AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #61 Skrevet 30. juli 2016 Eg bur på ein liten plass på Sunnmøre. Her har vi over 20% framandspråklige på den største barneskulen. Anonymkode: 4f8de...afa 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #62 Skrevet 30. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har da virkelig ikke bagatellisert din frykt. Jeg bare kom med noen synspunkter. Høres ut som området du bor i Lillestrøm kanskje ikke er helt bra siden du føler dette hver gang du går kevldstur med bikkja? Alle byer og steder kan ha mindre bra områder. Det jeg prøvde å få frem da jeg svarte deg sist, var at man vet aldri 100% hvor ting skjer. Og at det kan hjelpe deg å jobbe med egen frykt, istedenfor å flytte evt hver gang du føler deg truet. Men for all del : flytt! Ingen her har nektet deg det. Men en ting skal du vite : en god del mindre steder har også fått asylmottak. Var selv på et lite sted for lutt siden, og var overrasket over hvor mange fra andre kulturer, gjerne unge menn, som holdte til der. Ofte kan også mindre steder være mer øde, og på en måte mer skummel hvis noe skjer, da ingen folk er i nærheten. Derfor kan det uansett være verdt og også prøve å jobbe litt med din egen frykt. Anonymkode: 26f7e...076 Jeg ser ikke så nøye på ab-kodene, så kanskje ikke du er en av de som bagattelliserer. Jeg trodde ikke stedet jeg bor var et dårlig strøk, men jeg bor ikke så langt unna der hun jenta ble dratt inn i et hus av en utlending og voldtatt. Jeg synes også det er forferdelig å måtte dra til Oslo hver dag for å jobbe. Hater å oppholde meg i Oslo. Hvilket lite sted var det du var? Jeg vet at mange små steder har fått asylmottak nå, det er derfor jeg spør dere her om deres erfaringer fra små steder. ts Anonymkode: cda69...e80 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #63 Skrevet 30. juli 2016 3 minutter siden, ewna skrev: Ikke i Finnmark iallfall. Kanskje noen småbygder her og der, men de større byene i Finnmark vil jeg ikke anbefale (bor her selv). Finnmark er et av stedene jeg vurderer sterkest.. Hva er problemet der oppe? ts Anonymkode: cda69...e80 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #64 Skrevet 30. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Få deg hjemmekontor og flytt langt ut på bøgda, til en plass som ikke har asylmottak. Anonymkode: 6616b...dcb Har ingen mulighet for hjemmekontor. Anonymkode: cda69...e80
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #65 Skrevet 30. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eg bur på ein liten plass på Sunnmøre. Her har vi over 20% framandspråklige på den største barneskulen. Anonymkode: 4f8de...afa Oi, er det sant? Hva heter plassen du bor? Er det mye problemer der? Går det utover deg på noen måte? Anonymkode: cda69...e80
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #66 Skrevet 30. juli 2016 bor på Groruddalen, jobber på Ahus. Ikke noe problem med å være i Oslo eller Akershus. DU ER WALLAHI BARE REDD FOR INGENTING. Hhahaha neida jeg er serriøs, det er virkelig ikke noe å være redd for. Anonymkode: 1541a...537 4
Ewna Skrevet 30. juli 2016 #67 Skrevet 30. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnmark er et av stedene jeg vurderer sterkest.. Hva er problemet der oppe? ts Anonymkode: cda69...e80 Deler av Finnmark er rett ved Russland, så mange flyktninger kommer den veien. Dog bor jeg i den kommunen i Norge med flest innvandrere per innbygger, så merker det nok litt ekstra. Så lenge du styrer unna de byene med asylmottak, går det nok bra. Finnmark er et vakkert fylke, fantastisk natur og bra folk. Bare synd man ikke kan gå en tur i byen uten å bli seksuelt trakassert (her jeg bor, vel å merke). 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #68 Skrevet 30. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet mitt har ikke forandret seg. Jeg lurer på hvor det er tryggest å bo, altså hvor kvinner ikke er redd for å gå ut alene om natten og hvor terrortrusselen er lavest. ts Anonymkode: cda69...e80 Norge. Anonymkode: 1e95e...c79 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #69 Skrevet 30. juli 2016 1 minutt siden, ewna skrev: Deler av Finnmark er rett ved Russland, så mange flyktninger kommer den veien. Dog bor jeg i den kommunen i Norge med flest innvandrere per innbygger, så merker det nok litt ekstra. Så lenge du styrer unna de byene med asylmottak, går det nok bra. Finnmark er et vakkert fylke, fantastisk natur og bra folk. Bare synd man ikke kan gå en tur i byen uten å bli seksuelt trakassert (her jeg bor, vel å merke). Ja i Finnmark er det helt utrolig vakkert og jeg elsker natur og friluftsliv, så det hadde vært godt å bo der. Litt labert med jobber der i mitt yrke da. Jeg føler det er asylmottak i de fleste byene nå. Det er jo seksuell trakassering jeg ønsker å flytte bort fra. Anonymkode: cda69...e80
Ewna Skrevet 30. juli 2016 #70 Skrevet 30. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja i Finnmark er det helt utrolig vakkert og jeg elsker natur og friluftsliv, så det hadde vært godt å bo der. Litt labert med jobber der i mitt yrke da. Jeg føler det er asylmottak i de fleste byene nå. Det er jo seksuell trakassering jeg ønsker å flytte bort fra. Anonymkode: cda69...e80 Vet ikke hvor små byer du er villig til å bo i, men jeg synes nå iallfall Vardø og Tana er veldig fine byer, uten asylmottak. Styr for all del unna Vadsø og Kirkenes.
