Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk som barer prater om seg selv. Hva er greia?

Jeg prater med alle forskjellige typer mennesker - men det er en mennesketype som bare prater om seg selv.

F.eks hun åpner ved å fortelle om livet til henne og kjæresten. Jeg støtter opp om dette, gir gode tilbakemeldinger og jeg engasjerer meg.

Hun skriver så videre om seg selv. Jeg prøver klemme inn noen setninger om meg selv her og der i håp om at hun biter på agnet.

Men det gjør hun ikke for hun elsker prate om seg selv.

Jeg bryter så av med : "har du sett på loggen vår? om ja: ser du at noe er galt?"

hun: "hææ, nei?"

meg : "om du går igjennom loggen vår så vil du se at 99% av alle samtalene vi har hatt har dreid seg om deg"

hun : "skjønner ikk hva du mener. men jeg har hygget meg idag med kjæresten min, kan du prate om han?"

meg : du er den største egoisten jeg noen gang har møtt. i ditt hode dreier det seg om "meg meg meg meg meg". Du gir faen i andre mennesker

hun: du er en drittsekk!

Dette er et eksempel ut av flere tusen. Jeg forstår ikke

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, WubWub skrev:

Folk som barer prater om seg selv. Hva er greia?

Jeg prater med alle forskjellige typer mennesker - men det er en mennesketype som bare prater om seg selv.

F.eks hun åpner ved å fortelle om livet til henne og kjæresten. Jeg støtter opp om dette, gir gode tilbakemeldinger og jeg engasjerer meg.

Hun skriver så videre om seg selv. Jeg prøver klemme inn noen setninger om meg selv her og der i håp om at hun biter på agnet.

Men det gjør hun ikke for hun elsker prate om seg selv.

Jeg bryter så av med : "har du sett på loggen vår? om ja: ser du at noe er galt?"

hun: "hææ, nei?"

meg : "om du går igjennom loggen vår så vil du se at 99% av alle samtalene vi har hatt har dreid seg om deg"

hun : "skjønner ikk hva du mener. men jeg har hygget meg idag med kjæresten min, kan du prate om han?"

meg : du er den største egoisten jeg noen gang har møtt. i ditt hode dreier det seg om "meg meg meg meg meg". Du gir faen i andre mennesker

hun: du er en drittsekk!

Dette er et eksempel ut av flere tusen. Jeg forstår ikke

Folk.

Mennesker.

Så jenter.

Er dette en unik oppførsel?

Anonymkode: e0eee...375

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Folk.

Mennesker.

Så jenter.

Er dette en unik oppførsel?

Nei , også gutter gjør det.

Men jeg forstår ikke hensikten. Hvorfor sitte tyte til meg om personlige ting om man ikke vil gi noe i retur?

AnonymBruker
Skrevet

Du vil jo også bare prate om deg selv, så du burde jo ikke ha problemer med å forstå dette.

Anonymkode: 73c12...806

• Liker 12
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du vil jo også bare prate om deg selv, så du burde jo ikke ha problemer med å forstå dette.

men det handler om balanse i regnskapet. jeg sitter ikke å øser ut om meg selv med mindre motparten har øst ut om seg og sitt. men det som skjer er at folk flest sitter å øser ut om seg og sine liv, og jeg svarer engasjert. så når jeg sier noe om meg selv så leder de samtalen tilbake til de.

dette er psykisk terror og narsissistisk adferd

• Liker 1
Skrevet

Kjeder du deg igjen, Wubwub? 

Mange mennesker i dagens samfunn er veldig egosentristiske, det er blitt rene epidemien. Men på den annen side hadde hun noe hun kanskje ville fortelle deg som hun tenkte kanskje kunne interessere deg? Fra hennes side kan det jo ha sett ut som om du prøvde å avbryte historien hun ville fortelle ved å prøve å dreie samtalen til å handle om deg. 

