AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #1 Skrevet 30. juli 2016 Jeg har akkurat begynt å bruke MyFitnessPal for å gå ned i vekt og komme i litt bedre form. Eneste jeg synes er litt minus med appen, er at de aktivitetene som ligger i systemet ikke passer så godt til de aktivitetene jeg pleier å gjøre. Jeg er relativt aktiv, men ikke med jogging osv, mer med fysisk arbeid av forskjellig slag, spesielt i forbindelse med gårdsdrift/husdyrhold. Det blir til at jeg ikke registterer aktivitet, fordi jeg ikke finner noe som passer. Det fører jo til at jeg tilsynelatende ikke forbrenner noe ekstra, så jeg har lite å gå på når det gjelder kalorier (skal ha 1200 pr dag for å gå ned 0,5 kg pr uke, totalt 5 kg), og jeg blir gående mye sulten. For å få registrert aktiviteter tenker jeg at det kanskje er bedre å kjøpe f.eks et aktivitetsarmbånd? Jeg var og kikket i dag, men de jeg fant kunne visst ikke linkes opp mot MFP. Han i butikken mente Garmin hadde en som kan linkes til stort sett alle slike apper, men han visste ikke hvem som selger den. Noen som vet om andre aktivitetsarmbånd som kan linkes til MFP, og hvor de selges? Evt andre tips til hvordan jeg kan gjøre dette? Anonymkode: d5e89...47c
Gjest Sobril Skrevet 30. juli 2016 #2 Skrevet 30. juli 2016 Jeg har Garmin Vivoactive HR. Den kan linkes til MFP. Ellers vet jeg rett og slett ikke (så jeg var til liten hjelp merker jeg).
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #3 Skrevet 30. juli 2016 8 minutter siden, Sobril skrev: Jeg har Garmin Vivoactive HR. Den kan linkes til MFP. Ellers vet jeg rett og slett ikke (så jeg var til liten hjelp merker jeg). Joda, god hjelp - nå har jeg i det minste et produktnavn/type! Husker du hvor du kjøpte den? Anonymkode: d5e89...47c
Gjest Sobril Skrevet 30. juli 2016 #4 Skrevet 30. juli 2016 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, god hjelp - nå har jeg i det minste et produktnavn/type! Husker du hvor du kjøpte den? Anonymkode: d5e89...47c Jepp. På XXL ☺ (på nett - fikk den etter to dager) Endret 30. juli 2016 av Sobril
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #5 Skrevet 30. juli 2016 23 minutter siden, Sobril skrev: Jepp. På XXL ☺ (på nett - fikk den etter to dager) Takk for tips! Anonymkode: d5e89...47c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #6 Skrevet 31. juli 2016 Fitbit kan også kobles opp mot MFP. Anonymkode: 194ba...64a
Cata Skrevet 31. juli 2016 #7 Skrevet 31. juli 2016 Jepp, Fitbit funker. Jeg har Fitbit Flex koplet sammen med Endomondo og MFP. Av og til får jeg riktignok oppkoplingshikke (spesielt etter at en av delene er oppdatert), men som regel ordner det seg av seg selv til dagen etterpå når det skjer.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #8 Skrevet 1. august 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Fitbit kan også kobles opp mot MFP. Anonymkode: 194ba...64a 21 timer siden, Cata skrev: Jepp, Fitbit funker. Jeg har Fitbit Flex koplet sammen med Endomondo og MFP. Av og til får jeg riktignok oppkoplingshikke (spesielt etter at en av delene er oppdatert), men som regel ordner det seg av seg selv til dagen etterpå når det skjer. Ah, flott, for den har jeg sett de har på expert her jeg bor. Garmin har jeg foreløpig ikke funnet noen steder. Tusen takk for tips! Anonymkode: d5e89...47c
Pringle Skrevet 1. august 2016 #9 Skrevet 1. august 2016 Du skal spise så mange kalorier at du går ned i vekt i en passe fart - hvis du stadig er sulten utenom måltidene, kommer du ikke til å gå ned mer, bare til å sprekke. Det er en grunn til at du ikke finner dine aktiviteter i databasen: Gårdsarbeid er ikke trening, men ARBEID og skal regnes som normal, daglig aktivitet. Sett opp MFP til et noe høyere aktivitetsnivå, så får du et høyere basalt kalorimål som det helt sikkert er lettere å holde seg til. Om du skal kjøpe aktivitetsarmbånd eller ikke er to helt andre temaer - kan du finne ett som kan linkes opp mot MFP? Det er en hel haug her: http://www.myfitnesspal.com/apps?app_category=activity_trackers Har du lyst på et?
Malum Skrevet 1. august 2016 #10 Skrevet 1. august 2016 (endret) . Endret 1. august 2016 av Bodillen feil tråd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå