Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med raske symptomer ved graviditet? Vi prøvde dagen før eggløsning, og det er for fire dager siden. Jeg syns puppene mine er ømme og vonde, men vet ikke om det er innbilning eller at jeg har kjent så mye på de at de har blitt ømme. Jeg pleier å få ømme pupper før mensen, men det er maks ei uke i forkant. Ønsker så mye å bli gravid, men har (dessverre) veldig god fantasi og kan innbille meg mye rart. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Symptomer kommer av graviditetshormoner som begynner å stige når egget festes, ikke befruktet. Dette regnes som 4-10 dager etter eggløsning, og tror gjennomsnittlig er 6-7 dager etter eggløsning. Om du er tre dager etter eggløsning nå, så er det svært lite trolig at de ømme puppene er pga graviditet. 

Anonymkode: 6e7dd...501

• Liker 1
Skrevet

Puppene blir vondere og vondere, og jeg håper så inderlig.. Redd for å bli skuffa og at det kan være pms. Det er bare å krysse alt som finnes ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Puppene blir vonde pga progestoron som de fleste har en økning av etter eggløsningen, men som man har i større grad i graviditet. Nivået kan variere med syklusen, så det er ikke er "trygt" symptom. Hvor mange DPO er du nå? Om du er med enn 9 DPO og tror symptomene er pga graviditet (hormoner) så skal du ha nok av disse hormonene til å slå ut på en test. Ta på morgenurin om du ikke tisser på natten, eller hold deg i minst fire timer og drikk litt mindre enn vanlig i dette tidsrommet. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Puppene blir vonde pga progestoron som de fleste har en økning av etter eggløsningen, men som man har i større grad i graviditet. Nivået kan variere med syklusen, så det er ikke er "trygt" symptom. Hvor mange DPO er du nå? Om du er med enn 9 DPO og tror symptomene er pga graviditet (hormoner) så skal du ha nok av disse hormonene til å slå ut på en test. Ta på morgenurin om du ikke tisser på natten, eller hold deg i minst fire timer og drikk litt mindre enn vanlig i dette tidsrommet. 

Nå er jeg 7 dager DPO, så jeg må nok vente litt til. Grunnen til at jeg reagerer på dette er at det er første måneden vi prøver på å bli gravide nå, og jeg har aldri hatt ømme bryster etter eggløsning. Kun noen dager før mens. Har veldig stabil syklus, så svaret kommer nok om ikke lenge. Takk for svar! 😊 Jeg tar nok test om et par dager, så blir den nok mer riktig! 

AnonymBruker
Skrevet

Har TR kommet? 

Anonymkode: d9881...61c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har TR kommet? 

Anonymkode: d9881...61c

Nei, venter den ikke før til fredag! Venter i spenning, og jeg tenkte å ta en test til tirsdag - onsdag 😊

Skrevet

Klarte ikke å vente, og tok en test nå. Den var negativ dessverre! 😕

AnonymBruker
Skrevet

Vet der er vanskelig, men prøv å ikke test før tidligst IKM. Jeg har født 3 barn og de gangene jeg var gravid har jeg nesten ikke hatt noen symptomer, men alle de andre gangene når mensen kom (ved prøving) har jeg hatt masse sympomer☺️

Anonymkode: 97137...c16

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet der er vanskelig, men prøv å ikke test før tidligst IKM. Jeg har født 3 barn og de gangene jeg var gravid har jeg nesten ikke hatt noen symptomer, men alle de andre gangene når mensen kom (ved prøving) har jeg hatt masse sympomer☺️

Ja, ikke sant.. Veldig vanskelig å la være å teste, men nå tror jeg at jeg bare venter på om mensen kommer eller ikke! 😊 Og hvis den kommer, så må vi bare prøve videre 😊

Skrevet

Sikkert et dumt spørsmål! Men det har dukket opp en svak strek etter flere timer. Man kan vel ikke tolke dette som et resultat? Innen hvilket tidsrom må man lese av? Det er en a1-test! Det står på bruksanvisningen at den skal leses av innen 30 minutter, så det er vel det som gjelder?

Skrevet

Jeg ville ikke tolket den som positiv dersom streken dukket opp etter den skulle vært lest av.

Skrevet

I dag kom dette resultatet!! ❤️❤️

image.jpeg

• Liker 3
Skrevet

Så gøy! Gratulerer!!!

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, malla1989 skrev:

I dag kom dette resultatet!! ❤️❤️

image.jpeg

Så koseligt og der ser du💕☺️ hvor mange dpo er du i dag? 

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så koseligt og der ser du💕☺️ hvor mange dpo er du i dag? 

Tusen takk 💞

Er 13 dager dpo i dag. Skulle egentlig hatt mensen i morgen, men nå kommer vel ikke den 🙈

Skrevet
1 time siden, malla1989 skrev:

Tusen takk 💞

Er 13 dager dpo i dag. Skulle egentlig hatt mensen i morgen, men nå kommer vel ikke den 🙈

Hehe, nei nå er det forhåpentligvis lenge før du får mensen igjen👏🏻😀 Jeg er 6dpo i dag og venter i spenning nok en gang. Jeg har kun litt ømme pupper, men for meg er det et positivt tegn med minst mulig symtomer. Har bestemt meg for å vente med å teste om ikke menser kommer på ikm, men det er enklere sagt enn gjort. Jeg skal på fest i morgen og selv om det ikke er sikkert at det klaffer denne måneden heller liker jeg ikke å feste i dpo-land, men kan ikke stoppe å leve heller i prøveperioden😜 Nyt følelsene og lykke til med svangerskapet🌸

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, nei nå er det forhåpentligvis lenge før du får mensen igjen👏🏻😀 Jeg er 6dpo i dag og venter i spenning nok en gang. Jeg har kun litt ømme pupper, men for meg er det et positivt tegn med minst mulig symtomer. Har bestemt meg for å vente med å teste om ikke menser kommer på ikm, men det er enklere sagt enn gjort. Jeg skal på fest i morgen og selv om det ikke er sikkert at det klaffer denne måneden heller liker jeg ikke å feste i dpo-land, men kan ikke stoppe å leve heller i prøveperioden😜 Nyt følelsene og lykke til med svangerskapet🌸

Utrolig vanskelig å vente med å teste. Rett og slett pining! Hehe. Håper virkelig at det klaffer for deg også 💞 Og nei, man må jo leve også! 

Tusen, tusen takk for det ☺️💞

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...