AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #1 Skrevet 31. juli 2016 Selv om det fortsatt er en stund til jul har jeg allikevel begynt å tenkte på hvordan julefeiringene skal foregå på mest rettferdig måte etter at vi fikk vår første baby tidligere i år. Vi har pleid å feire julaften hver for oss, og så 1. og 2. dag sammen hos foreldrene våre. Nå skal vi selvsagt feire julaften sammen, og vi kommer til å feire hos foreldrene våre noen år før vi evt tar over feiringa. Vi feirer julaften hos ett sett og 1.dag hos det andre. Men hva pleier folk å gjøre 2.dag da? Anonymkode: e2213...153
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #2 Skrevet 31. juli 2016 Julaften er vi hjemme, familien min kommer. 1. juledag er det lunsj hos foreldrene mine. 2. juledag er vi hjemme.. det er snart jul! Anonymkode: 2b616...20d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #3 Skrevet 31. juli 2016 Jeg har skilte foreldre, det har ikke min samboer, siste par årene før vi fikk barn feiret vi oss ene min foreldre, så hos hans, så hos min igjen. I fjor hadde vi barn for første gang og var hos hans, var hos hans 1.dag igså da det er tradisjonen fra før av med flere gjester. Og hos min far 2. Dag og så min mor 3. Dag. Blir samme opplegget i år siden vi får nr 2 rett før jul og det er mest praktisk og behagelig og være hos hans på julaften siden de bor nærme oss 4. Dag igjen er det ganske deilig å bare være oss igjen så da pleier vi ikke gjøre så mye. Anonymkode: 5e87a...68d
Lou Salome Skrevet 31. juli 2016 #4 Skrevet 31. juli 2016 I deres tilfelle høres det ut som en av dagene bør være " fri", og en er julelunsj hjemme hos dere med begge familier. For eks 2. dag bare dere, 3. dag større selskap med begge sider hos dere.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #5 Skrevet 31. juli 2016 48 minutter siden, Lou Salome skrev: I deres tilfelle høres det ut som en av dagene bør være " fri", og en er julelunsj hjemme hos dere med begge familier. For eks 2. dag bare dere, 3. dag større selskap med begge sider hos dere. Det hørtes veldig lurt ut takk for forslag! Jeg jobber også turnus, som er veldig kjedelig når det er jul, men da går det an å omrokkere litt på dager hvis jeg er på jobb evt Anonymkode: e2213...153
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #6 Skrevet 31. juli 2016 Nå bor mine foreldre på den andre kanten av landet, så om vi først er der ved disse høtyidene har vi pleid å være der flere dager i strekk. Min mor har en ganske stor familie, så det er gjerne familiebesøk enten hos mamma og pappa, eller hos noen andre da. Om vi er her hjemme/har feiret jul med mannens familie pleier det ikke å være noe som skjer igjen før en fast familiesamling med deler av familien den 3. juledag. Da tar vi det med ro hjemme den 2. Anonymkode: da167...fd5
MrsRose Skrevet 31. juli 2016 #7 Skrevet 31. juli 2016 Vi feirer anhvert år hos mine foreldre/svigerforeldrene. Deretter er vi 1.juledag hos den vi ikke hadde julaften med. 2.juledag har vi fri, så har vi romjulselskap hos oss med alle senere i romjulen. Funker bra her ☺️
Frøkenfryd30 Skrevet 31. juli 2016 #8 Skrevet 31. juli 2016 Etter vi fikk barn, ønsket vi å lage egne tradisjoner og vil feire julen hjemme Ber våres egne foreldre:) Nå har jeg en søster som har familie, så mine foreldre er annethvert år hos oss/ de. Samboer har en bror som ikke har familie og bor hjemme, så de kommer hvert år.
Mollie Skrevet 31. juli 2016 #9 Skrevet 31. juli 2016 De første årene var vi annethvert år hos mine foreldre og mannens foreldre. Da var vi hos den andre familien 1. juledag. 2. juledag er vi hjemme for oss selv og treffer vanligvis venner på kvelden. De to siste årene, etter at vi fikk barn nummer to, har vi vært hjemme og mine og hans foreldre har kommet til oss annethvert år. Det er greiere å være hjemme med barna, og vi vil gjerne skape våre egne tradisjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå