å formidle til eventuelle barn litt mer om økonomiske realiteter enn det jeg selv klarte å få med meg i ungdomsårene. Jeg mener selvsagt at det er viktig å følge hjertet og ikke bare følge strømmen osv, men jeg vil at mine barn skal ha et litt mindre romantisk bilde av fattigdom enn det jeg hadde. 

Anonymkode: 4a7c3...cf5

• Liker 1
Skrevet

* Pusse opp kjøkkenet.

* Bli gjeldfri innen jeg er 50 år.

* Kjøpe et sommerhus/leilighet i Storbritannia.

Mvh Yvonne :heiajente: 

AnonymBruker
Skrevet

- Bli gjeldfri innen jeg blir 40, mest sannsynlig løpet av 30 årene. Akkurat nå ser jeg det ikke som noen hast å bli gjeldfri.
- Leve av kapitalen. Jeg sper allerede inntekten med kapital, men målet er å kunne leve fullt og helt av det.
- Kunne gi barna en god start på voksenlivet henhold til bolig og oppstartskapital.
- Kunne hjelpe andre økonomisk.
- Leve livet fullt ut med reiser og opplevelser. 
- Gå av tidlig med pensjon, men likevel kunne ha økonomisk frihet og leve godt.

Anonymkode: 8d441...6e2

AnonymBruker
Skrevet

Ha god nok kredittverdighet i tillegg til egne midler til å ta opp gigantiske forbrukslån i alle bankene jeg kan og reise rundt til pengene tar slutt når jeg blir rundt seksti år. Deretter bo på gamehjem.

Anonymkode: d37f9...c11

• Liker 2
  • 4 måneder senere...
Skrevet

Flere som har noen økonomiske mål for livet?

Og dere som har svart, hvordan går det? :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere som har noen økonomiske mål for livet?

Og dere som har svart, hvordan går det? :)

Det går fint. Nå har jeg nettopp fylt 30 år, så fremdeles en stund igjen til jeg fylle 50, men ser ut til å nå målene mine. Kjøkkenet skal vi pusse opp til sommeren. :)

Mvh Yvonne :heiajente: 

Skrevet

Sikre meg og barna økonomisk.

Anonymkode: af184...7cf

Skrevet

Gå inn i en butikk og kjøpe en splitter ny bil, uten å ta opp lån

Skrevet

Målet er å være gjeldsfri før jeg er 30. Utover det har jeg ingenting enda. 

Anonymkode: cb8c6...f1f

Skrevet

Sikkert veldig sært men jeg ønsker bare å kunne fortsette å beholde nåværende jobb slik at jeg kan fortsette dagens ordning.

Anonymkode: 32f21...85b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...