Gå til innhold

Blande norske studenter og unge flyktninger, skeptisk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå vil jeg sikkert bli kalt rasist, men jeg hadde ikke vært komfortabel med at datteren min skulle bo i et sånt miljø. Ikke fordi at det er sammen med utlendinger, men unge flyktninger. Vi hører så mye om deres kvinnesyn og holdninger til nordmenn. Her håper jeg det er døgnvakt. 

https://www.boligtorget.no/sib/Housing/Boligomrade/24

Anonymkode: 55f4d...2bc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller ikke likt det.

hjelpearbeidere (i flyktningsleirene) har stadig blitt utsatt for angrep i Frankrike og Balkan, det er slettes ikke et godt miljø å sette seg inn i.

Anonymkode: ee370...5b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

12088379_10153370230322525_2063138246094347385_n.jpg

Anonymkode: 4419a...004

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

12088379_10153370230322525_2063138246094347385_n.jpg

Hva har nederlandsk ruskultur med innvandring og deres bosituasjon å gjøre?

• Liker 3
Skrevet
Den 30. juli 2016 at 23.06, AnonymBruker skrev:

Nå vil jeg sikkert bli kalt rasist, men jeg hadde ikke vært komfortabel med at datteren min skulle bo i et sånt miljø. Ikke fordi at det er sammen med utlendinger, men unge flyktninger. Vi hører så mye om deres kvinnesyn og holdninger til nordmenn. Her håper jeg det er døgnvakt. 

https://www.boligtorget.no/sib/Housing/Boligomrade/24

Skjønner deg godt jeg.

Jeg må si at jeg plages av tanken på at om to år må jentungen begynne på barneskolen her der flertallet blir utenlandske og sikkert halve klassen er barn av muslimer.

Det blir nok til at vi selger huset og kjøper et annet i område der de finnes i mindre antall enn her så nær sentrum. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, amativeReflection skrev:

Hva har nederlandsk ruskultur med innvandring og deres bosituasjon å gjøre?

Vel, tja, en joint skader vel ikke -jeg har med egne øyne sett ungdom av forskjellig opphav samle seg på lekeplassene i en større by i Europa for å røyke seg en joint sammen. De er for unge til å komme inn på byen og muslimene skal jo ikke drikke alkohol, så da går det visst i cannabis og juice/brus. :P Men venner, det er og blir de åkkesom! ;) Ikke vær så ekstrem a' -det ikke så farlig som du tror. (tenk at wow, verden går fremover, folk blir VENNER på tvers av kulturer mer enn noen gang, hørt no sånt?? Fysj og fysj! Sånn kan vi ikke ha det! Jeg roper for KRIG!  :ironi:Tror nok sjansen er større for vannkrig i parken med leende kropper og smilende fjes.)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke i Nederland btw. sånn for ordens skyld. :P -til deg over her

Skrevet

De fleste normale foreldre ville vært skeptisk til dette. Tror nok alle har fått med seg hvordan unge «flyktninger» kan opptre. Dette ville jeg ikke utsatt min datter for.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Forundret.. skrev:

Skjønner deg godt jeg.

Jeg må si at jeg plages av tanken på at om to år må jentungen begynne på barneskolen her der flertallet blir utenlandske og sikkert halve klassen er barn av muslimer.

Det blir nok til at vi selger huset og kjøper et annet i område der de finnes i mindre antall enn her så nær sentrum. 

Det er ille at man som nordmann i Norge er en minoritet på norske skoler. Hadde flyttet før skolestart jeg også. 

7 minutter siden, Gothminister skrev:

De fleste normale foreldre ville vært skeptisk til dette. Tror nok alle har fått med seg hvordan unge «flyktninger» kan opptre. Dette ville jeg ikke utsatt min datter for.

Heldigvis skal ikke min datter bo der, men hun kjenner ei som skal. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis skal ikke min datter bo der, men hun kjenner ei som skal. 

Jeg vil tro at sannsynligheten for at det skal skje noe, er liten. Det er jo ikke slik at alle flyktninger er overgripere. De episoder vi har sett. Har vel vært en liten gjeng unge menn.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Gothminister skrev:

Jeg vil tro at sannsynligheten for at det skal skje noe, er liten. Det er jo ikke slik at alle flyktninger er overgripere. De episoder vi har sett. Har vel vært en liten gjeng unge menn.

Nå er det jo sikkert unge menn som skal bo der. Det var jo i hovedsak menn og gutter som flyktet. Damer og jenter måtte bli igjen. 

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo sikkert unge menn som skal bo der. Det var jo i hovedsak menn og gutter som flyktet. Damer og jenter måtte bli igjen. 

Ja det er nok unge menn. Alt har en risiko og vi har jo erfart og erfarer daglig utfordringer med unge flyktninger. Men allikevel er nok risikoen lav. Men dette må tas opp på en riktig måte. Uten at man drar rasismekortet og ødelegger diskusjonen. De unge Norske som skal bo der. Må melde i fra og støtte hverandre. Men hadde dette angått min datter, så hadde hun ikke fått bosette seg der. Selv om jeg mener det er liten sannsynlighet.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende utsagn

- pavilion, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...