(Håper dette ikke blir nok en tråd hvor det skal gulpes edder og galle over manglende "balanse i regnskapet"...)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, WubWub skrev:

men det handler om balanse i regnskapet. jeg sitter ikke å øser ut om meg selv med mindre motparten har øst ut om seg og sitt. men det som skjer er at folk flest sitter å øser ut om seg og sine liv, og jeg svarer engasjert. så når jeg sier noe om meg selv så leder de samtalen tilbake til de.

dette er psykisk terror og narsissistisk adferd

Du er jo narsissist selv. Men litt treg i oppfattelsen. Men seriøst nå..siden jeg må lære deg alt. Du sitter og venter på en invitasjon til å snakke om deg selv? Mennesker er som vi tidligere har blitt enige om, grunnleggende selvsentrerte, det ligger i menneskets design og natur. Det betyr at istedenfor å sitte som en tigger ved døra, så må du selv ta initiativet til å snakke om deg selv, akkurat slik som alle andre gjør. Og så må du kjøre på, ikke være så ettergivende. Så møter du på folk som deg, som sitter for det meste passiv og hører på/leser for å være høflig. Eller så finner du noen samaritaner, det ligger i deres natur å ønske å lytte til andre. Noen få deler dine interesser, andre er/blir gamle venner. 

Grunnen til at det ikke er balanse i dine regnskaper er på grunn av den passive rollen du gir deg selv, som er i ubalanse med mennesker du tiltrekker deg/søker til.  

Regner med at mange av disse menneskene er folk du kjenner på Internet og ikke i det virkelige liv? De vil vise mindre hensyn og omsorg generelt, enn (gode) venner man har hatt lenge.

• Liker 4
Skrevet

Sier meg enig med AB over her. Men jeg lurer på, WubWub, om kanskje det hadde hjulpet å treffe folk for prat/sosialt IRL istedenfor på nett/chat? Når folk kan se ansiktet og kroppsspråket ditt så er det enklere å kommunikere at du ønsker å si noe, eller at du begynner å bli lei av enveiskjørte samtaler osv. 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo narsissist selv. Men litt treg i oppfattelsen. Men seriøst nå..siden jeg må lære deg alt. Du sitter og venter på en invitasjon til å snakke om deg selv? Mennesker er som vi tidligere har blitt enige om, grunnleggende selvsentrerte, det ligger i menneskets design og natur. Det betyr at istedenfor å sitte som en tigger ved døra, så må du selv ta initiativet til å snakke om deg selv, akkurat slik som alle andre gjør. Og så må du kjøre på, ikke være så ettergivende. Så møter du på folk som deg, som sitter for det meste passiv og hører på/leser for å være høflig. Eller så finner du noen samaritaner, det ligger i deres natur å ønske å lytte til andre. Noen få deler dine interesser, andre er/blir gamle venner. 

Grunnen til at det ikke er balanse i dine regnskaper er på grunn av den passive rollen du gir deg selv, som er i ubalanse med mennesker du tiltrekker deg/søker til.  

Regner med at mange av disse menneskene er folk du kjenner på Internet og ikke i det virkelige liv? De vil vise mindre hensyn og omsorg generelt, enn (gode) venner man har hatt lenge.

Altså, jeg har et rykte i min by så det er ikke mulig for meg å bli kjent med jenter her. Alle jenter jeg har vært med de siste 10 årene har jeg blitt kjent med gjennom internet og de bor i andre byer.

Sist jeg ble kjent med ei jente fra min egen by når jeg var på byen (for 10 år siden) så ble hun dratt til siden av en guttegjeng og jeg hørte alt de sa, og det de sa var "Han holder du deg langt unna. Han er psykopat på ekte" så hadde en venninegjeng senere kontaktet hu å sagt at "han er en ulv i fåreklær, du kan ikke ha kontakt med han".

Men jeg er ikke psykopat og jeg er ingen ulv. Jeg er et offer/byttedyr

AnonymBruker
Skrevet

Var på en date med en fyr som bare snakket om seg selv. Ekstra morsomt var det når han bestemte seg at vi måtte få regningen etter at jeg forsøkte å få frem at jeg skulle på toalettet, jeg hadde allerede reist meg opp for å gå inn og forsøkte å signalisere det til han, da jeg kom tilbake ventet han der med servitøren for at vi skulle betale og trodde jeg stakk av fra regning :P 

Han var så opptatt av å snakke om seg selv og ga meg aldri et ledig øyeblikk til å si noe, ble bare kaotisk.

