Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne på høyskolen nå, og har innsett at jeg trenger en sekk. Ved tidligere studier har jeg kun hatt en forelesning daglig, ingen kollokvier eller gruppearbeid, og jeg har lest hjemme, så jeg har brukt veske. Nå ser det ut til at det blir mye gruppearbeid, lange dager og behov for å ha med både pc, bøker, mat og drikke, og da er det bare sekk som duger. Men hvilken? Jeg har kikket på Beckmann Urban 30L og Beckmann College 34L, og syns begge ser enorme ut. Samtidig vil jeg ikke risikere at sekken blir for liten, og fire liter ekstra på College-sekken merkes jo. Så hvor stor sekk trenger man egentlig? Hvilken sekk har dere, og er dere fornøyd eller ikke fornøyd?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du redd for å bli dømt for å gå med sekk? Størrelsen på sekken avhenger av hvor mye du har tenkt å bære med deg, som også avhenger av hva det er du skal studere.

Anonymkode: fc649...ca9

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Bruker bare en Fjallravensekk

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du redd for å bli dømt for å gå med sekk? Størrelsen på sekken avhenger av hvor mye du har tenkt å bære med deg, som også avhenger av hva det er du skal studere.

Haha, skjønner ikke hvordan du kan tolke det sånn! Jeg aner virkelig bare ikke hvor stor sekk som trengs siden jeg som sagt alltid bare har brukt veske. Skjønner jo at andre ikke vet hvor stor sekk akkurat jeg trenger, men antar at det finnes flust av studenter her inne som har sekkeerfaringer som kan være nyttige å ta med. Og hvis flere f.eks. hadde sagt at de selv hadde behov for en sekk på over 30 liter for å få plass til alle bøker og pc hadde jeg antatt at det var sannsynlig at jeg også kunne få behov for det :)

Skrevet

Jeg har fra Haglöfs. Fjellreven funker ikke for meg, remmene er for tynne og det er lite justeringsmuligheter. Sykler noen ganger og da er det digg å kunne kneppe igjen foran. Regntrekk følger også med, selv om det ser teit ut så angrer jeg ikke når jeg ser medstudentene med søkkvåte bøker og vasstrukkent pennal. Studerer i Bergen vettu, der kan det jo regne "litt"...

Beckman urban ser kjempefin ut bare at den ikke har flaskeholder på sida. Men det er bare småtteri egentlig. 30 liter er vel nok? 

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Bruker bare en Fjallravensekk

Hvilken Fjällräven har du? Har en Kånken, men den funker ikke med vekt i, syns jeg. Men de har jo mange modeller :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Thorn skrev:

Beckmann Urban 30L 

Jeg har den, og den er for liten. Får ikke plass til laptop, ladekabel, matboks, drikkeflaske og 3-4 bøker, som er det jeg trenger. Skal kjøpe 34 L nå, begynner på master til høsten.

Anonymkode: 51f5a...396

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, globalagogo skrev:

Jeg har fra Haglöfs. Fjellreven funker ikke for meg, remmene er for tynne og det er lite justeringsmuligheter. Sykler noen ganger og da er det digg å kunne kneppe igjen foran. Regntrekk følger også med, selv om det ser teit ut så angrer jeg ikke når jeg ser medstudentene med søkkvåte bøker og vasstrukkent pennal. Studerer i Bergen vettu, der kan det jo regne "litt"...

Beckman urban ser kjempefin ut bare at den ikke har flaskeholder på sida. Men det er bare småtteri egentlig. 30 liter er vel nok? 

Skal også studere i Bergen, så regntrekk er et must! Liker at det følger med på Beckmann-sekkene. Jeg trodde at 30 ville være mer enn nok, men når jeg sjekket inne på Beckmann sine sider lå Urban under kategorien "elev" og College under "student'... Derfor ble jeg usikker på om 30 liter ville være for lite for en gjennomsnittelig student!

Gjest MadameDeRosa
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har den, og den er for liten. Får ikke plass til laptop, ladekabel, matboks, drikkeflaske og 3-4 bøker, som er det jeg trenger. Skal kjøpe 34 L nå, begynner på master til høsten.

Bruker min til Mac, to-tre bøker, og notatbøker. Ladekabelen er alltid med, og matpakka også, ingen problemer med å få plass men kanskje litt trangt i sekken når alt er med. 

Gjest MadameDeRosa
Skrevet
19 minutter siden, Thorn skrev:

Hvilken Fjällräven har du? Har en Kånken, men den funker ikke med vekt i, syns jeg. Men de har jo mange modeller :)

Har den originale, mest vanlige. Husker ikke hva den heter den typen. 

Skrevet

Jeg har bergans på 35/36 liter og kunne ikke hatt noe mindre! Stor mac, flere bøker, skrivebøker, pennal, drikke, lader, dilldall, mat og plutselig var den sekken full. 

Den kommer også med regntrekk :) 

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler virkelig å investere i en sekk. Backman er gode sekker, men jeg anbefaler heller sekker fra merke "Troll" ... De har mange gode tilbakemeldinger fra fysioterapauter osv,.... har en slik selv og elsker den. God å ha på ryggen og mange praktiske lommer/rom

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

10 minutter siden, Pepperbiff skrev:

Jeg har bergans på 35/36 liter og kunne ikke hatt noe mindre! Stor mac, flere bøker, skrivebøker, pennal, drikke, lader, dilldall, mat og plutselig var den sekken full. 

