Gå til innhold

Hvorfor tar de ikke pengene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte flybillett på nettet på fredag, fikk beskjed om at beløpet ville bli trukket mandag og at jeg da ville få elektronisk billett. På mandag ble beløpet reservert, men siden har ikke noe mer skjedd. Pengene står fremdeles bare som reservert, og jeg har ennå ikke fått billett. Hvorfor tar de ikke pengene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er slik at det kan ta opptil 5 arbeidsdager...

Det pleier å ta en tid før trekker hos meg også.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Jeg bestilte flybillett på nettet på fredag' date=' fikk beskjed om at beløpet ville bli trukket mandag og at jeg da ville få elektronisk billett. På mandag ble beløpet reservert, men siden har ikke noe mer skjedd. Pengene står fremdeles bare som reservert, og jeg har ennå ikke fått billett. Hvorfor tar de ikke pengene?[/quote']

Det er ikke uvanlig at pengene står reservert noen dager før det faktisk trekkes, så ikke bekymre deg for det. Og du skriver at du har bestilt elektronsik billett, men ikke mottat noen billett ennå. En elektronisk billett betyr at billetten er lagret på kortet ditt (enten Euro Bonus eller kredittkortet du betalte med) og at du drar det når du reiser, så du vil ikke motta noe i posten.

Skrevet

Jeg har opplevd at det har gått over en uke og opptil to, så ikke bekymre deg. Går ut fra at du har fått bekreftelse på bestillingen.

Den elektroniske billetten får du ikke, den er bare registert på kortet ditt.

Skrevet

Bestill i et byrå så slipper du å bekymre deg for slike detaljer.

Skrevet

Jeg har fått en reiserute, men jeg pleier også å få en 'billett' i epostboksen min når beløpet er trukket. Det er denne jeg venter på.

Kan jeg fortsatt reise om beløpet ikke er trukket fra kontoen? Nå er ikke det aktuelt denne gangen, men hva om jeg bestiller på nettet en annen gang, fx et par-tre dager før avreise?

Gjest Anonymous
Skrevet

Når jeg har bestilt elektroniske flybillet har jeg aldri sjekket om beløpet er blitt trukket, men det må det ha blitt, for jeg har nå alltid kommet meg med.. Har alltid hentet billetten på flyplassen og det har gått helt greit.

Gjest Anonymous
Skrevet
Når jeg har bestilt elektroniske flybillet har jeg aldri sjekket om beløpet er blitt trukket' date=' men det må det ha blitt, for jeg har nå alltid kommet meg med.. Har alltid hentet billetten på flyplassen og det har gått helt greit.[/quote']

Jeg har altså ikke hatt behov for å få noen bekreftelse på bestilt billett(selv om jeg første gangen var redd for å ikke ha dette) men det er kanskje fordi flyplassen her er så liten.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Må også si at jeg ikke har hentet noen billett bostavelig, men at de bare har sjekket meg inn.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det Norwegian du snakker om? Da skal du få en pdf-fil på epost, ja. Du får ringe dem og høre hvis det drøyer lenger.

Det som vanligvis menes med elektronisk billett er det Dalwhinnie nevner over, altså bare en aktivisering av kortet som billett.

Skrevet

Bestill i et byrå så slipper du å bekymre deg for slike detaljer.

:o Hva er vitsen med å kaste bort mange penger med å gå gjennom et byrå!!

Skrevet

Tror de trekker senere når det er kredittkort, mens de er kontante på bankkort?

Det samme skjedde meg da jeg bestilte slike på nettet: de trakk lenge etterpå. Kanskje de har trege, gammeldagse, østeuropeiske systemer? Eller arvet dem fra Sverige?

Gjest Anonymous
Skrevet

:o Hva er vitsen med å kaste bort mange penger med å gå gjennom et byrå!!

Det koster jo ikke noe mer!

Kanskje max en hundre lapp! Når du kjøper billett til flere tusen hva er hundre kroner fra eller til? :o :klaske:

Skrevet

Det koster jo ikke noe mer!

Kanskje max en hundre lapp! Når du kjøper billett til flere tusen hva er hundre kroner fra eller til?  :o  :klaske:

:o Flere tusen kroner!?! Min returbillett kostet 700 kroner. Og det er noe av det som er greit med å kjøpe over nettet, at jeg selv får sjekke at jeg får rimligste alternativ om mulig.

Gjest Anonymous
Skrevet

ok Possum, problemet er at kanskje hadde bileltten vært ennå billigere om du hadde reist en dag eller to senere... men det forteller ikke nettet deg!

Skrevet
ok Possum' date=' problemet er at kanskje hadde bileltten vært ennå billigere om du hadde reist en dag eller to senere... men det forteller ikke nettet deg![/quote']

Jo, det gjør faktisk det. Det er bare å søke på ulike datoer og klokkeslett. Jeg er da ikke grønn heller. Og noen sider, som SAS's viser deg ulike prisalternativ, både på datoer og klokkeslett. Dessuten, når prisen er 145 kroner tror jeg ikke det blir mye billigere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...