Ellevill Skrevet 30. juli 2016 #71 Skrevet 30. juli 2016 Så lenge du - naturlig nok - blir med på denne flyttingen, vil frykten også bli med som nissen på lasset. Jeg bor i Lillestrøms nabokommune, men har vokst opp i Lillestrøm. Jeg jobber i Lillestrøm. I kommunen der jeg bor går jeg med hunden til alle døgnets tider, sover med vinduene på vidt gap og bor alene. Ville du turt det fordi jeg gjør det, kan du jo flytte til nabokommunen. Jeg har aldri hørt om noen som gjentatte ganger blir plaget av gjenger her uansett hudfarge. 6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #72 Skrevet 30. juli 2016 14 minutter siden, ewna skrev: Vet ikke hvor små byer du er villig til å bo i, men jeg synes nå iallfall Vardø og Tana er veldig fine byer, uten asylmottak. Styr for all del unna Vadsø og Kirkenes. Vet du hvordan Alta er? Det er vel ikke alltid pga innvandrere at det blir mer utrygt? Anonymkode: 26f7e...076
Jus sanguinis Skrevet 30. juli 2016 #73 Skrevet 30. juli 2016 2 timer siden, Citpensacola skrev: Jeg bor midt i Oslo, og føler meg helt trygg. Dette høres såpass ekstremt ut at det kanskje er på tide å ta en tur til psykolog? Totalt irrasjonelt er det hvertfall. Kanskje litt overdrevent, men alt annet enn irrasjonelt. Jeg vil heller si det er irrasjonelt å kalle denne frykten irrasjonell.
Ewna Skrevet 30. juli 2016 #74 Skrevet 30. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Vet du hvordan Alta er? Det er vel ikke alltid pga innvandrere at det blir mer utrygt? Anonymkode: 26f7e...076 Lenge siden jeg har vært i Alta. Er nok mye bedre enn de to byene jeg ba ts styre unna. Sier ikke at det er direkte utrygt. Er absolutt ikke redd for terror her jeg bor. Men seksuell trakassering er uten tvil et problem her i byen.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #75 Skrevet 30. juli 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jada, det er sikkert mange som synes jeg er pinglete. Jeg bor i Lillestrøm og jobber i Oslo. Jeg er livredd for terror, bare venter på at det smeller i Oslo. Jeg har venner i Oslo jeg ikke besøker mer fordi jeg ikke tør å oppholde meg i byen der lenger enn jeg må. Her i Lillestrøm føler jeg meg heller ikke trygg. Har sluttet å gå tur på kveldstid fordi jeg flere ganger har blitt fulgt etter av utenlandske menn. Helt forferdelig. Hvor i Norge er det trygt? Jeg sjekket ut Skien men der kom det opp masse artikler om vold, asylmottak og voldelig innvanderungdom som var et stort problem. Artiklene var noen år gamle, men jeg har ingen grunn for å tro det har bedret seg nå som vi har fått enda flere asylsøkere/immigranter hit. Dere som er trygge og tør å gå ut som kvinne når som helst på døgnet, jogge i skogen alene, gå full hjem fra byen alene - hvor bor dere? Anonymkode: cda69...e80 Det finnes snart ingen trygge havner igjen. Kanskje Island, men det er nok bare et tidsspørsmål før de åpner for asylsøkere, og med et så lite land kan tryggheten forsvinne svært raskt. Anonymkode: 01e1e...2aa
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #76 Skrevet 30. juli 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bor i Oslo. Går i byen hele døgnet, men raser ikke full rundt. Ikke fordi jeg ikke tør, men fordi jeg aldri drikker så mye. Jogger i skog og mark, men ikke på natta. Før bodde jeg i Sandefjord. Følte meg trygg der også. Gikk alltid hjem fra byen. Har aldri vært redd. Men nå tenker jeg aldri på hva som kan skje dersom, hvis, i så fall. Hva er vitsen med det? De fleste som blir myrdet., blir drept av noen de kjenner, men kan ikke tenke på alle som potensielle mordere for det. Anonymkode: d0391...f2b Er du kvinne? Anonymkode: 01e1e...2aa