Anonymkode: 7b17e...171

• Liker 2
Skrevet

Jeg bli'kke klok på deg, WubWub. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor snakker du med jenter som har kjærester, og prøver å "få henne til å bite på agnet"? Forsøker å få henne til å være utro, eller hva mener du egentlig? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette har du snakket om før, WubWub.

Anonymkode: 95470...1fb

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Aamu skrev:

Hvorfor snakker du med jenter som har kjærester, og prøver å "få henne til å bite på agnet"? Forsøker å få henne til å være utro, eller hva mener du egentlig? 

nei jeg prater aldri om sex med mindre vedkommende legger opp til det. "bite på agnet" handler om at hun også skal kunne prate om meg og mitt liv og ikke bare seg selv

Skrevet (endret)

Det er faktisk noe i det. Jeg blir også ofte litt satt ut av folk som KUN prater om seg selv. LAT som du er bare BITTELITT nysgjerrig på den du prater med, liksom! Ikke bare for meg med ting du tror imponerer meg! For hvis det er noe som IKKE imponerer, så er det folk som kun ser sin egen navel! Når folk er mer opptatt av å fremheve seg selv enn å lure på den de snakker med, mister jeg totalt interessen (jeg snakker ikke sjekkemessig, det gjelder alt.)

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Nå har du laget en del slike tråder og det er jo ikke rart at det er mange som bruker deg som klagemur for du ber jo om det. I tråder hvor kvinner på KG forteller om at de er triste så skriver du ting som "bare send meg en melding om du vil prate om det". 

Endret av Summers
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, WubWub skrev:

nei jeg prater aldri om sex med mindre vedkommende legger opp til det. "bite på agnet" handler om at hun også skal kunne prate om meg og mitt liv og ikke bare seg selv

Tenker du må litt selvinnsikt på hvordan du framstår ovenfor andre.

Skrevet

mine tanker og følelser er viktige de også, det kan ikke være slik at bare en part er interessert i sine egne følelser og tanker men driter i alle andres. 

det kalles narsissisme

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, WubWub skrev:

mine tanker og følelser er viktige de også, det kan ikke være slik at bare en part er interessert i sine egne følelser og tanker men driter i alle andres. 

det kalles narsissisme

Hi fra den andre tråden din

Så etter at jeg har lagt inn "nok aksjer" så tar jeg opp et tema jeg vil bable om. Og så får jeg alltid et kaldt svar. 

Avhengig av hvor godt jeg liker vedkommende så vil reaksjonen min enten bli kontant eller bli seig pining over tid med psykisk terror/manipulasjon. 

Jo mer jeg liker deg, jo jævligere vil du få det. For du har brukt meg, og nå skal jeg bruke deg.

Jeg er sykelig opptatt av balanse i regnskapet. Om du prater til meg om noe du liker og jeg svarer utfyllende så skal du gjengjelde dette når jeg tar opp noe jeg vil prate om. Noe som er ytterst sjeldent for privat prater jeg tilnærmet aldri om meg selv eller ting jeg har på hjertet. Av den grunn føler jeg at når jeg først tar opp noe, så er det absolutt det minste du kan gjøre å vie dette litt tid.

For jeg har pratet med deg om dine problemer i 2 måneder. Er det for mye å forlange at jeg kan få en samtale på 5-10 minutter?

Om jeg ikke får det. Ja da har du utnyttet meg, og ja da kommer jeg til å være ugrei mot deg.

I mitt hode så er det bare mer enn rett og rimelig at man skal ta igjen når man har blitt utnyttet.

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, Summers skrev:

Nå har du laget en del slike tråder og det er jo ikke rart at det er mange som bruker deg som klagemur for du ber jo om det bokstavelig talt. I tråder hvor kvinner på KG forteller om at de er triste så skriver du ting som "bare send meg en melding om du vil prate om det". 

det er ikke de jeg sikter til. når jeg inviterer til en enveiskjørt samtale så forventer jeg ingenting i retur.

om du hadde lagd en tråd hvor du hylte å skrek om selvmordstanker ville jeg sagt "du kan skrive til meg, jeg er her for deg". du kunne så være så selvsentrert som du bare orket og maktet, jeg ville også fokusert helt og holdent på deg og dine følelser.

men tråden her handler om vennskap. i et vennskap skal man gi og ta. i et vennskap skal det ikke være slik at jeg er den som yter alt

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...