Tusen takk, dere! Det er akkurat sånne tilbakemeldinger jeg var ute etter! :blomst:

8 minutter siden, johanan skrev:

Anbefaler virkelig å investere i en sekk. Backman er gode sekker, men jeg anbefaler heller sekker fra merke "Troll" ... De har mange gode tilbakemeldinger fra fysioterapauter osv,.... har en slik selv og elsker den. God å ha på ryggen og mange praktiske lommer/rom

Takk for tips! Har aldri hørt om merket, men det skal jeg sjekke opp i. Må jo nesten ha en sekk som er god på ryggen når det skal være en del vekt i den!

11 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Har den originale, mest vanlige. Husker ikke hva den heter den typen. 

Da er det sikkert Kånken du har også. Jeg syns den er veldig grei til korte turer og på ferie etc, men med de tynne skulderstroppene og manglende ryggstøtten kan jeg ikke bruke den med tyngde i.

Skrevet

Jeg har denne https://www.fjellrevenshop.no/utstyr/kanken/fjellreven-kanken-15 og er veldig fornøyd. Polstrede reimer og plass til et par bøker, laptop og mat nok til å fore en høygravid en hel dag på skolen. Jeg studerte frem til termin og hadde bekkenproblemer, men sekken var kjempegod på ryggen. Har en solid laptop-sekk, men den kunne ikke måle seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du redd for å bli dømt for å gå med sekk? 

Nå spør jeg sikkert utrolig dumt, men hvorfor i all verden skulle man bli "dømt" for å gå med sekk?

Anonymkode: 55309...96e

• Liker 2
Skrevet

Jeg har Beckmann Urban 30 liter, og syns den kan være litt i minste laget. Nå har jeg hatt veldig mange og store bøker å drasse på dette semesteret, så jeg har av og til hatt med et handlenett i tillegg. Men stort sett skulle jeg ønske at sekken var litt større. 

Om du har mulighet til å leie skap på skolen, kan du også ha bøkene der. Da blir jo behovet for stor sekk litt mindre. Men igjen, det forutsetter jo at du bare skal lese på skolen og ikke hjemme. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også på jakt etter ny sekk, har brukt både sekk og veske tidligere, sekk er absolutt å foretrekke når du skal ha med mye og kanskje sitte en dag på lesesalen etter en tidlig forelesning. Når både pc, bøker, skrivesaker, bokstativ, ladere, kaffekopp, vannflaske, regnbukse, hansker, matpakke og div skal med fylles sekken fort opp. Jeg kommer til å gå for en sportsversjon som også kan brukes som dagstursekk på fjelltur, har ikke bestemt meg helt for hvilken. Godt bæresystem er viktig, og som nevnt lenger opp liker jeg også å kunne feste sekken foran når jeg sykler, eller ha hoftebelte rundt når sekken er tung. Ellers er det viktig med smårom som gjør det letttere å holde orden, og at sekken enten er vanntett eller har med regntrekk (Bergens student her også ;) ) Str messig kommer jeg til å gå for ca 30-38 liter, litt avhengig av design (strikk foran betyr mindre behov for innerrom osv.).  Har sett på sekker fra Osprey, Bergans, Norrøna, Arc'teryx og Fjellreven (ikke kånken), men ikke klart å bestemme meg enda.

Anonymkode: 36172...833

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sekk på 30 liter. Det fungerer helt fint for meg. Jeg har aldri sett på dette som en liten sekk. Heller litt stor, men det er fint å ha når behovet melder seg (som det gjerne gjør til kollokvie). Jeg får plass til Mac og fire tykke bøker. Jeg legger lader og diverse småting i forlommen dersom jeg skulle ha så mye med. Jeg får også plass til litt mat på toppen av bøkene, men når jeg er så fullpakket tar jeg det gjerne ved siden av i et handlenett. Det er ikke et problem. 

Jeg pleier også å bruke sekken til mathandel. Det passer kjempebra. :)

Anonymkode: b6f37...cab

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også på jakt etter ny sekk, har brukt både sekk og veske tidligere, sekk er absolutt å foretrekke når du skal ha med mye og kanskje sitte en dag på lesesalen etter en tidlig forelesning. Når både pc, bøker, skrivesaker, bokstativ, ladere, kaffekopp, vannflaske, regnbukse, hansker, matpakke og div skal med fylles sekken fort opp. Jeg kommer til å gå for en sportsversjon som også kan brukes som dagstursekk på fjelltur, har ikke bestemt meg helt for hvilken. Godt bæresystem er viktig, og som nevnt lenger opp liker jeg også å kunne feste sekken foran når jeg sykler, eller ha hoftebelte rundt når sekken er tung. Ellers er det viktig med smårom som gjør det letttere å holde orden, og at sekken enten er vanntett eller har med regntrekk (Bergens student her også ;) ) Str messig kommer jeg til å gå for ca 30-38 liter, litt avhengig av design (strikk foran betyr mindre behov for innerrom osv.).  Har sett på sekker fra Osprey, Bergans, Norrøna, Arc'teryx og Fjellreven (ikke kånken), men ikke klart å bestemme meg enda.

Anonymkode: 36172...833

Hva slags bokstativ har du? Jeg er på utkikk etter dette, men jeg får så få treff når jeg søker.

Anonymkode: b6f37...cab

Skrevet

Skal du ha bokskap? Det har en del å si for hvor mye du må drasse med deg. Jeg har alltid hatt enten skap eller lesesalsplass (master), og jobber kun på skolen, så har ikke trengt å ha med meg så mange bøker utenom akkurat mellom forelesninger. For meg har 20L vært nok til ei skrivebok, ei kladdebok eller to, vannflaske, kaffekopp, tynn datamaskin, lader + mat. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...