Gå til innhold

skal statsminister bondevik ha egne skatteregler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har statsministerne til nå ikke hatt fri bolig?

hvorfor skal statsministeren flytte inn i denne boligen, når de har den til representasjoner allikevel?

Dersom en statsminister får egne skatteregler ihht fri bolig, er det rett for alle andre som må skatte ihht boligens evt. utleiepris?

og dette kun fordi statsministerens frie bolig skal være så ekstraavagant at den koster så mye i leie at statsministeren ikke har råd til å skatte av denne frie boligen?

Selv fatter jeg ikke hvorfor han skal inn der, dette huset har ikke blitt brukt som statsminister-bolig siden 1800 tallet, trenger vi virkelig å gå tilbake til fortiden?

må ærlig talt innrømme at jeg er drittlei hele Bondevik, og betviler om denne debatten ville kommet dersom noen andre hadde sittet som statsminister...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis statsministeren har boplikt. Dvs at han ikke selv kan velge hvor han vil bo, synes jeg det er rett og rimelig at han ikke betaler skatt for å bo der. Det er flere stillinger som har boplikt knyttet til seg. Det er ikke bare en fordel å bo i slike hus.

Nå sitter sannsynligvis bare Bondevik 1 år til, så får vi se hva neste statsminister gjør om de vil betale denne skatten. Jeg tviler på at det har med Bondevik spesielt å gjøre. Synes å huske at Stoltenberg heller ikke lurte seg unna fordeler.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dessuten er det vel ganske unikt at en statsminister tjener så lite som den norske gjør. Det bør også tas med i betraktningen. Det er flere på statens lønningsliste som har bedre inntekt enn statsministeren.

Skrevet

Er da like naturlig at statministeren slipper å skatte av statsministerboligen som at kongen slipper å skatte av fordelen av slottet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei jeg synes hele denne saken er vill.

Hvorfor skal statsministeren ha boplikt?

Og hvorfor i alle dager skal det gjøres noe

unntak for han i forhold til alle andre som

har bolikt?

Skrevet
Nei jeg synes hele denne saken er vill.

Hvorfor skal statsministeren ha boplikt?

Og hvorfor i alle dager skal det gjøres noe

unntak for han i forhold til alle andre som

har bolikt?

Har vel bla med sikkerhetsmessige årsaker å gjøre. Bondevik bor i blokk, ikke så gøy for de andre i den blokken da han fikk bombetrussel i fjor. Med et eget hus kan mer tilrettelegges, på sikt kan det spare en del penger.

Det er nå en gang sånn at det ikke er det samme å være statsminister som å flytte til et sted med boplikt.

Skrevet

hva da med en ny statsminister? som muligens da har eget hus... og kanskje ikke ØNSKER å flytte fra hjemme sitt? er det da også boplikt? eller er dette noe man faktisk skal ønske å gjøre selv og derfor velge det?

for dersom man velger det, så mener jeg det er feil å ha skattelette!! skal han ha egen statsministerbolig da, så får de finne en plass som han har råd til å ha da!

(men innser at det KAN ha utspring i min avsky for Bondevik at jeg reagerte som jeg gjorde, selv om jeg liker å tro at jeg også ville reagert på ett slikt forslag om det var andre som satt når det kom opp....) :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...