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #77 Skrevet 30. juli 2016 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du kvinne? Anonymkode: 01e1e...2aa Ja??? Anonymkode: d0391...f2b
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #78 Skrevet 31. juli 2016 Jeg blir flau på dine vegne av å lese denne tråden. Regner med at du er en overvektig, mindre pen kvinne som bor alene uten spesielt mange venner og kjeder deg på Internett nå.. aldri sett så mange TS-svar i et emne. Om det er reelt, så husk at innvandrerene våre er mennesker de også, de ser på uatraktive kvinner og ler de også, akkurat som norske. Skulle det hatt seg slik at utseende ikke er noe problem for deg, og du mener alle innvandrerne har så lysst på deg, så ta deg ei bolle. Om du mener det er så farlig med innvandrere at du vil flytte til andre siden av Norge, ta deg fortsatt ei bolle, ting kan skje hvor helst, men like viktig; med hvem som helst. Håper du koser deg i boblen din, og at du får deg den heftigste reality-check 'en du kunne fått. Anonymkode: f818f...5e7 3
Sapientia Skrevet 31. juli 2016 #79 Skrevet 31. juli 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, er det jeg også tenker. Ble bare veldig overrasket da jeg leste at de har problemer med innvandrere osv i Skien og Porsgrunn, da dette er byen jeg regner som relativt små. Anonymkode: cda69...e80 Skien og Porsgrunn kan nesten sees på som en by, og samlet sett har de et innbyggertall på rundt 92.000, det gjør de til Norges 7. største by/byområde. Så de er jo ikke så små i norsk målestokk. Flytt til en liten plass, selv om % andelen invandrere kan være høy så er antallet mennesker med bakgrunn som invandrere/flyktninger langt lavere og samfunnet langt mer gjennomsiktlig. Det sagt så har jeg bodd i Bergen og Tromsø uten å følge meg noe usikker i det hele tatt. Bor nå i nærheten av Skien (bor på utsiden da jeg ikke ønsker å bo i en by av helt andre årsaker enn de du nevner, men har jobbet i Skien i mange år). Ja, Skien har en ganske høy andel kriminalitet, men jeg har aldri følt meg utrygg der. Kommer fra en liten plass i Telemark (ikke her jeg bor nå), aldri falt meg inn å føle meg utrygg der heller. Men jeg vet jo ikke hvordan du ville oppleve det. Det er jo subjektivt. Hva den objektive faren for å bli utsatt for noe er hjelper ikke dersom man har utviklet en redsel eller fobi mot noe.
Gjest Evans Skrevet 31. juli 2016 #80 Skrevet 31. juli 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir flau på dine vegne av å lese denne tråden. Regner med at du er en overvektig, mindre pen kvinne som bor alene uten spesielt mange venner og kjeder deg på Internett nå.. aldri sett så mange TS-svar i et emne. Om det er reelt, så husk at innvandrerene våre er mennesker de også, de ser på uatraktive kvinner og ler de også, akkurat som norske. Skulle det hatt seg slik at utseende ikke er noe problem for deg, og du mener alle innvandrerne har så lysst på deg, så ta deg ei bolle. Om du mener det er så farlig med innvandrere at du vil flytte til andre siden av Norge, ta deg fortsatt ei bolle, ting kan skje hvor helst, men like viktig; med hvem som helst. Håper du koser deg i boblen din, og at du får deg den heftigste reality-check 'en du kunne fått. Anonymkode: f818f...5e7 Dette var jo også litt av et svar å gi. Fordi TS har en irrasjonell frykt hun bør søke hjelp for, så antar du at hun er både overvektig og mindre pen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå